Webdesign trendek a reszponzivitás jegyében 2022

A digitalizáció előrehaladtával napi rutinná vált az online tartalomfogyasztás. Ehhez több eszközről, rengeteg különböző weboldalt látogatunk meg, amelyektől a lehető legjobb, legemlékezetesebb élményt várjuk. Ebből a nagy digitális zajból ugyan nehéz kitűnni, de nem lehetetlen. Megoldás lehet egy szép, felhasználóbarát és reszponzív oldal megtervezése, ami megragadja a célcsoportod figyelmét. De nézzük is meg ehhez milyen  trendek segítenek hozzá!


Röviden a reszponzivitásról:

A reszponzivitás lényegében azt jelenti, hogy a weboldal tökéletesen alkalmazkodik az adott eszköz képernyőfelbontásához. Tehát, az érdeklődő akár telefonon, tableten vagy laptopon nézi a honlapot, ugyanolyan használható és esztétikus formában kell lássa azt eszköztől függetlenül. 

Ez a fejlesztési módszer többek között azért fontos, mert egyre több különböző méretű eszközt használnak az emberek és mindegyiktől a legjobb élményt várják. A megfelelően idomuló weboldal segít nekik, hogy minden eszközön könnyen tájékozódjanak, tartalmat olvassanak, illetve visszatérjenek akár többször is. 

Az üzemeltető szempontjából egyszerűsödik a weboldal analitikája, mivel minden keresést folyamatosan követni tud ez az egy oldal. Alacsonyabbak lesznek az üzemeltetési költségek is, ugyanis nem kell minden eszközre külön tervezni. Végül a keresőmotorok, mint a Google, előrébb rangsorolja az ilyen optimalizált weboldalakat a felhasználók igényei miatt.


Webdesign trendek:

A webdesign alapjában szabja meg egy honlap minőségét, vagyis, hogy mennyire lesz szemrevaló és használható. Az ilyen honlap tervezési trendek követésével új és innovatív ötleteket, kreatív megoldásokat próbálhatnak ki az üzemeltetők, hogy felhívják, valamint megtartsák célközönségük figyelmét. Reflektálva arra, hogy a weboldal jól nézzen ki minden eszközön, különböző elrendezési struktúrák és látványelemek válnak mindig felkapottá. A mostani trend elemei a felhasználó fókuszúak. Segítik számukra a navigációt, gyorsan töltődnek be, könnyen kezelhető felületet nyújtanak, miközben vonzó látványelemeket tartalmaznak. Lássuk őket!


A digitalizáció előrehaladtával napi rutinná vált az online tartalomfogyasztás.


2022-ben ezek a legnépszerűbb webdesign trendek:


Egyedi megoldások:

Általánosságban véve, a mostanában készült oldalakat az egyszerű, minimalista design jellemzi, mégis interakció kialakítására alkalmas elemekben gazdagok. Igyekeznek eltérni a megszokottól, például a szokatlan görgetési iránnyal, vagy részletes lábrészben megjelenő funkciókkal. Dinamikus, mozgó elemekkel tartják meg a közönség figyelmét, és nem félnek az absztrakt formavilágtól sem.


Színek és megjelenés:

Idén, több esetben is megfigyelhető a harmonizáló színekkel készült, a szemeknek “kényelmes”, inkább pasztelles színpaletta. Bizonyos esetekben egyszínű, néhány esetben színátmenetes megoldással készülnek az ilyen oldalak. Konkrétumként, ide köthető a neomorfizmus, mint irányzat, ami jellemzően minimalista, letisztult elemekkel és árnyékokkal dolgozik. Színezésben kreatív megoldás még, amikor az oldalon megjelenő termék színei szabják meg a weboldal színeit, ezzel kapcsolatot kialakítva a vásárló és a termék között. 

A mostani trendeknek megfelelő oldalak megjelenésében megfigyelhetőek újonnan átlós vonalak, illetve nagyméretű címek, akár nyitóképként elrendezve. Van aki mélység hatását keltő elemeket is használ, más integrálta weboldalába a sötét módot, mint lehetőséget.


