Nézze meg, a Facebook önnek is kiszámolta: hány lépés kell ahhoz, hogy eljusson bárki máshoz?

A Facebook kiszámolta, hány lépés kell ahhoz, hogy egy felhasználó ismerősein és azok ismerősein keresztül elérje bármelyik másik felhasználót. Egyre kevesebb.

 

Karinthy Frigyes Láncszemek című novellájban bukkant fel először a "hat lépés távolság" elmélete, miszerint egy személy legfeljebb hat másik emberen át bárki máshoz eljuthat a világon.Az azóta eltelt 87 évben számtalan matematikus foglalkozott a problémával, 2011-ben pedig a Facebook is elvégezte saját számítását. Az akkor még “csak” 721 millió aktív felhasználójának vizsgálata alapján arra jutottak, csupán 3,74 lépésre vagyunk egymástól.

 

A közösségi oldal fennállásának 12. évfordulóján nemcsak egy személyre szabott videót készített a felhasználókról, hanem újra elvégezte a számítást. A jelenlegi 1,59 milliárd aktív felhasználó kapcsolati hálója alapján kiderült, zsugorodott a világ: most már átlagosan 3,57 lépés távolság van két ember között.

 

A Facebook szerint a legtöbb felhasználó 2,9 és 4,2 közötti lépésszámból érhet el egy másik embert a közösségi oldalon. Mindez azt jelenti, hogy csupán 3-4 ismerősön keresztül bárki elérhetné Barack Obamát, Stinget vagy épp Lionell Messit. Az eredmény szerint Mark Zuckerbergnek ehhez 3,17 lépésre van szüksége.

 

Ha kíváncsi rá, hogy ön legfeljebb hány lépéssel ér el bárki mást, kattintson erre az oldalra, ahol a "My degrees of separation" részben láthatja saját értékét.

 

Érdekesség, hogy a magyar fejlesztésű iWiW csúcspontján, mikor a négymilliót is meghaladta a felhasználók száma, akkor az oldalon belül két ismerősön keresztül juthattunk el egy addig ismeretlen másik felhasználóhoz.

 

/hvg.hu/

  • 5 poszt típus amit érdemes elkerülniAz online marketinges szakmában dolgozók számára az ötletes, nagy aktivitást kiváltó tartalmak posztolása alapfeladat, ám még a legnagyobb profik is képesek néha elkövetni olyan szarvashibákat, amikkel csökken a fiókjuk aktivitása, vagy épp követőket vesztenek.    
  • A reklámajándék már a múlté?A reklámajándékok olyan marketingeszközök, ahol a reklámozás más típusaihoz képest jóval alacsonyabb az elutasítottság. A felmérések szerint az emberek csupán 20%-a dobja ki ezeket a dolgokat, s a célzott személyek jelentős részében rögzül a küldő vállalat neve vagy emblémája. Ideálisak tehát a marketing kampányok támogatására.Napjainkban nagyot mennek az online kampányok, egyre több ember érhető el ilyen módon, ráadásul ezek a hirdetések számos előnnyel rendelkeznek az offline kampányokkal szemben. Utóbbiak mégsem haltak ki teljesen, egyes esetekben ugyanis kizárólag offline reklámokkal lehet célt érni.
  • Új funkcióval segíti a Facebook a piackutatókatMegérkezett a Facebook Study, melynek az lesz a célja, hogy egyszerűbbé tegye a cégek számára a piackutatást.