Pár módszer, hogy ne csak nézelődjenek, vásároljanak is honlapunkon

A CTA, vagyis a call-to-action típusú ikonok azok, amelyek aktivitásra csábítják a felhasználókat. Kommentelésre, megosztásra, regisztrálásra, sőt vásárlásra. Nem mindegy azonban, hogy ezek az ikonok hogy néznek ki és hol helyezzük el őket a honlapon.

 

Ideális esetben a cégünknek van egy megnyerő, izgalmas honlapja, ami egyrészt egyszerű, másrészt mobilbarát. Keresőszavakkal is tele van szórva, hogy jó pozíciót szerezzen a keresőmotoroknál.

De hiába látogat el valaki rá, mégsem biztos, hogy tranzakció is lesz belőle. Márpedig ezt szeretnénk. Csakhogy a bizalom nem alakul ki egy nap alatt. Azt ki kell érdemelni, meg kell alapozni, fel kell építeni.

 

Előszoba

Ahelyett, hogy rögtön átirányítanánk potenciális vevőinket egy – már vásárlásra alkalmas – landing page-re (fogadó oldalra), talán érdemes egy előszobát kreálni nekik, ahol eldönthetik, hogy érdekli-e őket az ajánlat, a termék, az ezekkel kapcsolatos információ, avagy sem.

Így nem érzik siettetve magukat, ismerkedhetnek még a márkánkkal, a cégünkkel, a termékünkkel. Főleg ha ebben az előszobában felajánlunk neki valamit, például azt, hogy feliratkozhat az ingyenes hírlevelünkre vagy megnézhet egy videót a termékről, annak használatáról mutatnak neki ötleteket 1-2 perces bejátszásban. Addig is időt tölt a fogyasztó a termékünkkel, gondolkodik rajta, ismerkedik vele.


Nem kell mindenhova nagy, piros gomb

Azt gondolhatnánk, hogy minél több az aktivitásra felszólító ikon, annál több lesz maga az aktivitás. Pedig itt is a “kevesebb több” alapelve érvényesül.

Ne legyen mindenhol cselekvésre felszólító, úgynevezett CTA-ikon (call to action), mert az megzavarja és túlterheli a fogyasztót, aki csak most ismerkedik a cégünk kínálatával és üzeneteivel.

Ha túl sok opciót adunk neki (iratkozzon fel a hírlevelünkre, jöjjön el a rendezvényünkre, vegye meg a terméket stb.), akkor lehet, hogy nem tud hirtelen választani. Elbizonytalanodik. Tudatosan vezessük végig a látogatót a vásárlás folyamatán, melynek ugye csak az utolsó állomása a megrendelés és a fizetés.

Egyébként ránk sem vet jó fényt, ha túl sok felhívó gombbal zsúfoljuk tele az oldalunkat. Kétségbeesettnek tűnhetünk tőle. Senki nem akar egy olyan oldalt, ami azt kiabálja: “Vásárolj már, vásárolj már!”


Fogyasztói vélemények

Ha tetszetős és minőségi is a termékünk, az emberek hajlamosak azt gondolni: “Túl szép, hogy igaz legyen.”

A közösségi bizonyíték a legjobb marketingeszköz. Az, amikor a vevőink visszajönnek és elmondják, hogy miért vált be nekik a produktum, amit kínálunk. Egy felmérés szerint a fogyasztók 63 százaléka hajlandóbb olyan honlapról vásárolni, ahol a vevők visszajelzéseit és véleményeit is látja. Ezek az idézetek aranyat érhetnek.

Ha van rá lehetőség, még jobb ha a vevő fotója is társul a pozitív vélekedéshez. Az arckép közléséhez persze a hozzájárulása kell, fontos, hogy nyoma maradjon annak, hogy az illető áldását adta fényképének felhasználására. Méghozzá ingyen. Ez a szó is jelenjen meg a kommunikációban, amikor egyeztetünk vele a közlésről.


