Nézze meg, a Facebook önnek is kiszámolta: hány lépés kell ahhoz, hogy eljusson bárki máshoz?

A Facebook kiszámolta, hány lépés kell ahhoz, hogy egy felhasználó ismerősein és azok ismerősein keresztül elérje bármelyik másik felhasználót. Egyre kevesebb.

 

Karinthy Frigyes Láncszemek című novellájban bukkant fel először a "hat lépés távolság" elmélete, miszerint egy személy legfeljebb hat másik emberen át bárki máshoz eljuthat a világon.Az azóta eltelt 87 évben számtalan matematikus foglalkozott a problémával, 2011-ben pedig a Facebook is elvégezte saját számítását. Az akkor még “csak” 721 millió aktív felhasználójának vizsgálata alapján arra jutottak, csupán 3,74 lépésre vagyunk egymástól.

 

A közösségi oldal fennállásának 12. évfordulóján nemcsak egy személyre szabott videót készített a felhasználókról, hanem újra elvégezte a számítást. A jelenlegi 1,59 milliárd aktív felhasználó kapcsolati hálója alapján kiderült, zsugorodott a világ: most már átlagosan 3,57 lépés távolság van két ember között.

 

A Facebook szerint a legtöbb felhasználó 2,9 és 4,2 közötti lépésszámból érhet el egy másik embert a közösségi oldalon. Mindez azt jelenti, hogy csupán 3-4 ismerősön keresztül bárki elérhetné Barack Obamát, Stinget vagy épp Lionell Messit. Az eredmény szerint Mark Zuckerbergnek ehhez 3,17 lépésre van szüksége.

 

Ha kíváncsi rá, hogy ön legfeljebb hány lépéssel ér el bárki mást, kattintson erre az oldalra, ahol a "My degrees of separation" részben láthatja saját értékét.

 

Érdekesség, hogy a magyar fejlesztésű iWiW csúcspontján, mikor a négymilliót is meghaladta a felhasználók száma, akkor az oldalon belül két ismerősön keresztül juthattunk el egy addig ismeretlen másik felhasználóhoz.

 

/hvg.hu/

  • Ezért reagálunk jobban a vizuális marketingreÉvek óta halljuk, hogy a vizuális élmény a közösségi marketing stratégia egyik kulcsfontosságú eleme. Nem véletlen, hogy az elmúlt években látványos fejlődésen ment keresztül az Instagram, míg a Facebookon és Youtube-on megjelenő videók elérése is exponenciálisan nőtt. Mai bejegyzésünkben a tudományt hívjuk segítségül annak megértéséhez, miért történt mindez így.  
  • Digitális marketing tippek startupoknakÉleted egyik legnagyobb és legizgalmasabb kihívása, amikor saját vállalkozás indításába fogsz. Legyen az ötleted azonban bármennyire is jó, az mit sem ér, ha a potenciális ügyfelek nem értesülnek róla.  Arról, hogy mindenki megismerje az elképzelésedet a marketingednek kell gondoskodni, ami napjainkban gyakorlatilag egyet jelent az online marketinggel és amit feltétlenül egy átgondolt marketingterv összeállításának kell megelőznie. Ehhez szeretnénk ma néhány tippet adni neked.
  • Tíz legnagyobb hiba, amit cégeladásnál elkövethetünkA csúcson kell abbahagyni – tartja a mondás és mind többen jutnak el erre a pontra a magyar cégvilágban. Becslések szerint a családi vállalkozások generációváltás előtt állnak és az átmenetet csak a cégek alig harmada éli túl. De akár a magánélet is közbeszólhat, hiszen egy válás, vagy egy családtag-tulajdonostárs elvesztése is vihart okozhat a cég működésében, arról nem is beszélve, hogy 10-20 év után akár a cégvezető is elfáradhat, és inkább mással szeretne foglalkozni. Ilyenkor reális opció lehet a cégeladás, és szóba kerülhet akkor is, ha a társaság egy mérföldkőhöz érkezett: a növekedési potenciálját kimerítette, a tulajdonos saját korlátaiba ütközik.