Nézze meg, a Facebook önnek is kiszámolta: hány lépés kell ahhoz, hogy eljusson bárki máshoz?

A Facebook kiszámolta, hány lépés kell ahhoz, hogy egy felhasználó ismerősein és azok ismerősein keresztül elérje bármelyik másik felhasználót. Egyre kevesebb.

 

Karinthy Frigyes Láncszemek című novellájban bukkant fel először a "hat lépés távolság" elmélete, miszerint egy személy legfeljebb hat másik emberen át bárki máshoz eljuthat a világon.Az azóta eltelt 87 évben számtalan matematikus foglalkozott a problémával, 2011-ben pedig a Facebook is elvégezte saját számítását. Az akkor még “csak” 721 millió aktív felhasználójának vizsgálata alapján arra jutottak, csupán 3,74 lépésre vagyunk egymástól.

 

A közösségi oldal fennállásának 12. évfordulóján nemcsak egy személyre szabott videót készített a felhasználókról, hanem újra elvégezte a számítást. A jelenlegi 1,59 milliárd aktív felhasználó kapcsolati hálója alapján kiderült, zsugorodott a világ: most már átlagosan 3,57 lépés távolság van két ember között.

 

A Facebook szerint a legtöbb felhasználó 2,9 és 4,2 közötti lépésszámból érhet el egy másik embert a közösségi oldalon. Mindez azt jelenti, hogy csupán 3-4 ismerősön keresztül bárki elérhetné Barack Obamát, Stinget vagy épp Lionell Messit. Az eredmény szerint Mark Zuckerbergnek ehhez 3,17 lépésre van szüksége.

 

Ha kíváncsi rá, hogy ön legfeljebb hány lépéssel ér el bárki mást, kattintson erre az oldalra, ahol a "My degrees of separation" részben láthatja saját értékét.

 

Érdekesség, hogy a magyar fejlesztésű iWiW csúcspontján, mikor a négymilliót is meghaladta a felhasználók száma, akkor az oldalon belül két ismerősön keresztül juthattunk el egy addig ismeretlen másik felhasználóhoz.

 

/hvg.hu/

  • Agrárfejlesztések és digitalizáció: indul a 2020-as NAK TechLabFolytatódik a magyar mezőgazdaság megújítása. A NAK TechLab célja, hogy segítse a magyar mezőgazdaság és élelmiszeripar szerkezetváltását, az agrárium modernizációját, illetve hogy az agrárszektor felfedezze, megismerje és alkalmazni kezdje azokat az innovatív megoldásokat, melyek alapjaiban és hosszú távon képesek megújítani a hazai agrárium és a feldolgozás működését.
  • A mesterséges intelligenciával foglalkozó különbizottságot hozott létre az EUA mesterséges intelligenciával foglalkozó különbizottság a mesterséges intelligencia megjelenésének hatásait és kihívásait vizsgálja majd, emellett célkitűzésekkel és a célok eléréséhez szükséges lépésekkel teli menetrendet határoz meg az Európai Unió számára.
  • Megválasztották a Marketing Szövetség elnökségét: a Manta alapítója továbbra is a tagok közöttOnline platformon tartotta meg ezévi tisztújító közgyűlését az idén 30 éves Magyar Marketing Szövetség (MMSZ). A tagok megszavazták, hogy júniustól kibővült, 16 tagú elnökség irányítja a megbízói oldal hangsúlyosabb képviseletére összpontosító, közel 200 tagot számláló MMSZ stratégiájának megvalósítását.