Tíz hiba, amit elkövethetsz a közösségi médiában

Chris Arnold, a Brandrepublic szakújságírója és publicistája tíz olyan hibát sorol fel, amelyeket a hirdetők, márkák és maguk az ügynökségek is elkövethetnek a közösségi médiában. Megfontolandó és tanulságos összeállítás.

Minden brandmenedzser azt gondolja, hogy a márkájának jelen kell lennie a közösségi médiában, ezért rárohan a témára és könnyelműen meglovagolja. A baj az, hogy még mindig túl van hájpolva a közösségi médiában rejlő marketinglehetőség, és hogy ne essünk könnyen pofára, íme Chris Arnold, a Brandrepublic szakértőjének és publicistájának tíz egyszerű, de szigorú figyelmeztetése arról, hogy milyen hibázási lehetőségek vannak.


1. Azt gondolni, hogy a Facebook-, Twitter-, Youtube-profil, és egy blog elég a közösségi médiabeli sikerhez
Ez csak egy része a marketingmixnek, ettől még ugyanúgy szükséges a többi csatorna használata. Sok márka ezeket a felületeket épp fordítva, a tévészpotokon, sajtóhirdetéseken keresztül promotálja.

2. Azt gondolni, hogy bárki is elkötelezett lesz akkor is, ha mi semmit nem teszünk érte
Miért is tennék? Több száz márkát vásárolunk, mindegyikkel kapcsolatba kerülünk, mindegyiknek van közösségi médiás megjelenése. Senkinek nincs arra ideje, hogy minden márkát számon tartson, kísérjen a közösségi médiában.

3. Azt hinni, hogy a számok számítanak
A legtöbb ügynökség tudja, hogyan kell számokról jól hazudni. Itt a minőség számít, nem a mennyiség. Nem fontos, hányan látták a Youtube-videódat, ha ennek ellenére senki nem veszi meg a termékedet.

4. Azt gondolni, hogy a közösségi média olcsó megoldás
Van olyan nagy márka, amelyik évente kétmillió dollárt költ arra, hogy a különböző termékeinek Facebook rajongói oldalát monitorozza. A jó tartalom előállítása, az érdeklődés fenntartása sokba kerülhet. De még többe, ha rosszul csinálod.

5. Azt hinni, hogy a kreativitás nem fontos
Ha a tévéreklámoknál az, akkor itt miért ne lenne az? Ha azt hiszed, hogy az unalmas üzeneteidet és reklámjaidat meg fogják osztani, akkor hülye vagy. Az online reklámokra messze a legrosszabb a reakcióhajlandóság az összes ismert reklámozási forma közül.

6. Vakon megbízni olyan emberekben, akik közösségi média szakértőnek hívatja magát
Ellenőrizd a szavahihetőségüket és kérj be tőlük igazi, valódi esettanulmányokat. Javasolj eredménytől függő javadalmazást nekik, ha képesek teljesíteni az ígéreteiket, akkor miért is ne? De emlékezz, hogy ez marketing, a tanácsadóidnak pedig tisztában kell lenniük azzal, hogy az eladást és a márkaértéket kell ösztönöznie, nem pedig a lájkok gyűjtését.

7. Azt hinni, hogy a kutatás nem annyira fontos, mint a tévéreklámoknál
A legtöbb ember nem akar márkákat a közösségi életében, ahogy azt sem szeretné, ha egy biztosítási ügynökkel kellene együtt ebédelnie minden nap. Gondolkozz fogyasztóként, hogyan tudod meggyőzni arról, hogy magától hívjon oda az asztalához. Ezt pedig csak akkor tudod elérni, ha tisztában vagy azzal, hogy mit akar, mit gondol és mi érdekli.

8. Azt hinni, hogy mindenki a márkákról beszél a közösségi oldalakon, és mindenki az interneten lóg egész nap
Keller Fray kutató szerint a márkákról szóló párbeszédek mindössze 10 százaléka zajlik online, a többi a valós életben történik meg. A beszélgetések 70 százaléka pedig a promóciókról, akciókról szól. Az internet nagyszerű pr- és promóciós eszköz, de nem csodafegyver, még mindig nagyon képlékeny, hogy mi működik, annak ellenére, hogy néhány szakértő mást mond.

9. Áttölteni a teljes marketingbüdzsét a közösségi média-puttonyba
Szarvashiba. Néhány márka tud csak létezni a közösségi médiában. Még akkor is, ha elérsz némi sikert, nézd meg azokat a számokat, amiket a hagyományos médián keresztül tudsz produkálni. Százezer Youtube-kattintás szemben 12 millió tévénézővel. Ahogy már bebizonyosodott, a nagy reklámkampányok hajtják a közösségi média kampányokat és nem fordítva.

10. Azt hinni, hogy a világ az internet körül forog
Nagyon sok blogger az információit az interneten kívülről, például a tévéből, a rádióból, az újságokból és a barátaitól szerzi. Egy jó sztori nagyon sok online beszélgetést indíthat el, használd a való világot a virtuális világ stimulálására. Azonban ne feledd, hogy az emberek szűrőképessége egyre kifinomultabb.

Forrás: http://www.kreativ.hu

2011.07.20.

  • Ezért reagálunk jobban a vizuális marketingreÉvek óta halljuk, hogy a vizuális élmény a közösségi marketing stratégia egyik kulcsfontosságú eleme. Nem véletlen, hogy az elmúlt években látványos fejlődésen ment keresztül az Instagram, míg a Facebookon és Youtube-on megjelenő videók elérése is exponenciálisan nőtt. Mai bejegyzésünkben a tudományt hívjuk segítségül annak megértéséhez, miért történt mindez így.  
  • Digitális marketing tippek startupoknakÉleted egyik legnagyobb és legizgalmasabb kihívása, amikor saját vállalkozás indításába fogsz. Legyen az ötleted azonban bármennyire is jó, az mit sem ér, ha a potenciális ügyfelek nem értesülnek róla.  Arról, hogy mindenki megismerje az elképzelésedet a marketingednek kell gondoskodni, ami napjainkban gyakorlatilag egyet jelent az online marketinggel és amit feltétlenül egy átgondolt marketingterv összeállításának kell megelőznie. Ehhez szeretnénk ma néhány tippet adni neked.
  • Tíz legnagyobb hiba, amit cégeladásnál elkövethetünkA csúcson kell abbahagyni – tartja a mondás és mind többen jutnak el erre a pontra a magyar cégvilágban. Becslések szerint a családi vállalkozások generációváltás előtt állnak és az átmenetet csak a cégek alig harmada éli túl. De akár a magánélet is közbeszólhat, hiszen egy válás, vagy egy családtag-tulajdonostárs elvesztése is vihart okozhat a cég működésében, arról nem is beszélve, hogy 10-20 év után akár a cégvezető is elfáradhat, és inkább mással szeretne foglalkozni. Ilyenkor reális opció lehet a cégeladás, és szóba kerülhet akkor is, ha a társaság egy mérföldkőhöz érkezett: a növekedési potenciálját kimerítette, a tulajdonos saját korlátaiba ütközik.