Minden 25. forintot a neten költenek el a magyarok

A magyar online kiskereskedelmi forgalom az elmúlt években dinamikus növekedést produkált, nem volt ez másképp a tavalyi évben sem. 2015-ben a magyar online kiskereskedelem nettó forgalma először szárnyalta túl az eddig lélektaninak számító 300 milliárd forintos határt, elérve a 319 milliárd forintot. Ezzel az e-kiskereskedelmi forgalom aránya a teljes kiskereskedelem 4,1%-a, így elmondható, hogy minden 25. forint online került elköltésre tavaly - derült ki az eNET Internetkutató Kft. webáruházak körében végzett friss kutatásából.

 

Töretlenül növekszik az e-kiskereskedelem



A korábbi évek növekedési trendjei jellemezték 2015-ben is az e-kiskereskedelmet. Nem csupán a nettó forgalom és az e-kiskereskedelem teljes hazai kiskereskedelmen belül aránya növekedett - előbbi 17%-kal, utóbbi 0,4 százalékponttal tudott bővülni 2014-hez képest- hanem az online vásárlók egy megrendelésre költött átlagos értéke is növekedési pályán mozog. Míg 2014-ben a vásárlások nettó átlagos értéke éppen csak elérte a 10 000 Ft, addig 2015-ben a 11 400 forinttal már újabb csúcsokat jelentő magasságokat hódít. 



Még mindig a készpénz bűvöletében



A webáruházaknál a készpénzes utánvét, a banki átutalás és a boltban/telephelyen/irodában történő készpénzes fizetés a legelterjedtebb. Az online vásárlók az elmúlt évben a megrendelések összértékének legnagyobb szeletét ezúttal is készpénzzel egyenlítették ki, vagyis még mindig elmondható, hogy Magyarországon a készpénz dominanciája meghatározó.

 

 

Futárszolgálatok továbbra is az élen



Továbbra is toronymagasan vezet a futárszolgálatos kiszállítási lehetőség nyújtása a webáruházak körében, tíz webshopból kilencnél elérhető ez a szállítási mód. Ezt követi a boltban való személyes átvétel, illetve a személyzettel rendelkező partneri ponton történő személyes átvétel. Az elmúlt évekhez hasonlóan a 2015-ös megrendelések kiszállítását a vásárlások összértéke szerint a futárszolgálatos kézbesítés jellemezte, a megrendelések összértékének 42%-át a futárszolgálatok juttatták el a vásárlókhoz.

 

 

Egyre többen vásárolnak már külföldi webshopokból



2015-ben a rendszeresen internetezők 84%-a vásárolt online a hazai webáruházak kínálataiból és 35%-uk külföldi webshopokból (is) - ezzel beigazolódott a webáruházak tavalyi várakozása, miszerint az online vásárlók számában jelentős növekedés várható. 



Az elmúlt egy évben nem csupán az online vásárlók száma növekedett, hanem a külföldről történő online vásárlási kedv is megugrott a magyar online vásárlók körében. Míg 2015-re 4%-kal növekedett az online vásárlók száma, addig a külföldről is online vásárlók száma 14%-kal nőtt egy év alatt. Azok az online vásárlók, akik külföldről is rendelnek online, leginkább ruházati és sportruházati termékeket, számítástechnikai eszközöket, illetve órákat és ékszereket rendelnek a külföldi webshopokból.



Fut az online szekér



A hazai e-kereskedők továbbra is leginkább az internetes vásárlások, valamint az online vásárlók számának növekedését, továbbá a mobileszközről történő internetes vásárlás arányának növekedését várják az elkövetkező három évben. Habár az online kiskereskedelem növekedési üteme 2014-hez képest némiképp lelassult, ez azonban leginkább annak tudható be, hogy évről évre egyre magasabb bázisról produkál növekedést a piac. Aggodalomra tehát semmi ok, következő 3-4 évet várhatóan továbbra is az e-kiskereskedelem nettó forgalmának gyarapodása fogja jellemezni, hiszen egyelőre semmilyen akadály sincs a láthatáron, ami ezt meggátolná. Látva a nyugati országok e-kereskedelmi piacának trendjeit, még mindig jócskán van hova fejlődni és növekedni.

 

/marketinginfo.hu/

  • Ezért reagálunk jobban a vizuális marketingreÉvek óta halljuk, hogy a vizuális élmény a közösségi marketing stratégia egyik kulcsfontosságú eleme. Nem véletlen, hogy az elmúlt években látványos fejlődésen ment keresztül az Instagram, míg a Facebookon és Youtube-on megjelenő videók elérése is exponenciálisan nőtt. Mai bejegyzésünkben a tudományt hívjuk segítségül annak megértéséhez, miért történt mindez így.  
  • Digitális marketing tippek startupoknakÉleted egyik legnagyobb és legizgalmasabb kihívása, amikor saját vállalkozás indításába fogsz. Legyen az ötleted azonban bármennyire is jó, az mit sem ér, ha a potenciális ügyfelek nem értesülnek róla.  Arról, hogy mindenki megismerje az elképzelésedet a marketingednek kell gondoskodni, ami napjainkban gyakorlatilag egyet jelent az online marketinggel és amit feltétlenül egy átgondolt marketingterv összeállításának kell megelőznie. Ehhez szeretnénk ma néhány tippet adni neked.
  • Tíz legnagyobb hiba, amit cégeladásnál elkövethetünkA csúcson kell abbahagyni – tartja a mondás és mind többen jutnak el erre a pontra a magyar cégvilágban. Becslések szerint a családi vállalkozások generációváltás előtt állnak és az átmenetet csak a cégek alig harmada éli túl. De akár a magánélet is közbeszólhat, hiszen egy válás, vagy egy családtag-tulajdonostárs elvesztése is vihart okozhat a cég működésében, arról nem is beszélve, hogy 10-20 év után akár a cégvezető is elfáradhat, és inkább mással szeretne foglalkozni. Ilyenkor reális opció lehet a cégeladás, és szóba kerülhet akkor is, ha a társaság egy mérföldkőhöz érkezett: a növekedési potenciálját kimerítette, a tulajdonos saját korlátaiba ütközik.