Láthatatlanság a csalás jutalma

láthatatlan ember kalapbanSok szó esik arról, hogyan javíthatunk az oldalunk helyezésén a keresési listákban, hogyan kerüljünk minél előbbre például a Google-ban. De fontos, hogy ne csábítson el a „sötét oldal”. Egyszerűen nem éri meg.

 

A keresőoptimalizálás szerencsére a legtöbb vállalkozó számára már nem ismeretlen fogalom. Aki szeretné, hogy a cégének a honlapja jó helyen bukkanjon fel a találati listákban, maga is sokat tehet ezért, vagy igénybe veheti erre specializálódott cégek szolgáltatását.

 

Azok a cégek, amelyek a Google előírásainak megfelelően használják az eszközöket az optimalizálásra, és a jó rangsorolással hozzásegítik a cégüket ahhoz, hogy a keresők rábukkanjanak, etikusan működnek. Vannak, akik gyorsabb eredményt ígérnek, viszont a keresőmotorokat különféle trükkökkel próbálják manipulálni, etikátlanul törtetve előre. Ez tisztességtelen megoldás, de hosszú távon eredmények tekintetében sem éri meg.

 

Egy rossz döntés, és láthatatlanná válunk

 

Azt kockáztatjuk ugyanis, hogy a rövidtávon elért nagyon kecsegtető eredményeink kútba esnek, és oda a befektetett pénzünk. Hogy miért? Mert a Google keresőmotorja viszonylag rövid időn belül rámutat az etikátlan módszerekkel generált tartalomra, és a rendszer alulra sorolja ezeket az oldalakat. Kapnak egy címkét, amivel a Google nagyobb vétség esetén akár egy évre, sőt előfordult már, hogy örökre, kitilthatja azokat. (Itt olvashat arról, hogy büntet a Pingvin és a Panda, vagyis a Google két algoritmusa.) Így az oldalunk szinte letűnik a találati listából, csupán közvetlen beírással hozható elő, a kulcsszavas keresés okafogyottá válik. Ezzel máris ablakon kidobott pénz a beruházásunk, sőt, hosszú távon akár ügyfelelet is veszíthetünk. A hitelességünkről nem is beszélve.

 

Az etikus és etikátlan módszerek ma egyformán jelen vannak a piacon, ezért mielőtt megbízunk egy céget, érdemes alaposan átböngészni a referencialistát és az ajánlatot. Aki néhány hét vagy hónap alatt garanciát vállal arra, hogy jó helyre rangsoroltat bennünket a keresőkben, akár néhány kulcsszóval kalkulálva, biztosan „fekete sapkás” cég. Ez azért árulkodó jel, mert egy keresőoptimalizálást végző cégnek sincs közvetlen ráhatása a keresőmotorok algoritmusaira, amik a besorolást végzik.

 

A Google ezt az információt időről időre szajkózza is, megerősítve ezzel a korrekt módszerekkel dolgozók referenciáit. Ők nem praktikákat alkalmaznak, hanem az oldalunkat optimalizálják, a keresőszavakkal sáfárkodnak úgy, hogy minél előrébb kerüljünk. És a leglényegesebb, az első 8-10 helyet még ők sem tudják garantáltan vállalni. Ez nem azt jelenti, hogy elérhetetlen lehetőség az élre törni, de a tuti biztos ígérete és a tisztességes módszerek nem testvérek. A lényeg, hogy lehet, de nem lehet garantált.

 
Nem jönnek a látogatók? Ez lehet a háttérben!
A Google naponta legalább két-három alkalommal módosítja algoritmusait, amelyek alapján összeáll a találati lista. Ez határozza meg weboldalunk helyezéseit is. A legtöbb módosítás apró, és alig van hatása, de vannak nagy módosítások is, amelyek erősen átrendezhetik a weboldalak rangsorát. De lehet, hogy mérési hiba áll a háttérben. Vagy mégis büntetést kaptunk?

 

Mit tesznek a manipulátorok?

 

A nem etikus módszerek úgy működnek, hogy a Google keresőmotor legfrissebb algoritmusainak kiderítése után manipulálják az adott honlap rangsorolását. Tartalom spamekkel és link spamekkel dolgoznak.

 

A tartalom spam akkoriban volt leginkább elterjedt, amikor a keresőmotorok még kizárólag egy honlap tartalma alapján döntöttek annak bizonyos kulcsszavakra vonatkozó relevanciájáról. De még ma is sok módja létezik. Népszerű, ám cseppet sem etikus módszer a kulcsszó spam használata. Ilyenkor vagy azt a technikát alkalmazzák, hogy az oldalunkon található tartalomtól merőben eltérő, ám igen népszerű kulcsszavakat használnak különféle kapcsolódó linkekben, vagy a meta tagekben, így a keresőmotor ezekre a szavakra találva előrébb sorolja az oldalt.

