Kutatás helyett Facebook?

A közösségi médiából szerzett információk kitűnően használhatóak kampánytervezésre? mondta az mmonline-nak Guy Kedar, a MEC EMEA régiójának közösségi média vezetője, aki szerint a Facebook egyhamar nem tűnik el, a Google pedig nagy kihívásokkal néz szembe.

- Az utóbbi időben hogyan változott a közösségi média szerepe a kommunikációban?
- A közösségi média ma már mindenkit érint, viselkedésformává nőtte ki magát. Ezzel a márkák is tisztában vannak, és profitálnak belőle. A közösségi csatornák segítségével láthatóvá válnak, valamint megismerhetik az emberek igényeit és véleményét anélkül, hogy rengeteget költenének kutatásokra.

 

- Mire lehet használni a közösségi térből szerzett információhalmazt?
- Például kampánytervezésre. Egyik alkalommal, amikor egy pénzügyi cégnek dolgoztam, nagy arányban használtunk fórumokat is a kommunikációban. Megnéztük, hogy a pénzzel, költségekkel kapcsolatban milyen posztokat írnak leggyakrabban a felhasználók. Kiderült, hogy a megtakarítások leginkább a babát váró családoknál, a költözésre készülőknél és az utazni vágyóknál kedvelt téma. Ez rendkívül hasznos inputnak bizonyult nekünk, kommunikációs szakembereknek. Ilyen kérdésekre régebben csak drága kutatások adtak választ, most viszont tálcán kaptuk az információt. Tudtuk, hogy kiknek van szükségük leginkább a megoldásainkra és a feladatunk már csak az volt, hogy a megfelelő üzenetet eljuttassuk nekik, hiszen a platformot már ismertük.

- Ha ez ilyen egyszerű, miért nem használják ki többen a közösségi médiában rejlő lehetőségeket?
- Mert ez valójában mégsem ilyen egyszerű. Csak úgy működik, ha integráltan gondolkozunk. Közösségi oldalakat, felületeket nem szabad ad hoc módon alkalmazni; hosszú távon kell gondolkodni, és fontos, hogy megfelelő tartalommal lássuk el a követőinket. Egy márka legyen érdekes, mutasson újdonságokat, tartsa fenn a fogyasztók figyelmét, különben az emberek elfordulnak tőle. Senki nem fogja megosztani a róla szóló információt, reklámot mással; a brand és az eddigi munka semmibe vész. Legyünk fogyasztócentrikusak és közvetítsünk többletértéket a vásárlóknak. Fókuszáljunk az élményszerzésre!

- A Facebook csak egy hype vagy hosszú távon megmarad a vezető szerepe?
- A Facebook a legtöbb országban az első számú közösségi oldallá nőtte ki magát, megelőzve a hasonló jellegű lokális site-okat. Sok embert elért és meghódított, szerintem egyhamar nem tűnik el, de növekedés mostani üteme mindenképpen csökkeni fog.

- Milyen esélyei vannak a Google nemrégiben indított közösségi oldalának?
- A Google+ a felhasználók gmailes kapcsolataira épít. Majd meglátjuk hogyan alakul, milyenek lesznek a felhasználói tapasztalatok, élmény, amely nagyban befolyásolja a szolgáltatás fennmaradását. Minden esetre nagy kihívás lesz ez a keresőóriásnak.

Forrás: www.mmonline.hu

2011.07.11.

  • A cégeknek továbbra is megéri napelemes erőmű-rendszert telepíteniAkár 2-5 év alatt megtérülhet az energiaköltségeket optimalizáló beruházás az A1 Csoport számításai szerint, de elsősorban olyan vállalkozások számára, amelyek nyitottak a saját működésük újragondolására.
  • Kedvező irányt vett a lakáshitelek kulcsfontosságú mutatójaKedvező irányba mozdultak el a lakáshitelek kamatát, végső soron pedig a havi törlesztőrészletet nagyban befolyásoló úgynevezett BIRS-mutatók. Az 5, 10 és 20 éves futamidejű BIRS 1,9-2,3 százalékponttal csökkent az október végi csúcsokhoz képest. Ha tartósan alacsonyan maradnak a BIRS-kamatok, az kedvező irányba terelheti a lakáshitelek kamatait. Bár a bizonytalanabbá váló gazdasági helyzet, a korábbi időszakhoz képest magasabb kamatszintek visszafogják a hitelkeresletet, a bankok közötti verseny javíthatja a lakáshitel-felvételt tervezők helyzetét.
  • Először került magyar cég a fejvadászok toplistájának éléreA fejvadászcégek között a HumanField Vezető- és Specialistakiválasztó Kft. lett az első a Budapest Business Journal (BBJ) – Book of Lists friss rangsorában. Idén először került magyar cég a lista élére. Dr. Molontay Patrik ügyvezető igazgató a munkaerőpiaci trendekről meglepő tényeket is közölt, előfordul, hogy a jelöltek már a jelenlegi fizetésük dupláját jelölik meg bérigényként.