Kutatás helyett Facebook?

A közösségi médiából szerzett információk kitűnően használhatóak kampánytervezésre? mondta az mmonline-nak Guy Kedar, a MEC EMEA régiójának közösségi média vezetője, aki szerint a Facebook egyhamar nem tűnik el, a Google pedig nagy kihívásokkal néz szembe.

- Az utóbbi időben hogyan változott a közösségi média szerepe a kommunikációban?
- A közösségi média ma már mindenkit érint, viselkedésformává nőtte ki magát. Ezzel a márkák is tisztában vannak, és profitálnak belőle. A közösségi csatornák segítségével láthatóvá válnak, valamint megismerhetik az emberek igényeit és véleményét anélkül, hogy rengeteget költenének kutatásokra.

 

- Mire lehet használni a közösségi térből szerzett információhalmazt?
- Például kampánytervezésre. Egyik alkalommal, amikor egy pénzügyi cégnek dolgoztam, nagy arányban használtunk fórumokat is a kommunikációban. Megnéztük, hogy a pénzzel, költségekkel kapcsolatban milyen posztokat írnak leggyakrabban a felhasználók. Kiderült, hogy a megtakarítások leginkább a babát váró családoknál, a költözésre készülőknél és az utazni vágyóknál kedvelt téma. Ez rendkívül hasznos inputnak bizonyult nekünk, kommunikációs szakembereknek. Ilyen kérdésekre régebben csak drága kutatások adtak választ, most viszont tálcán kaptuk az információt. Tudtuk, hogy kiknek van szükségük leginkább a megoldásainkra és a feladatunk már csak az volt, hogy a megfelelő üzenetet eljuttassuk nekik, hiszen a platformot már ismertük.

- Ha ez ilyen egyszerű, miért nem használják ki többen a közösségi médiában rejlő lehetőségeket?
- Mert ez valójában mégsem ilyen egyszerű. Csak úgy működik, ha integráltan gondolkozunk. Közösségi oldalakat, felületeket nem szabad ad hoc módon alkalmazni; hosszú távon kell gondolkodni, és fontos, hogy megfelelő tartalommal lássuk el a követőinket. Egy márka legyen érdekes, mutasson újdonságokat, tartsa fenn a fogyasztók figyelmét, különben az emberek elfordulnak tőle. Senki nem fogja megosztani a róla szóló információt, reklámot mással; a brand és az eddigi munka semmibe vész. Legyünk fogyasztócentrikusak és közvetítsünk többletértéket a vásárlóknak. Fókuszáljunk az élményszerzésre!

- A Facebook csak egy hype vagy hosszú távon megmarad a vezető szerepe?
- A Facebook a legtöbb országban az első számú közösségi oldallá nőtte ki magát, megelőzve a hasonló jellegű lokális site-okat. Sok embert elért és meghódított, szerintem egyhamar nem tűnik el, de növekedés mostani üteme mindenképpen csökkeni fog.

- Milyen esélyei vannak a Google nemrégiben indított közösségi oldalának?
- A Google+ a felhasználók gmailes kapcsolataira épít. Majd meglátjuk hogyan alakul, milyenek lesznek a felhasználói tapasztalatok, élmény, amely nagyban befolyásolja a szolgáltatás fennmaradását. Minden esetre nagy kihívás lesz ez a keresőóriásnak.

Forrás: www.mmonline.hu

2011.07.11.

  • Ezért reagálunk jobban a vizuális marketingreÉvek óta halljuk, hogy a vizuális élmény a közösségi marketing stratégia egyik kulcsfontosságú eleme. Nem véletlen, hogy az elmúlt években látványos fejlődésen ment keresztül az Instagram, míg a Facebookon és Youtube-on megjelenő videók elérése is exponenciálisan nőtt. Mai bejegyzésünkben a tudományt hívjuk segítségül annak megértéséhez, miért történt mindez így.  
  • Digitális marketing tippek startupoknakÉleted egyik legnagyobb és legizgalmasabb kihívása, amikor saját vállalkozás indításába fogsz. Legyen az ötleted azonban bármennyire is jó, az mit sem ér, ha a potenciális ügyfelek nem értesülnek róla.  Arról, hogy mindenki megismerje az elképzelésedet a marketingednek kell gondoskodni, ami napjainkban gyakorlatilag egyet jelent az online marketinggel és amit feltétlenül egy átgondolt marketingterv összeállításának kell megelőznie. Ehhez szeretnénk ma néhány tippet adni neked.
  • Tíz legnagyobb hiba, amit cégeladásnál elkövethetünkA csúcson kell abbahagyni – tartja a mondás és mind többen jutnak el erre a pontra a magyar cégvilágban. Becslések szerint a családi vállalkozások generációváltás előtt állnak és az átmenetet csak a cégek alig harmada éli túl. De akár a magánélet is közbeszólhat, hiszen egy válás, vagy egy családtag-tulajdonostárs elvesztése is vihart okozhat a cég működésében, arról nem is beszélve, hogy 10-20 év után akár a cégvezető is elfáradhat, és inkább mással szeretne foglalkozni. Ilyenkor reális opció lehet a cégeladás, és szóba kerülhet akkor is, ha a társaság egy mérföldkőhöz érkezett: a növekedési potenciálját kimerítette, a tulajdonos saját korlátaiba ütközik.