 

Egy másik módszer a láthatatlan szöveg elrejtése. Ez esetben az alapszínnel megegyező betűvel írott szöveggel zsúfolják tele az oldalt olyan tartalommal, amit a kereső a tervek szerint értékesnek talál majd. A rejtett megjelenés miatt ezt az olvasó nem, ám a keresőmotor érzékeli. Ezek a szövegek is telis-tele vannak tűzdelve a mézesmadzag kulcsszavakkal. Itt viszont már óriási a lebukás veszélye, a legtöbb keresőmotor észleli a bakit, és kíméletlenül büntet a szolgáltató.

 

Sokan próbálkoznak – nem éppen etikusan – sikeres oldalak tartalmának komplett lemásolásával is. Gondolván, ha nekik bejött, a mi oldalunkat is felhúzza majd. De a Google hamar kiszűri, ha valami nem egyedi információ, ha több oldalon is megjelenik, így a megsokszorozott, ám azonos tartalommal létrehozott fantom weboldalakat is beméri, nem használja találatként, így hátrébb vagy sehová se sorolja.

 
A SEO éri meg a leginkább a kkv-k szerint
A Facebookban még mindig nagyon bíznak a magyar vállalkozások marketingterületen, emellett a keresőoptimalizálást érzik még hatékonynak. A tartalommarketing még sehol nincs, pedig ez a jövő útja.

 

A link spamek esetében a lényeg, hogy a keresőmotorok azt az információt kapják a bejövő linkek által, hogy az adott oldal kiemelt és értékes adatokat, tartalmat rejt. A kereső ezt nemcsak a linkek mennyisége, hanem minősége alapján ítéli meg – ezt próbálják manipulálni olykor nem legális és nem etikus eszközökkel. A manipuláció egyik formája a link farm, ilyennek biztosan Ön is találkozott már.Olyan oldalakról van szó, ahol csupán egy linkgyűjtemény görgethető fel-le, a linkek pedig egymásra mutatnak. Egyéb tartalom viszont nincs.

 

A rejtett tartalom mintájára az etikátlan generátorok a rejtett linkeket is használják, a lényeg itt is azonos, az olvasó számára nem látható tartalom/link átveri a keresőmotorokat. Talán még egyszerűbb, de szintén etikátlan megoldás, ha más oldalak fórum oldalain vagy hozzászólásként rejtik el a linkeket. Ezt szabadon megteheti bárki, de természetesen egyáltalán nem azt jeleni, hogy a belinkelt oldalnak tényleg van köze ahhoz a tartalomhoz, ami mellett elhelyezték. Más, a közönség által szabadon szerkeszthető oldalak is teret adhatnak hasonló visszaélésnek.

 

A profik programozási trükkökkel is képesek átverni a motorokat. Előfordulhat például, hogy egy népszerű oldal tartalmával verik át a keresőt, amely így a látogatót a tartalomra irányítja. A találatra kattintva azonban eltérítik őt, és egy adott esetben teljesen más oldalra juttatják.

 

A fejlődés ezt a területet se kerüli el, a repertoár egyre szélesebb, számos módszer ismert.  A fejlesztéseknek köszönhetően viszont a Google viszonylag rövid időn belül lefüleli ezeket, és a már említett szankciókkal él, és nem a megbízott céget bünteti, hanem a mi oldalunkat. Ha tehát belevágnánk a keresők nyújtotta lehetőségek kiaknázásába, és erre szakosodott céget keresünk, böngésszük a referenciákat!

 

Egy tisztességesen működő cég ezt önmaga mutatja be nekünk, sőt akár a korábbi, elégedett ügyfelei is referálnak az elért eredményekről. Ha nyíltan beszélnek a módszereikről, már bizakodhatunk, hogy jó helyen kopogtatunk. A valódi keresőoptimalizálás viszont – jobb felkészülni rá – hosszú és fáradságos folyamat. Legalábbis hónapokban mérhető, mire láthatjuk az első eredményeket. Egyértelműen megéri azonban a befektetést, hiszen így nem átvert és eltérített, hanem a termékünk, szolgáltatásunk iránt valóban érdeklődő olvasókat, potenciális fogyasztókat nyerhetünk.

 

/piacesprofit.hu/

  • Íme 2017 legjobb honlapjai! 16. alkalommal került megrendezésre az online marketingkommunikációs szakma legrangosabb hazai eseménye, Az Év Honlapja pályázat. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által szervezett versenyen összesen 201 nevezés érkezett.
  • Folytatódhat a nevezés - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat! Bár idén rövidített nevezési időszakkal zajlik a pályázat, a szervezők nem szeretnék, ha bárki lemaradna… ezért mostantól meghosszabbított határidővel, október 31-ig lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra! A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által 16 éve életre hívott digitális megmérettetés díjátadójára novemberben kerül sor!
  • Edukáció és minősítés - elindult a 2017-es ’Az Év Honlapja’ pályázat! Egy rövid early bird időszak után, rövidített menetrenddel és a szokásos feltételekkel folytatódik Magyarország legismertebb online marketingkommunikációs pályázata, ’Az Év Honlapja’ pályázat!  A Magyar Marketing Szövetség által szervezett verseny szakmai zsűrije idén is a digitális marketing legújabb és legkreatívabb megoldásait keresi.