Online marketing? Kitörési pont lehet egy céges honlap

A szex-, szállodaipar és a turizmus szakemberei már tudják, milyen a jó honlap, ám a legtöbb cég még egyáltalán nem él a weboldalakkal, a vegyipariak viszont robbanás előtt állnak, sarkítva ezt lehet tudni a hazai vállalatok online kultúrájáról. Varga István, aki az Év honlapja díjat tíz éve alapította, jól felrajzolhatónak látja a trendeket:
A kezdeti első és második generációs honlapok mára eltűntek. Egyre kevesebb a brosúra jellegű honlap, kezdenek leszokni a főoldali köszöntőről. Évről évre többen készítenek modern, átlátható, letisztult, ötletes, színes és kreatív honlapokat.

arga István szerint a fogyasztók igénylik az interaktivitást. Mlinarics József, az eFestival digitális tartalomipari megmérettetés vezetője és az Év honlapja zsűritagja szerint korszakváltást jelez, hogy az önkormányzati és turisztikai területen megjelentek az 5-6 nyelvű, igényes weboldalak (pl. Hajduszoboszlo.hu, Gyor.hu). Szintén a fejlődést mutatja, hogy az egyre terjedő e-kereskedelmi oldalak törvénytisztelők, ugyanakkor vásárlóbarát módon nyújtanak szolgáltatásokat. Az e-kormányzati portálokon, a Kormany.hu-nál és a Magyarorszag.hu-nál is megindult valami, de megállt, itt várhatóan áttörés következik be a jövőre induló EU-támogatott programok miatt ? véli az elnök.


A változás további ismérvei, hogy megjelentek a mobiltartalmak, pl. banki területen is teljes körű a mobilszolgáltatás. Az is a haladást jelzi, hogy ma már be kell ágyazni a Facebook-kapcsolatot, keresőként pl. a Google-t, elérhetőek kell hogy legyenek a cégek GPS-adatai, legyen mobilváltozat, foglalja össze Mlinarics a ma követelményeit.

Ezt ezért egyre többen felismerik, mondja ismét Varga István, aki egy személyben a Magyar Marketing Szövetség vezetője is. Idén az Év honlapja díjra 314 nevezés érkezett, és egyre több kreatív, jól felépített honlappal találkozunk.

Dr. Eszes István, a Budapesti Gazdasági Főiskola marketingintézeti tanszék tanára, az Év honlapja díj zsűrijének elnöke szerint a webes megjelenés nem korrelál a vállalat méretével, tőkeerejével. Itt nyilvánul meg a web demokratikus volta, annyi látszik a vállalatból, ami a képernyőn megjelenik. S ha ez dinamikus és kreatív, akkor a látogatók szemében felülértékelődik egy kis cég is. A vállalatok webes fejlődését a nemzetközi szakirodalom egy hatfokozatú skálán értékeli. A magyar vállalatok nagy része valahol a 2-es és 3-as szinten mozog.

Varga szerint az online jelenlét egy cég számára ma a kitörési pont. Az új digitális fogyasztó először az internethez nyúl, ha keres valamit. Amit talál, összehasonlítja és aprólékosan mérlegel. (Ezért olyan népszerűek az áru-összehasonlító oldalak, mint pl. az Arukereso.hu.

Persze sok cég van még hazánkban, amelynek egyáltalán nincs honlapja, mert a vezetők csak újabb nyűgöt látnak benne.

A honlapfejlődésben is vannak slágertémák. Az elmúlt évek a keresőoptimalizálás jegyében teltek el. Ma a Facebook-jelenség hódít. A jövő az interaktivitás, a video-e-mail, a mobilmarketing-megoldások és a gamification (eljátékosodás) felé mutat. 

(forrás: NépszabadságONLINE)

2011.12.12.


  • Ennyit mobiloznak el a magyar fiatalok havontaA fiatalok átlagosan 4800 forintért mobiloznak havonta, és 59%-uk saját maga fizeti a számláját – olvasható a K&H közleményében. A 19-29 éves fiatalok körében 94%-is az érintőképernyős okostelefonok aránya, és a korosztály idősebb tagjainál a havi összeg átlagosan már 5200 forintra rúg.
  • Hogyan válasszuk ki a jó online marketingest?Sok cég tisztában van azzal, hogy csak botladozik az online kommunikációs csatornákon, de azt sem tudják, honnan akaszthatják le a megfelelő szakembert. Szesztay Péter online marketing szakértő segítségével megmutatjuk, hogyan találhatjuk meg az igazán jó online marketingest a cégünknek és mikor érdemesebb inkább ügynökséggel vagy szabadúszóval dolgozni, mint alkalmazni valakit.
  • Az employer branding szerepe a vállalati életbenA munkáltatói márkaépítés, más néven Employer Branding a HR szakma marketinggel történő összekapcsolása. Mint már korábban is írtunk róla, a rendelkezésre álló munkaerő, ezen belül is a képzett és tehetséges munkavállalók számának folyamatos csökkenése miatt vállalkozásunk külső megítélése folyamatos alakuláson megy keresztül.