Újrarendezték a hazai bormarketing feladatait

2020 elejétől a Magyar Turisztikai Ügynökség felel a magyar borral kapcsolatos egységes állami kommunikációért és a borturizmusért, az Agrárminisztérium irányítása alatt működő Agrármarketing Centrum pedig a közösségi bormarketing állami feladatait látja el.

 

A közösségi bormarketing állami feladatainak hatékony ellátása érdekében Magyarország kormánya 2020 elejétől a magyar bor eladásösztönzését célzó feladatokat az Agrárminisztérium irányítása alatt működő Agrármarketing Centrumhoz delegálja. A teendők része többek között a bel- és külföldi kiállításokon való megjelenések megszervezése is. A Magyar Turisztikai Ügynökség a továbbiakban a magyar bor ernyőmárkájának (MAGYAR BOR – SZEMÉLYESEN) kezelését, továbbá a borturizmus népszerűsítésének és fejlesztésének feladatait látja el. 

 

Az AMC közleménye szerint ezzel

a magyar borok még erősebb részévé válhatnak Magyarország turisztikai márkájának, és a borturizmus fellendülésével hozzájárulhatnak az országba látogató turisták átlagos tartózkodási idejének meghosszabbodásához. Továbbá kiszélesíthetik a hazai turizmus területi és időbeli eloszlását.

Átalakul a magyar bormarketing

A változás eredményeként a Magyar Turisztikai Ügynökség 2020-tól célzottabban foglalkozik a borturizmus fejlesztésével, az ide kapcsolódó utazások ösztönzésével, a magyar borvidékek ismertségének hazai és külföldi növelésével. A Magyar Turisztikai Ügynökség célja mindezek mellett a kialakított eszköztár – több nyelven elkészített kiadványok, térképek, fotó- és videóanyagok, webes felületek stb. – további fejlesztése, hogy ezeket az ágazati szereplők is hasznosíthassák a kommunikációs tevékenységük során.


A döntés értelmében a jövőben számos bormarketinghez kötődő feladatot az Agrármarketing Centrum lát majd el, a többi között a világ legnagyobb borszakmai vásárán, a 2020. március 15-17. között megrendezendő ProWein Düsseldorf 2020 kiállításon már az Agrármarketing Centrum Nonprofit Kft. valósítja meg és üzemelteti a magyar bor közösségi standját, a tervek szerint összesen 45 magyar pincészet részvételével.

2020.01.15.

 

  • Agrárfejlesztések és digitalizáció: indul a 2020-as NAK TechLabFolytatódik a magyar mezőgazdaság megújítása. A NAK TechLab célja, hogy segítse a magyar mezőgazdaság és élelmiszeripar szerkezetváltását, az agrárium modernizációját, illetve hogy az agrárszektor felfedezze, megismerje és alkalmazni kezdje azokat az innovatív megoldásokat, melyek alapjaiban és hosszú távon képesek megújítani a hazai agrárium és a feldolgozás működését.
  • A mesterséges intelligenciával foglalkozó különbizottságot hozott létre az EUA mesterséges intelligenciával foglalkozó különbizottság a mesterséges intelligencia megjelenésének hatásait és kihívásait vizsgálja majd, emellett célkitűzésekkel és a célok eléréséhez szükséges lépésekkel teli menetrendet határoz meg az Európai Unió számára.
  • Megválasztották a Marketing Szövetség elnökségét: a Manta alapítója továbbra is a tagok közöttOnline platformon tartotta meg ezévi tisztújító közgyűlését az idén 30 éves Magyar Marketing Szövetség (MMSZ). A tagok megszavazták, hogy júniustól kibővült, 16 tagú elnökség irányítja a megbízói oldal hangsúlyosabb képviseletére összpontosító, közel 200 tagot számláló MMSZ stratégiájának megvalósítását.