Nézze meg, a Facebook önnek is kiszámolta: hány lépés kell ahhoz, hogy eljusson bárki máshoz?

A Facebook kiszámolta, hány lépés kell ahhoz, hogy egy felhasználó ismerősein és azok ismerősein keresztül elérje bármelyik másik felhasználót. Egyre kevesebb.

 

Karinthy Frigyes Láncszemek című novellájban bukkant fel először a "hat lépés távolság" elmélete, miszerint egy személy legfeljebb hat másik emberen át bárki máshoz eljuthat a világon.Az azóta eltelt 87 évben számtalan matematikus foglalkozott a problémával, 2011-ben pedig a Facebook is elvégezte saját számítását. Az akkor még “csak” 721 millió aktív felhasználójának vizsgálata alapján arra jutottak, csupán 3,74 lépésre vagyunk egymástól.

 

A közösségi oldal fennállásának 12. évfordulóján nemcsak egy személyre szabott videót készített a felhasználókról, hanem újra elvégezte a számítást. A jelenlegi 1,59 milliárd aktív felhasználó kapcsolati hálója alapján kiderült, zsugorodott a világ: most már átlagosan 3,57 lépés távolság van két ember között.

 

A Facebook szerint a legtöbb felhasználó 2,9 és 4,2 közötti lépésszámból érhet el egy másik embert a közösségi oldalon. Mindez azt jelenti, hogy csupán 3-4 ismerősön keresztül bárki elérhetné Barack Obamát, Stinget vagy épp Lionell Messit. Az eredmény szerint Mark Zuckerbergnek ehhez 3,17 lépésre van szüksége.

 

Ha kíváncsi rá, hogy ön legfeljebb hány lépéssel ér el bárki mást, kattintson erre az oldalra, ahol a "My degrees of separation" részben láthatja saját értékét.

 

Érdekesség, hogy a magyar fejlesztésű iWiW csúcspontján, mikor a négymilliót is meghaladta a felhasználók száma, akkor az oldalon belül két ismerősön keresztül juthattunk el egy addig ismeretlen másik felhasználóhoz.

 

/hvg.hu/

  • Íme 2017 legjobb honlapjai! 16. alkalommal került megrendezésre az online marketingkommunikációs szakma legrangosabb hazai eseménye, Az Év Honlapja pályázat. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által szervezett versenyen összesen 201 nevezés érkezett.
  • Folytatódhat a nevezés - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat! Bár idén rövidített nevezési időszakkal zajlik a pályázat, a szervezők nem szeretnék, ha bárki lemaradna… ezért mostantól meghosszabbított határidővel, október 31-ig lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra! A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által 16 éve életre hívott digitális megmérettetés díjátadójára novemberben kerül sor!
  • Edukáció és minősítés - elindult a 2017-es ’Az Év Honlapja’ pályázat! Egy rövid early bird időszak után, rövidített menetrenddel és a szokásos feltételekkel folytatódik Magyarország legismertebb online marketingkommunikációs pályázata, ’Az Év Honlapja’ pályázat!  A Magyar Marketing Szövetség által szervezett verseny szakmai zsűrije idén is a digitális marketing legújabb és legkreatívabb megoldásait keresi.