Pár módszer, hogy ne csak nézelődjenek, vásároljanak is honlapunkon

A CTA, vagyis a call-to-action típusú ikonok azok, amelyek aktivitásra csábítják a felhasználókat. Kommentelésre, megosztásra, regisztrálásra, sőt vásárlásra. Nem mindegy azonban, hogy ezek az ikonok hogy néznek ki és hol helyezzük el őket a honlapon.

 

Ideális esetben a cégünknek van egy megnyerő, izgalmas honlapja, ami egyrészt egyszerű, másrészt mobilbarát. Keresőszavakkal is tele van szórva, hogy jó pozíciót szerezzen a keresőmotoroknál.

De hiába látogat el valaki rá, mégsem biztos, hogy tranzakció is lesz belőle. Márpedig ezt szeretnénk. Csakhogy a bizalom nem alakul ki egy nap alatt. Azt ki kell érdemelni, meg kell alapozni, fel kell építeni.

 

Előszoba

Ahelyett, hogy rögtön átirányítanánk potenciális vevőinket egy – már vásárlásra alkalmas – landing page-re (fogadó oldalra), talán érdemes egy előszobát kreálni nekik, ahol eldönthetik, hogy érdekli-e őket az ajánlat, a termék, az ezekkel kapcsolatos információ, avagy sem.

Így nem érzik siettetve magukat, ismerkedhetnek még a márkánkkal, a cégünkkel, a termékünkkel. Főleg ha ebben az előszobában felajánlunk neki valamit, például azt, hogy feliratkozhat az ingyenes hírlevelünkre vagy megnézhet egy videót a termékről, annak használatáról mutatnak neki ötleteket 1-2 perces bejátszásban. Addig is időt tölt a fogyasztó a termékünkkel, gondolkodik rajta, ismerkedik vele.


Nem kell mindenhova nagy, piros gomb

Azt gondolhatnánk, hogy minél több az aktivitásra felszólító ikon, annál több lesz maga az aktivitás. Pedig itt is a “kevesebb több” alapelve érvényesül.

Ne legyen mindenhol cselekvésre felszólító, úgynevezett CTA-ikon (call to action), mert az megzavarja és túlterheli a fogyasztót, aki csak most ismerkedik a cégünk kínálatával és üzeneteivel.

Ha túl sok opciót adunk neki (iratkozzon fel a hírlevelünkre, jöjjön el a rendezvényünkre, vegye meg a terméket stb.), akkor lehet, hogy nem tud hirtelen választani. Elbizonytalanodik. Tudatosan vezessük végig a látogatót a vásárlás folyamatán, melynek ugye csak az utolsó állomása a megrendelés és a fizetés.

Egyébként ránk sem vet jó fényt, ha túl sok felhívó gombbal zsúfoljuk tele az oldalunkat. Kétségbeesettnek tűnhetünk tőle. Senki nem akar egy olyan oldalt, ami azt kiabálja: “Vásárolj már, vásárolj már!”


Fogyasztói vélemények

Ha tetszetős és minőségi is a termékünk, az emberek hajlamosak azt gondolni: “Túl szép, hogy igaz legyen.”

A közösségi bizonyíték a legjobb marketingeszköz. Az, amikor a vevőink visszajönnek és elmondják, hogy miért vált be nekik a produktum, amit kínálunk. Egy felmérés szerint a fogyasztók 63 százaléka hajlandóbb olyan honlapról vásárolni, ahol a vevők visszajelzéseit és véleményeit is látja. Ezek az idézetek aranyat érhetnek.

Ha van rá lehetőség, még jobb ha a vevő fotója is társul a pozitív vélekedéshez. Az arckép közléséhez persze a hozzájárulása kell, fontos, hogy nyoma maradjon annak, hogy az illető áldását adta fényképének felhasználására. Méghozzá ingyen. Ez a szó is jelenjen meg a kommunikációban, amikor egyeztetünk vele a közlésről.


Lead-generálás

Leadnek nevezi a marketing-szakirodalom azt, aki érdeklődik a termékünk iránt, vagy árajánlatot kért tőlünk. A lead-generáláshoz szükságünk van a potenciális vásárló adataira.

Az érdeklődők beszerzése, begyűjtése a honlap számos helyén lehetséges. Már csak azért is, mert többféle látogatónk van (érdeklődő/lead, vásárló, promotáló stb.), és mindegyikből mást akarunk kihozni. A látogatót érdeklődővé tenni, az érdeklődőt vásárolóvá és így tovább.

A megoldás: tucatnyi “vásárlás” gomb helyett, helyezzünk el különböző CTA-ikonokat a honlapon, és gondoljunk át alaposan, melyik ponton melyikre van szükség, annak függvényében, hogy a weboldal azon részét mely célközönségünknek szántuk. Máshol tart a vásárláshoz vezető folyamatban az, aki a termékismertető videót nézi, és az aki a rendezvényünkre szóló meghívót olvassa épp el.

A lead-generáló CTA-kat elhelyezhetjük többek között egy blogposzt végén, vagy a honlap szélén, esetleg egy jó megszerkesztett kép/banner formájában, ami mozog, ahogy az egérrel legurigázunk az oldal aljára.


Adatlap kitöltés

Ha eljut a látogató a landing page-re, ott ugye azt akarjuk elérni, hogy töltse ki a regisztrációs formulát, amitől nekünk majd hízik az adatbázisunk. Ezt könnyebben érjük el, ha a “küldés” gombban van egy kis kreativitás. Ha például felkínálunk neki valamit, mondjuk ingyenes információs anyagot, akkor legyen ez az ikonon: “Az ismertető letöltése.” Ennek megszerzéséhez kellett megadnia az adatait.

 

/piacesprofit.hu/

  • A cégeknek továbbra is megéri napelemes erőmű-rendszert telepíteniAkár 2-5 év alatt megtérülhet az energiaköltségeket optimalizáló beruházás az A1 Csoport számításai szerint, de elsősorban olyan vállalkozások számára, amelyek nyitottak a saját működésük újragondolására.
  • Kedvező irányt vett a lakáshitelek kulcsfontosságú mutatójaKedvező irányba mozdultak el a lakáshitelek kamatát, végső soron pedig a havi törlesztőrészletet nagyban befolyásoló úgynevezett BIRS-mutatók. Az 5, 10 és 20 éves futamidejű BIRS 1,9-2,3 százalékponttal csökkent az október végi csúcsokhoz képest. Ha tartósan alacsonyan maradnak a BIRS-kamatok, az kedvező irányba terelheti a lakáshitelek kamatait. Bár a bizonytalanabbá váló gazdasági helyzet, a korábbi időszakhoz képest magasabb kamatszintek visszafogják a hitelkeresletet, a bankok közötti verseny javíthatja a lakáshitel-felvételt tervezők helyzetét.
  • Először került magyar cég a fejvadászok toplistájának éléreA fejvadászcégek között a HumanField Vezető- és Specialistakiválasztó Kft. lett az első a Budapest Business Journal (BBJ) – Book of Lists friss rangsorában. Idén először került magyar cég a lista élére. Dr. Molontay Patrik ügyvezető igazgató a munkaerőpiaci trendekről meglepő tényeket is közölt, előfordul, hogy a jelöltek már a jelenlegi fizetésük dupláját jelölik meg bérigényként.