Tényleg halott a Facebook? És akkor mégis mit használnak a 15–29 éves magyar fiatalok?

A magyarországi fiatalok több mint háromnegyede tagja valamelyik online közösségi szolgáltatásnak. Hiába vélik néhányan, hogy a fiatalok körében már itthon is a Snapchat a legmenőbb, a Facebookot pedig alig használja valaki, a Magyar Ifjúság 2016 című tanulmány egyértelműen azt mutatja, hogy ez nem így van.


A kutatás – melyet négyévente végeznek el, ugyanazzal a módszertannal – frissen publikált eredménye szerint a 15–29 évesek 79 százaléka regisztrált valamelyik közösségi oldalon/szolgáltatásban. A legnépszerűbb messze a Facebook, még az egyébként igencsak feljövőben lévő Instagram is nagyon le van maradva.

 

A nagymintás ifjúságkutatás rámutat: bár a felhasználói kör gyakran úgy véli, hogy a Twitter mellett a Tumblr és a Snapchat is népszerű Magyarországon, valójában erős belsős túlértékelésről van szó. Ezeket a szolgáltatásokat, főleg az utóbbi kettőt csak nagyon kevesen használják, még a fiatalok körében is. Ahogy a tanulmány szerzői írják: az idősebb korcsoportokban alulreprezentáltak a közösségi oldalakon tagsággal rendelkezők és a kor csökkenésével növekszik a regisztráltak aránya. Érdekesség, hogy az iskolai végzettség éppen ellentétes összefüggést mutat: a végzettség emelkedésével növekszik a tagság aránya a közösségi szolgáltatásoknál.

 

 

Az Új Nemzedék Központ által publikált tanulmány szerint a közösségi oldalakat leginkább szórakozásra és információszerzésre használják a fiatalok. Szórakozás céljából a fiatalok 30 százaléka keres fel napi gyakorisággal online közösségi oldalakat. Legalább naponta 22 százalékuk általános információszerzés, míg 16 százalékuk a helyi hírekkel kapcsolatos tájékozódás céljával használja ezeket az oldalakat. Más céllal jellemzően nem napi gyakorisággal használják, de jelentős részük – ha ritkábban is – használja a munkájához kapcsolódóan és párkeresésre is az online közösségi felületeket.

 

 

hvg.hu

  • Érvek a tartalommarketing mellettA tartalommarketing sokkal több, mint egy egyszerű divatirányzat. A marketingesek több mint 85%-a él a tartalommarketing adta lehetőségekkel. Ha ezek után után még nem tudod, hogy Te belefogj-e, akkor most megkönnyítjük a dolgot. Felsorolunk néhány tényt, amelyek elolvasása után sokkal egyszerűbbé válik a döntés.
  • Hogyan legyen jobb e-mail marketingedA közösségi oldalak világában hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy a jól bevált taktikákat le kell cserélni a modern megoldásokra. Nagyon sok vállalat vesztegeti az idejét ezeken az oldalakon és hiszi azt, hogy e-mail marketing elavult és nem működik.
  • Így támogasd rendezvényed a közösségi médiábanA tavaszi időszak izgalmas rendezvényszervezői szemmel. Egyrészt azért, mert konferenciák, tréningek, workshopok sokasága zajlik minden nap, ezeket megtölteni és lemenedzselni nem mindig egyszerű. Másrészről ilyenkor sokan már a nyári és az őszi szezon eseményein dolgoznak.