Két kézzel szórjuk a pénzt mobiltelefonra

Szépen hízik a családok költekezése, de a legnagyobb ütemben a telefonvásárlás ugrott meg az elmúlt években.

 

A kereskedelmi, azon belül az online kereskedelmi tendenciákkal napi szinten foglalkozó blokkk.com legfrissebb jelentése általánosságban nézi meg az elmúlt öt év költési adatait, és ebből a riportból kiderül, hogy a mobiltelefonra a családok kiemelt módon áldoznak.

A cikk megállapítja, hogy egyrészt növekedtek a bérek, másrészt egyre durvább méreteket ölt a munkaerőhiány a kereskedelmi ágazatban, ergo: lehet növelni a bevételeket, de egyre nehezebb kiszolgálni az igényeket, a nagy áruházak és a kisebb boltok egyaránt eladóhiányra panaszkodnak.

De ha a keresett árucikkeket nézzük, jól látható, hogy a digitalizáció nyomása miatt a telefonok kereskedelme viszi a prímet – még akkor is, ha ma már a családok 70 százaléka rendelkezik okostelefonnal. Ez érthető, hiszen ha már megvan, erős a nyomás és az igény a „régi” lecserélésre.




Az egyéb árucikkek piacának változását most nem érintjük, ez szerepel a jelentésben, bárki elolvashatja, de a lényeg: a kommunikáció kiemelt szempont, ráadásul a telefon még mindig státuszszimbólum, így élen áll.


/blokkk.hu, itcafe.hu/

  • Hová tart az e-mail marketing?Egyre többen nézik mobilról e-mailjeiket, de ez még nem azt jelenti, hogy ne lenne jelentős az asztali gépek használata.   Közel hatmillió e-mail marketing kampányt vizsgált át a Campaign Monitor, aminek a fenti mondat az egyik legfontosabb megállapítása – számolt be az AdWeek.  
  • Az internet jövőre már lenyomja a tévét is2019-ben jelentős fordulat következik a tartalomfogyasztási szokásokban, hiszen a Zenith ügynökség előrejelzése szerint jövőre az emberek már több időt fognak tölteni online mint amennyit a televízió előtt. A Zenith adatai szerint 2019-től egy átlagos felhasználó napi 170,6 percet tölt majd majd az interneten, míg a tévézésre szánt idő 170,3 percre “csökken”.  
  • A kisebb cégek is rájöttek, miért fontos a digitalizációA negyedik ipari forradalom Magyarországot is elérte. Az automatizálás, a hajtástechnika és a megújuló energia területén elérhető ipari megoldások iránti érdeklődés több mint másfélszeresére nőtt hazánkban a tavalyi év azonos időszakához képest – derült ki a Táblázat.hu, Magyarország legnagyobb b2b online piacterének legfrissebb felméréséből.