Kulcsszókutatás 4 egyszerű lépésben

A kulcsszókutatás a keresőoptimalizálás tervezésének legfontosabb része. Ha viszonylag gyorsan jó eredményeket szeretnénk elérni, a kulcsszókutatás során megtaláljuk azokat a kifejezéseket, amelyekkel a legtöbb releváns látogató csábítható a honlapunkra.

Az angol nyelvű cikkek böngészése során rengeteg ötletet lehet meríteni, de a kisméretű magyar piac azért jelentősen eltér a nemzetközi trendektől. Alapvető különbség például, hogy angolul gyakran a 4-5 szavas szókapcsolatok vezetnek sikerre, hazai pályán viszont szinte soha nem éri meg energiát fektetni ebbe a gyakorlatba. Idehaza inkább az egy-két szavas, magas keresési gyakorisággal rendelkező kifejezések összegyűjtése lehet hasznos. Most ezek megtalálásához adunk 4 szuper tippet.

A kulcsszókutatás lépései

1. Gyűjtsd össze a releváns kifejezéseket!

Első lépésként, ha már megvan a honlapod témája, ülj le és kezdd el összeírni azokat a szavakat, amelyek a legelőször eszedbe jutnak a termékedről, szolgáltatásodról. Minél több ilyet találsz, annál nagyobb az esélye, hogy közülük néhány valóban megfordul a vásárlók fejében is. Valószínűleg az első és legelemibb kifejezés lesz az, amire a legnagyobb keresési mennyiség mérhető. De itt még ne állj meg, hiszen az a kulcsszókutatás a célravezető, amely során minél több ilyen szókapcsolatot sikerül felfedezni.

2. Kulcsszótervező

Minden kulcsszóvadászathoz elengedhetetlen eszköz a Google Ads kulcsszótervező. A szoftver teljesen ingyenesen használható és számos olyan lehetőséget is felsorakoztat, ami nem biztos, hogy eszedbe jutna magadtól. Írd be az ötleteidet és szemezgess a releváns eredmények közül. Ami úgy gondolod, szorosan kapcsolódik a weboldaladhoz és egyúttal sokan is keresnek rá, mentsd le a Google Ads tervbe. Így gyorsan bővítheted a kulcsszótáradat néhány tucattól akár több száz szavas magasságokig.

A Google Ads segítségével kideríthetjük azt is, hogy a működési területünkön (város, megye, ország) milyen gyakran keresnek rá egy-egy kifejezésre, így nem kell tartanunk az esetleges nyelvjárások közötti különbségektől se. Az alábbi képen például a „függönykarnis” kulcsszó esetében mutatjuk be a kulcsszótervező működését.

Célterület: Magyarország
Nyelv: magyar
Keresési hálózat: Google (a keresési partnerekre ezúttal nem voltunk kíváncsiak)
Időszak: elmúlt 12 hónap

A képen jól látszik, hogy a Google relevancia szerint a „függönykarnis” kulcsszót első helyen köti össze a „függöny” kifejezéssel. Tehát ez a két szó a Google nézőpontjából szorosan egymáshoz kapcsolható. Amikor kulcsszótervet készítünk, mi választhatjuk ki a témánkhoz valóban kapcsolódó kifejezéseket. Esetünkben például a webshop függönyökkel nem foglalkozik, csak függönykarnis szerepel a kínálatban. A megjelenő listából ezért a “karnis”, “függönykarnis”, “mennyezeti karnis” és “fa karnis” szavak kerülnek a tervbe.

A releváns kulcsszavak megtalálásához gyakran 500-600 kifejezést is át kell böngészni. A jónak ítélt találatokat ezután hozzáadhatjuk a tervhez a Kulcsszavak hozzáadása gombra kattintva. Ha megvan az összes releváns lekérdezés, ezt egy jól átlátható Excel táblázatban tölthetjük le (CSV formátumban). Ehhez a bal oldali menü Kulcsszavak menüpontba kell kattintani, majd a megjelenő lap jobb felső részén elhelyezkedő letöltés ikont kell választani. SEO tervek esetében a historikus adatokat kell letölteni, hiszen nem Google Ads kampányhoz készítünk tervet.

Extra tipp: A Google Ads Kulcsszótervező egyik nagy előnye, hogy domain alapon is képes lekérdezéseket futtatni. A konkurens honlapok így könnyen feltérképezhetők. Másold be a versenytársad domain nevét a Kulcsszótervező keresőjébe és néhány pillanat múlva láthatod a találatokat. Figyelem: a manuális leválogatást ilyenkor se szabad kihagyni!

3. Tesztre fel!

Ha már van egy biztos alapokon nyugvó kulcsszóadatbázisod, akkor érdemes a valóságban is tesztelni a kifejezéseket. Amikor próbát teszel a Google keresőjében, fontos, hogy a találatok olyan témáról szóljanak, mint a te honlapod is. Ezzel a lépéssel jól ki tudod szűrni, hogy a közönséged is azt érti-e a kulcsszavaid alatt, amire te gondolsz. Kétértelmű és szakmai kulcsszavak esetében különösen fontos a tesztelés.

Mindemellett fontos feltérképezni a konkurenseket is a piacon. Ha weblapod nemrég indult és erős versenytársaid vannak a piacon, akkor egy magas keresési gyakorisággal bíró kifejezés megcélzása túlzó elvásár lehet. Lehetetlen küldetésekbe pedig nem érdemes belevágni. Érdemes ilyenkor inkább kiszúrni néhány kevésbé kompetitív kulcsszót, ahol gyorsabban fognak jönni az eredmények. Néhány hónap, esetleg egy-két év múlva pedig csatába lehet indulni a legnagyobbakkal szemben is. 

4. Időnként ismételd meg a folyamatot

Egy jó szakember mindig fektet elegendő időt a kulcsszókutatásba. Még soha nem volt annyira gyors a világ körülöttünk, mint az elmúlt 5-10 évben. Valószínű, hogy egy témával kapcsolatban néhány év múlva más szókapcsolatok is helyet kapnak és új utakat nyitnak meg a terméked népszerűsítésére. Folyamatosan bővítsd újabb polcokkal a kulcsszó könyvtáradat, így hosszú távon is sikeres tudsz maradni.

 

Forrás: https://marketing21.hu
  • Kulcsszókutatás 4 egyszerű lépésbenA kulcsszókutatás a keresőoptimalizálás tervezésének legfontosabb része. Ha viszonylag gyorsan jó eredményeket szeretnénk elérni, a kulcsszókutatás során megtaláljuk azokat a kifejezéseket, amelyekkel a legtöbb releváns látogató csábítható a honlapunkra.
  • 7 dolog ami a céged erős online jelenlétéhez kellHa van egy céged, akkor nyilván tisztában vagy azzal, hogy egy erős online jelenlét létfontosságú a sikert tekintve. De lehet nem tudod pontosan merre indulj, vagy mire figyelj. A következő pontokban összefoglaltuk hogyan alakíts ki erős online jelenlétet.
  • 5 poszt típus amit érdemes elkerülniAz online marketinges szakmában dolgozók számára az ötletes, nagy aktivitást kiváltó tartalmak posztolása alapfeladat, ám még a legnagyobb profik is képesek néha elkövetni olyan szarvashibákat, amikkel csökken a fiókjuk aktivitása, vagy épp követőket vesztenek.