Lead-generálás

Leadnek nevezi a marketing-szakirodalom azt, aki érdeklődik a termékünk iránt, vagy árajánlatot kért tőlünk. A lead-generáláshoz szükságünk van a potenciális vásárló adataira.

Az érdeklődők beszerzése, begyűjtése a honlap számos helyén lehetséges. Már csak azért is, mert többféle látogatónk van (érdeklődő/lead, vásárló, promotáló stb.), és mindegyikből mást akarunk kihozni. A látogatót érdeklődővé tenni, az érdeklődőt vásárolóvá és így tovább.

A megoldás: tucatnyi “vásárlás” gomb helyett, helyezzünk el különböző CTA-ikonokat a honlapon, és gondoljunk át alaposan, melyik ponton melyikre van szükség, annak függvényében, hogy a weboldal azon részét mely célközönségünknek szántuk. Máshol tart a vásárláshoz vezető folyamatban az, aki a termékismertető videót nézi, és az aki a rendezvényünkre szóló meghívót olvassa épp el.

A lead-generáló CTA-kat elhelyezhetjük többek között egy blogposzt végén, vagy a honlap szélén, esetleg egy jó megszerkesztett kép/banner formájában, ami mozog, ahogy az egérrel legurigázunk az oldal aljára.


Adatlap kitöltés

Ha eljut a látogató a landing page-re, ott ugye azt akarjuk elérni, hogy töltse ki a regisztrációs formulát, amitől nekünk majd hízik az adatbázisunk. Ezt könnyebben érjük el, ha a “küldés” gombban van egy kis kreativitás. Ha például felkínálunk neki valamit, mondjuk ingyenes információs anyagot, akkor legyen ez az ikonon: “Az ismertető letöltése.” Ennek megszerzéséhez kellett megadnia az adatait.

 

/piacesprofit.hu/

  • A magyarországi munkahelyek lehetnek az informatikusok kedvenceiA nemzetközi recessziós félelmek felborították a technológiai szektor munkaerőpiacát. Az USA-ban idén már több mint 40 ezer informatikust bocsátottak el, ami érzékenyen érinti az eddig KATA-val beszámlázó magyar szakembereket is. A 100 százalékig magyar tulajdonú ingatlan.com úgy döntött, hogy évközi béremelést nyújt valamennyi alkalmazottjának, akik így nemzetközi összevetésben is világszínvonalú fizetést kapnak. A piacvezető ingatlanhirdetési portál a következő 12 hónapban több mint 1 milliárd forint összegű jövedelmet biztosít a munkavállalóinak.
  • A MATE egyedülálló kezdeményezéssel támogatja az általános iskolai sportéletetAz országban egyedülálló megállapodást kötött a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem sportegyesülete, a MATE - Gödöllői Egyetemi Atlétikai Club (MATE-GEAC), a Gödöllői Hajós Alfréd Általános Iskola és a Dunakeszi Tankerület, melynek keretében magas szintű sportolási tevékenységet biztosítanak a tanulók számára, megalapozva ezzel a kettős életpályamodellt.
  • Eddig több, mint 120 start-up vállalkozás nevezett be a fenntartható fejlődést célzó versenyen2022. szeptember 30-ig meghosszabbítottuk a BASF Innovation Hub jelentkezési határidejét. A BASF Innovation Hub olyan megoldásokat keres, amelyek közvetlenül vagy közvetve hozzájárulnak a Zöld Megállapodás pilléreinek (tiszta energia, intelligens közlekedés és a „termőföldtől az asztalig” stratégia) megvalósításához. Eddig több, mint 120 innovátor és start-up vállalkozás nyújtott be projektet a fenntartható fejlődést célzó versenyen, amelyen 11 közép- és délkelet-európai ország vesz részt, köztük Magyarország is.  A legjobb megoldásokat pénzdíjjal fogják jutalmazni.