Kicsi a #, de erős

A #hashtag jelecskével egyre gyakrabban találkozunk, első ránézésre komolytalannak tűnhet, éppen ezért sokan ódzkodnak is tőle, ám nem is hinnénk, micsoda marketing lehetőségeket rejt. Hogy mire is jó valójában, és hogy hogyan tudjuk a vállalkozásunk szempontjából a leghatékonyabban használni? Íme a válaszok.

Először egy kis érdekesség, nézzük meg, hogy honnan is indult a #hashtag sztori. Chris Messina feltaláló azzal töltötte mindennapjait, hogy próbált egy őrült nagy, az internetezés élményét átíró találmányt kiagyalni. Mindeközben megalkotta a #hashtag-et, ami, bárszerinte egy igen bugyuta ötlet, ennek ellenére villámsebességgel elterjedt. „Rengeteg időt töltöttem el a technológiákon dolgozva abban a reményben, hogy megreformálhatom a közösségi médiát, és valami igazán hasznos dolgot találok fel – de ahelyett, hogy ezek egyike is működött volna, csak egy őrült, buta találmányom kapott lángra, és terjedt el a világban…”

 

A #hashtag-ek gyakorlatilag kategorizálják a posztokat, a hozzászólásokat az adott felületen.  De ha csupán azt gondoljuk, hogy a jelecske szövegbe illesztésével csak a kommunikációs folyamatokat tudjuk kategorizálni, akkor tévedünk, Sokkal több lehetőség rejlik a roppant egyszerű ötletbe. A #hashtag a cégünk marketingjének egy olyan része lehet, ami egyszerűen fogalmazva, látványosan pénzt is hozhat.  Napról napra egyre több platform támogatja a hashtag-ek használatát, így ma Facebook, a Google+, a Linkedln, a Pinterest, az Instagram, sőt, a Twitter is alkalmas ezek használatára.  Felmerülhet a kérdés, hogy egy # jelből hogyan lesz bevételünk. A SEO, azaz a keresőoptimalizálás szempontjából a hashtag-ek igen fontos szerepet töltenek be.

 

A hashtag abban segít, hogy egy kulcsszó vagy kifejezés elé illesztve sokkal egyszerűbben lehet rákeresni az adott témára, így a cégünkre is. Ha a posztjaink, a bejegyzéseink, a képeink alatt létrehozzuk a #hashtag-gel ellátott kulcsszavakat, arra rákattintva az érdeklődők minden olyan posztot megnézhetnek, amelyet ugyanazzal a hashtag-gel láttak el.

 

Nézzünk egy egyszerű példát. A cégünknek, termékünknek, márkáinknak van Facebook oldala. A Facebook egyre intenzívebben áttér a hashtag kifejezések eladására, így a reklám célra történő használatban sok kis forint rejlik, óriási üzlet. Magyarul vennünk kell #szavakat, amik elvezetik az ügyfeleket hozzánk, mintegy irányítótábla. Minél többször használjuk ki ezt, annál nagyobb elérést generálhatunk, annál könnyebben találnak az oldalunkra, termékünkre.

 

Hogyan is használjuk hatékonyan a #hashtageket? A szakértők szerint néhány roppant egyszerű lépéssel igen sikeresek lehetünk.

 

Egyszerűség


Ha új hashtag-et szeretnénk használni, a legfontosabb szabály, hogy legyen könnyen megjegyezhető, egyszerű. A kevesebb ebben az esetben több, egy-két szó, egy frappáns rövidítés a sikeresség kulcsa. A hashtag mindig egybe írt szavak kapcsolódása, ezt ne feledjük! Mondhatni ez a fő szabály! A szakemberek szerint a humor és a hasznosság lehet a csapásirány a hatékonyság felé vezető úton.

 

Egyértelműség, határozottság


Amennyiben teljesen új hashtag-et szeretnénk bevezetni, nagyon jó módszer, ha néhány szóban összefoglaljuk a lényeget, mintegy elmagyarázzuk, hogy pontosan mit szeretnénk kifejezni vele. Ne essünk abba a hibába, hogy népszerű jelölést használunk, ám az nem illik a márkánkhoz. Egy-egy ütős, vicces, egyértelmű, klassz szó sokkal többet hozhat. A hashtag kötődjön a termékünkhöz, a márkánkhoz, a vállalatunk profiljához.

 

Releváns információk


Említettük már, hogy a kevesebb, néha több, és ezt a hashtag esetében fontos megjegyezni. Csak azért ne zsúfoljuk tele a posztunkat vele, hogy minél többen lássák, mert így zavaros és átláthatatlan lesz. Hosszú távon káros hatású, sok negatív visszajelzés érkezhet, amit majd nem győzünk jóvátenni újabb bejegyzésekkel. A sok hasthtag spam-nek tűnhet, amit senki nem kedvel.

 

Vágjunk bele bátran, hashtag-eljünk, hiszen roppant sok remek lehetőséget rejt, amit a vállalatok is erősen kiaknázhatnak a következő időszakban. Ma már a legtöbb közösségi oldal lecsapott a lehetőségre, a statisztikai adatok igen biztatóak.

 

/piacesprofit.hu/

  • Ennyit mobiloznak el a magyar fiatalok havontaA fiatalok átlagosan 4800 forintért mobiloznak havonta, és 59%-uk saját maga fizeti a számláját – olvasható a K&H közleményében. A 19-29 éves fiatalok körében 94%-is az érintőképernyős okostelefonok aránya, és a korosztály idősebb tagjainál a havi összeg átlagosan már 5200 forintra rúg.
  • Hogyan válasszuk ki a jó online marketingest?Sok cég tisztában van azzal, hogy csak botladozik az online kommunikációs csatornákon, de azt sem tudják, honnan akaszthatják le a megfelelő szakembert. Szesztay Péter online marketing szakértő segítségével megmutatjuk, hogyan találhatjuk meg az igazán jó online marketingest a cégünknek és mikor érdemesebb inkább ügynökséggel vagy szabadúszóval dolgozni, mint alkalmazni valakit.
  • Az employer branding szerepe a vállalati életbenA munkáltatói márkaépítés, más néven Employer Branding a HR szakma marketinggel történő összekapcsolása. Mint már korábban is írtunk róla, a rendelkezésre álló munkaerő, ezen belül is a képzett és tehetséges munkavállalók számának folyamatos csökkenése miatt vállalkozásunk külső megítélése folyamatos alakuláson megy keresztül.