Két kézzel szórjuk a pénzt mobiltelefonra

Szépen hízik a családok költekezése, de a legnagyobb ütemben a telefonvásárlás ugrott meg az elmúlt években.

 

A kereskedelmi, azon belül az online kereskedelmi tendenciákkal napi szinten foglalkozó blokkk.com legfrissebb jelentése általánosságban nézi meg az elmúlt öt év költési adatait, és ebből a riportból kiderül, hogy a mobiltelefonra a családok kiemelt módon áldoznak.

A cikk megállapítja, hogy egyrészt növekedtek a bérek, másrészt egyre durvább méreteket ölt a munkaerőhiány a kereskedelmi ágazatban, ergo: lehet növelni a bevételeket, de egyre nehezebb kiszolgálni az igényeket, a nagy áruházak és a kisebb boltok egyaránt eladóhiányra panaszkodnak.

De ha a keresett árucikkeket nézzük, jól látható, hogy a digitalizáció nyomása miatt a telefonok kereskedelme viszi a prímet – még akkor is, ha ma már a családok 70 százaléka rendelkezik okostelefonnal. Ez érthető, hiszen ha már megvan, erős a nyomás és az igény a „régi” lecserélésre.




Az egyéb árucikkek piacának változását most nem érintjük, ez szerepel a jelentésben, bárki elolvashatja, de a lényeg: a kommunikáció kiemelt szempont, ráadásul a telefon még mindig státuszszimbólum, így élen áll.


/blokkk.hu, itcafe.hu/

  • A reklámajándék már a múlté?A reklámajándékok olyan marketingeszközök, ahol a reklámozás más típusaihoz képest jóval alacsonyabb az elutasítottság. A felmérések szerint az emberek csupán 20%-a dobja ki ezeket a dolgokat, s a célzott személyek jelentős részében rögzül a küldő vállalat neve vagy emblémája. Ideálisak tehát a marketing kampányok támogatására.Napjainkban nagyot mennek az online kampányok, egyre több ember érhető el ilyen módon, ráadásul ezek a hirdetések számos előnnyel rendelkeznek az offline kampányokkal szemben. Utóbbiak mégsem haltak ki teljesen, egyes esetekben ugyanis kizárólag offline reklámokkal lehet célt érni.
  • Új funkcióval segíti a Facebook a piackutatókatMegérkezett a Facebook Study, melynek az lesz a célja, hogy egyszerűbbé tegye a cégek számára a piackutatást.
  • Ezért érdemes videót használni"Több elérést és aktivitást hoz, mint egy poszt vagy egy link?  Ez fontos, de vannak ennél izgalmasabb indokok is. Persze, ha ugyanannyi munka elkészíteni egy videót, mint egy blogbejegyzést, akkor ez is egy jó érv a videó mellett, de a videó nem szöveges tartalom helyett kell" – hívta fel a figyelmet Lévai Richárd.