Kutatás helyett Facebook?

A közösségi médiából szerzett információk kitűnően használhatóak kampánytervezésre? mondta az mmonline-nak Guy Kedar, a MEC EMEA régiójának közösségi média vezetője, aki szerint a Facebook egyhamar nem tűnik el, a Google pedig nagy kihívásokkal néz szembe.

- Az utóbbi időben hogyan változott a közösségi média szerepe a kommunikációban?
- A közösségi média ma már mindenkit érint, viselkedésformává nőtte ki magát. Ezzel a márkák is tisztában vannak, és profitálnak belőle. A közösségi csatornák segítségével láthatóvá válnak, valamint megismerhetik az emberek igényeit és véleményét anélkül, hogy rengeteget költenének kutatásokra.

 

- Mire lehet használni a közösségi térből szerzett információhalmazt?
- Például kampánytervezésre. Egyik alkalommal, amikor egy pénzügyi cégnek dolgoztam, nagy arányban használtunk fórumokat is a kommunikációban. Megnéztük, hogy a pénzzel, költségekkel kapcsolatban milyen posztokat írnak leggyakrabban a felhasználók. Kiderült, hogy a megtakarítások leginkább a babát váró családoknál, a költözésre készülőknél és az utazni vágyóknál kedvelt téma. Ez rendkívül hasznos inputnak bizonyult nekünk, kommunikációs szakembereknek. Ilyen kérdésekre régebben csak drága kutatások adtak választ, most viszont tálcán kaptuk az információt. Tudtuk, hogy kiknek van szükségük leginkább a megoldásainkra és a feladatunk már csak az volt, hogy a megfelelő üzenetet eljuttassuk nekik, hiszen a platformot már ismertük.

- Ha ez ilyen egyszerű, miért nem használják ki többen a közösségi médiában rejlő lehetőségeket?
- Mert ez valójában mégsem ilyen egyszerű. Csak úgy működik, ha integráltan gondolkozunk. Közösségi oldalakat, felületeket nem szabad ad hoc módon alkalmazni; hosszú távon kell gondolkodni, és fontos, hogy megfelelő tartalommal lássuk el a követőinket. Egy márka legyen érdekes, mutasson újdonságokat, tartsa fenn a fogyasztók figyelmét, különben az emberek elfordulnak tőle. Senki nem fogja megosztani a róla szóló információt, reklámot mással; a brand és az eddigi munka semmibe vész. Legyünk fogyasztócentrikusak és közvetítsünk többletértéket a vásárlóknak. Fókuszáljunk az élményszerzésre!

- A Facebook csak egy hype vagy hosszú távon megmarad a vezető szerepe?
- A Facebook a legtöbb országban az első számú közösségi oldallá nőtte ki magát, megelőzve a hasonló jellegű lokális site-okat. Sok embert elért és meghódított, szerintem egyhamar nem tűnik el, de növekedés mostani üteme mindenképpen csökkeni fog.

- Milyen esélyei vannak a Google nemrégiben indított közösségi oldalának?
- A Google+ a felhasználók gmailes kapcsolataira épít. Majd meglátjuk hogyan alakul, milyenek lesznek a felhasználói tapasztalatok, élmény, amely nagyban befolyásolja a szolgáltatás fennmaradását. Minden esetre nagy kihívás lesz ez a keresőóriásnak.

Forrás: www.mmonline.hu

2011.07.11.

  • Egységes töltő: a Parlament az e-hulladék csökkentése mellett Az Európai Parlament készen áll az egységes töltőről, így az e-hulladék csökkentéséről és a hordozható elektronikus készülékek egyszerűbb töltéséről a tagállamokkal folytatandó tárgyalásokra. Kevesebb felesleges vezeték és töltő: a környezet és a fogyasztók szempontjából egyaránt jó lépés A hordozható készülékeket USB C típusú csatlakozóval kell ellátni A képviselők a vezeték nélküli töltést is egységesítenék
  • Cobotok és fenntarthatóságTavaly július 29-re esett a Föld túllövés napja, ez az a nap, amikor ökológiai lábnyomunk meghaladja a bolygó biokapacitását. Kevesen kapcsolják össze a robotokat és a fenntarthatóságot, de a Föld világnapja lehetőséget ad az automatizálással foglalkozóknak arra, hogy újragondolják, a robotok segítségével hogyan csökkenthetik a hulladékmennyiségüket, az energiafelhasználásukat és hogyan csoportosíthatják jobban a kapacitásokat a bolygónk és társadalmunk védelme érdekében.
  • Hosszú távú cél a napi 400 gramm zöldség és gyümölcs fogyasztása Friss tavaszi zöldséges fogásokkal indult idén az „Európai Friss Csapat – Az ízek ereje” program A Klauzál téri vásárcsarnok egy főzőstúdiójában tartották a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara zöldség- és gyümölcsfogyasztást ösztönző programja, az Európai Friss Csapat évindító, főzéssel egybekötött sajtótájékoztatóját. Az eseményen Győrffy Balázs, a NAK elnöke és Turcsán Tünde, a GFK üzletágigazgatója tartott beszédet, majd Bernáth József séffel közösen friss tavaszi zöldséges fogásokat készítettek és kóstoltak a résztvevők.