Mobilos élmény: hogyan profitálhatnak ebből a cégek?

Mi kell a kiemelkedő mobilos élmény biztosításához? A Google új kutatása kimutatta, hogy ugyan a fogyasztók számára rendkívül fontos a mobilos weboldalak gyorsasága és használhatósága, a vállalkozásoknak nem sikerül teljesíteniük a fogyasztói elvárásokat. 316 európai kiskereskedelmi, utazási és pénzügyi céget hasonlítottak össze, hogy megtudják, mely területeken maradnak el a várakozásoktól a fogyasztói élmények.

 

Noha nem voltak még ilyen magasak a fogyasztói elvárások a gyors és egyszerűen használható mobileszközök és alkalmazások iránt, mint napjainkban. A csúcsot azonban még nem érték el: még tovább nőnek majd, ahogy egyre több – elsősorban feltörekvő piaci – felhasználó áll át olyan életmódra, ahol már a „mobil az első”. A 2016-os Fogyasztói barométer jelentésből kiderül, hogy az okostelefonok elterjedtsége elképesztő mértékben megugrott a vizsgált 40 piacon: 70 százalékra a 2012-ben mért 30 százalékról. A megkérdezett fogyasztók közül minden nyolcadik mondta azt, hogy csak az elmúlt hat hónapban kezdett el okostelefont használni.

 

Ám a mobilok általános elterjedtsége ellenére egyes márkák igen nehezen tartanak lépést az egyre növekvő fogyasztói elvárásokkal a jobb mobilos élmények tekintetében. A márkáknak többé már nem a saját kategóriájukban kell versenyezniük, hanem azért kell küzdeniük, hogy a valaha volt legjobb digitális élményt nyújtsák a fogyasztók számára. Ha egy vásárló egy-két kattintással megvásárolhat egy árucikket egy kiskereskedelmi alkalmazásban, akkor ugyanilyen elvárásai lesznek a gyorsaság és kényelem tekintetében a banki alkalmazásával szemben is csekkbefizetéskor vagy egy utazási iroda oldalával szemben repülőjegy vásárlásakor.

 

Ha ezek az elvárások nem teljesülnek, annak komoly költségei lehetnek a kereskedő számára. A cég egyik kutatása kimutatta, hogy ha a fogyasztók nem mobilbarát weboldallal találkoznak, akkor 61 százalékuk hajlamos inkább átmenni egy versenytárs oldalára. Emellett 45 százalékuk úgy nyilatkozott, hogy kisebb valószínűséggel látogatnak el újra egy weboldalra, ha ott kellemetlen élmény érte őket.

 

Hogy segítséget nyújtson a márkáknak a mobilos felhasználói élményre és a weboldal betöltési gyorsaságára vonatkozó legjobb gyakorlatok megismerésében, a Google 316 európai mobilos weboldalt hasonlított össze az utazási, a kiskereskedelmi és a pénzügyi szektor területéről. Az összehasonlításból kiderült, hogy a felhasználók számára a használhatóság és a gyorsaság jelentik a kiválóság sarokköveit.

 

Ki csinálja a legjobban jelen pillanatban?


A vállalkozások esetében a gyors mobilos élmény vízválasztó lehet. A fogyasztók nem hajlandóak kompromisszumot kötni a használhatóság és a gyorsaság élménye között. Mindkettőt akarják egyszerre.

 

A fogyasztók 30 százaléka azt várja el, hogy a weboldal maximum 1 másodperc alatt betöltődjön, 18 százalékuk pedig azonnali betöltődést vár el. Ám a márkáknak ezt korántsem sikerül teljesíteniük. A Google összehasonlító tanulmányában a vizsgált 316 cég közül mindössze 14-nek a weboldala töltött be 0–2 másodpercen belül.

 

A kiskereskedelmi, utazási és pénzügyi weboldalak átlagos betöltési ideje 4,4 másodperc volt. Ha azt gondolnánk, hogy 2,4 másodperc nagyon rövid idő, gondoljunk erre: ha a weboldalnak naponta 10 ezer látogatója van, akkor az már csaknem 7 óra kiesett időt jelent. Ez egyenértékű azzal, mintha az üzlet egy keddi napon zárva tartana.

 

Az igazság az, hogy a gyorsaság sokat számít. A gyorsabb betöltéshez azonban nem szükséges teljesen áttervezni a mobilos weboldalt.  A weboldal gyorsasága több módon is javítható.

 

Legyen hasznos és használható


Mennyire könnyű a weboldaladon navigálni, és mennyire könnyen használható? Kiskereskedőként fontos, hogy a vevők gyorsan rá tudjanak keresni a kívánt árura, tudjanak tájékozódni a termékekről, majd pedig a lehető legkisebb súrlódással vásárolni. Továbbá, hogy a visszatérő vevők adatai előre betöltődnek, és a kényelem érdekében „egy képernyős” felületen történjen a fizetés.

 

Az összehasonlítás hatalmas különbségeket talált a legjobb 20 utazási, kiskereskedelmi és pénzügyi weboldal között. A leghasználhatatlanabbnak a pénzügyi szektor weboldai bizonyultak; 30 százalékuk a mobilokon is asztali számítógépekre optimalizált oldalakat használ.

 

Még ennél is lényegesebb azonban, hogy minél lejjebb megyünk a konverziós útvonalon, annál jobban csökken a használhatóság. Bár a márkák sokat fektetnek be a kezdőoldal megjelenésébe és a navigációba, sokszor a termékoldalak vagy a konverziós oldalak (pl. a regisztrációs oldal vagy a pénztár) a legelhanyagoltabbak.

 

/piacesprofit.hu/

  • Ezért reagálunk jobban a vizuális marketingreÉvek óta halljuk, hogy a vizuális élmény a közösségi marketing stratégia egyik kulcsfontosságú eleme. Nem véletlen, hogy az elmúlt években látványos fejlődésen ment keresztül az Instagram, míg a Facebookon és Youtube-on megjelenő videók elérése is exponenciálisan nőtt. Mai bejegyzésünkben a tudományt hívjuk segítségül annak megértéséhez, miért történt mindez így.  
  • Digitális marketing tippek startupoknakÉleted egyik legnagyobb és legizgalmasabb kihívása, amikor saját vállalkozás indításába fogsz. Legyen az ötleted azonban bármennyire is jó, az mit sem ér, ha a potenciális ügyfelek nem értesülnek róla.  Arról, hogy mindenki megismerje az elképzelésedet a marketingednek kell gondoskodni, ami napjainkban gyakorlatilag egyet jelent az online marketinggel és amit feltétlenül egy átgondolt marketingterv összeállításának kell megelőznie. Ehhez szeretnénk ma néhány tippet adni neked.
  • Tíz legnagyobb hiba, amit cégeladásnál elkövethetünkA csúcson kell abbahagyni – tartja a mondás és mind többen jutnak el erre a pontra a magyar cégvilágban. Becslések szerint a családi vállalkozások generációváltás előtt állnak és az átmenetet csak a cégek alig harmada éli túl. De akár a magánélet is közbeszólhat, hiszen egy válás, vagy egy családtag-tulajdonostárs elvesztése is vihart okozhat a cég működésében, arról nem is beszélve, hogy 10-20 év után akár a cégvezető is elfáradhat, és inkább mással szeretne foglalkozni. Ilyenkor reális opció lehet a cégeladás, és szóba kerülhet akkor is, ha a társaság egy mérföldkőhöz érkezett: a növekedési potenciálját kimerítette, a tulajdonos saját korlátaiba ütközik.