Kreatív animációk:

Az ötletes megoldások tárházát képezik az animációk. Izgalmassá tehetik weboldalt a mikroanimációk, a beágyazott videók vagy egyéb design elemek. A parallax animáció pedig a hátteret keltheti életre, mondjuk a háttérképen lassan mozgó köddel vagy füsttel. A görgetéssel, vagy kurzor mozdulatokkal aktivált animációk is egyre nagyobb teret nyernek. Különleges megoldás még a változó design, ami minden frissítés során változik, ezzel mást hangsúlyozva az érdeklődőnek. Illusztrációk közül kiemelkednek a kézzel rajzolt karakterek, a 3D-s, térbeli hatású figurák, illetve a grafikai elemekkel kevert valós képek. 


Összességében egy weboldal reszponzivitása mára már létfontosságúnak tekinthető. Azt, hogy valóban összhangban legyen a honlap minden eszközön, mégis kitűnjön a többi közül, a megfelelő webdesign alkalmazásával érhető el. Itt figyelembe kell venni a felhasználók igényeit, mind használhatóság, kinézet és interaktivitás szempontjából. Ebben nyújtanak segítséget a webdesign trendek, amik útmutatóként szolgálnak a lehető legjobb oldal fejlesztéséhez.


‘Az Év Honlapja’ pályázat szakmai zsűrije idén is az értékelés során nagy figyelmet fordít a honlapok vizuális megjelenésére, design és tartalom összhangjára, valamint a weboldal reszponzivitására. 

Ha úgy gondolod, hogy honlapod le tudná nyűgözni őket add be pályázatod, hogy tiéd legyen Az Év Honlapja!


Nevezéshez kattints az alábbi linkre:

https://www.azevhonlapja.hu/


Manta Digitál Marketing Kft.

2022. 10. 26.


#webdesign #reszponzivitas #trendek #egyedimegoldasok #megjelenes #animacio


Források:

https://debugentity.hu/szolgaltatasok/webfejlesztes

https://marketingprofesszorok.hu/webdesign-trendek-2022.html

https://clustermedia.hu/blog/egyeb/webdesign

https://www.usernet.hu/blog/reszponziv-weboldal-keszites-legfontosabb-tudnivalok

https://features.hu/reszponziv-weboldal-keszites/

https://www.wezzpage.hu/blog/cikk/2016_06_17/reszponzivitas:_tenyek_tevhitek_tippek

https://www.usernet.hu/blog/reszponziv-weboldal-keszites-legfontosabb-tudnivalok

  • Már több mint 10.000 középiskolás töltötte ki a Nagy Diák AgrártesztetMire jó egy drón a mezőgazdaságban? Mit jelent a precíziós gazdálkodás? Milyen az intelligens mechanikus gyomirtás? Ehhez hasonló kérdéseket kell megválaszolnia azoknak a középiskolásoknak, akik a Nagy Diák Agrárteszt 2. online vetélkedőn december 15-ig még versenybe szállnának az értékes nyereményekért.
  • Sütve és főzve is egészséges a laskagomba, mégis keveset fogyasztunk belőleA többféleképpen elkészíthető laskagomba nemcsak finom, hanem magas rost- és fehérjetartalma miatt rendkívül egészséges is – hívja fel a figyelmet a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara zöldség-és gyümölcsfogyasztást népszerűsítő kampánya, az Európai Friss Csapat program. Ennek ellenére az átlagos éves gombafogyasztás országosan csupán 1 kilogramm fejenként, míg az uniós átlag ennek négyszerese.
  • Folyamatosan erősödik a Kárpát-medencei magyar gazdák összefogásaÚjabb tagszervezetekkel bővült a Kárpát-medencei Magyar Gazdák Egyeztető Fóruma (KEF). Minden eddiginél erősebb a határon inneni és túli gazdák összefogása, együttműködésük pedig még szorosabbá válhat a jövőben.