Netezők vs. reklámok

Mely országok internetezői kattintanak leggyakrabban a reklámokra és mely formátumok a leghatékonyabbak? AGemius 14 közép- és kelet-európai ország adatait teszi elérhetővé az admonitor.gemius.com oldalon. A felhasználók elemezhetik az adatokat és letölthetik a számukra érdekes információkat modern infografika-formátumban.


A következő országokról található információ az oldalon: Magyarország, Bulgária, Horvátország, Cseh Köztársaság, Észtország, Lettország, Litvánia, Lengyelország, Románia, Szerbia, Szlovákia, Szlovénia, Törökország és Ukrajna.

 

Hazánkban a legmagasabb CTR-t a szépségápolás (1,04%) és a divat (0,89%), míg a legalacsonyabb CTR-t a pénzügy(0,23%) és a sport és turizmus (0,24%) tematikájú hirdetéseknél mérték.

 

A hosszú távú trend szerint a legnépszerűbb online hirdetési formátum a hagyományos banner, amely egy információs vagy hirdetési tartalmat hordozó grafikai formátum. Az egyetlen ország, ahol a kampányok kevesebb mint 70%-nál alkalmazták ezt a formátumot, az a Cseh Köztársaság volt (66%). A többi megfigyelt országban a kampányok több mint 70%-nál alkalmazták ezt a típusú hirdetési formátumot, Magyarországon az arány kiemelkedő, 94%-os.

 

Az adatok jól mutatják az admonitor.gemius.com oldalon, hogy a rich media hirdetési formátumokat (pl. multimédiás hirdetések) sokkal ritkábban használják. Csupán két európai országban volt 50%-osnál nagyobb az arányuk a kampányokban: Szlovéniában és a Cseh Köztársaságban (54%).

 

Habár a hagyományos bannernek meghatározó szerepe van a kampányokban, a rich media hirdetési formátumot használó kampányok magasabb CTR-arányt produkálnak. Az egyetlen ország, amely kivételt képez, az a Cseh Köztársaság. Ott a CTR mindkét formátumnál hasonló, a hagyományos bannernek kicsit magasabb a CTR-e (0,29%), mint a rich media hirdetéseknek (0,28%).

 

A PC-k, tabletek és mobilok oldalmegtekintéseinek összehasonlításakor a PC-k nyertek a vizsgált országokban.A PC által generált legmagasabb megtekintési arány 89% volt, amit három országban mértek: Szlovéniában, Lengyelországban és Ukrajnában. A legkisebb arányt (75%) Szerbiában mérték.

 

/BrandTrend/

  • Hogyan védekezik az EU a kibertámadások ellen? Az ellopott adatoktól a blokkolt kórházi rendszerekig: a kibertámadások veszélyes következményekkel járhatnak. Összefoglaltuk, miért olyan nagy a jelentősége a kiberbiztonságnak.
  • Új rekordokat és élénkülést hozhat a zöld hitelAz energiatakarékos új lakások térnyerését célzó Zöld Otthon Program indulása máris hatással volt a piacra: az új lakások iránt érdeklődők száma jelentősen, éves szinten például 68 százalékkal nőtt. A következő időszakban még több új lakás épülhet, a lakásépítési kedv egyébként is erősödik. Az év első nyolc hónapjában 14 százalékkal több lakóépület kapott engedélyt, mint a járvány előtt.
  • Elindult a NAK TechLab harmadik agrár startup programjaSzeptemberben kezdetét vette a NAK TechLab harmadik agrár startup inkubációs programja, amelyben olyan friss vállalkozások, új típusú fejlesztések támogatása zajlik, melyek elősegítik az agrárium digitalizációjának előremozdítását. A három hónapos programban új agrárszolgáltatások megjelenését megalapozó projektek indulhatnak a startupok és nagyvállalatok között.