Rajintelligencia - A kollektív tudás

Az állatvilág előttünk járt egy lépéssel, hamarabb felfedezte az együttműködés kiemelkedő jelentőségét és hasznosságát. Gondoljunk csak a méhekre, a hangyákra, halakra vagy a madarakra.

A rajintelligencia ezektől a kolóniákban, rajokban élő állatoktól ellesett magatartásminta. Önszervező, decentralizált individuumok együttműködése. A mesterséges intelligencia előszobája. Eddig az optimalizáció, a robotika, a nehezen vagy veszélyesen megközelíthető terek feltérképezésénél alkalmazták. Eddig.


Ma már a centralizált emberi gondolkodást leváltja a rajintelligencia, a kollektív intelligens viselkedés. Lényege az együttműködés. Miért? Mert együtt többet érünk, tudunk és tehetünk, mint külön-külön egyedenként. Mit hoz ez a marketing világába? Flexibilitást, önszervező képességet, együttműködési készséget, optimalizált és mérhető folyamatokat, csökkentett hibamennyiséget. Ezt a közösségi média térhódítása teszi lehetővé és egyszerűvé.

 

A marketing világában a kolónia tagjai a közösségi média felhasználói, akik egyénenként apró, de közösen óriási dolgokat alkotnak: posztolnak, megosztják/terjesztik azokat, státuszt frissítenek, like-okat szórnak szét a virtuális térben, hashtagekkel kategorizálnak, népszerűsítenek és keresik közösségük más tagjait. Ha a vállalatnak/márkának sikerül interakcióba lépnie ezekkel a felhasználókkal, sikeresen aknázhatja ki a közösségi média és a rajintelligencia adta kollektív, számos lehetőséget. Tanácsos több olyan különböző vagy speciális szférában ismert felhasználókkal interakcióba lépni, mint például zenészek, bloggerek, újságírók vagy tudósok, akik által együttműködve, a közösségi média körének nemcsak egy szeletét, hanem akár 360°-át is beláthatjuk, megszólíthatjuk.

 

 

Jövőkutatás

Mi?

Hogyan és hova tovább? Mi lesz az emberiséggel? Milyen lehetséges folyamatok fognak végbemenni a jövőben? Mik az eddigi tevékenységeink következményei? Milyen lehetőségek tárulnak elénk? Ezekkel az érdekes kérdésekkel foglalkozik a jövőkutatás.

 

Jelentős változások korában élünk. Komoly fenyegetést jelent a technológia egyre dinamikusabb fejlődése. Lassan eljön a robotok korszaka: öntudatra ébredésük, fellázadásuk. Az emberek helyettesíthetővé válnak. Ennek egyik aspektusa a mesterséges intelligencia: a gépek tanulási és döntési folyamatokra is képesek lesznek. Gondoljunk csak az Apple Sirijére, az intelligens személyi asszisztensre, vagy a Google egymást tanító robotjaira.

 

A jövőkutatásban fontos a szubjektivitás feltétele. Objektív szemlélettel csak a legvalószínűbb változatokkal lehet számolni. A terület célja viszont, hogy nemcsak a legvalószínűbb opciókat vázolja fel, hanem azokat is, melyekre kevés az esély. Ily módon tárja elénk legalaposabban a várható következményeket és lehetőségeket. A jövőkutatás nem a múltból jósol, sokkal inkább az aktuális, árulkodó jelekből olvas.

 

Miért?

Egy valamit is magára adó cég számára elengedhetetlen, hogy lépést tartson a változásokkal - főleg ebben a rohamosan fejlődő világban.  Jelenleg a marketing világában egy év négynek számít. Aki nem tartja a lépést, lemarad, és búcsút inthet a jelenlegi és potenciális ügyfélkörének. A jövő a kontaktus marketingről szól: digitális átállás, életmód közösségek, belső terek építése, videóhír-megosztás, perszonalizált mass-marketing és közösségi finanszírozás.  Ha jövőkutatással kiegészített marketinggel rendelkezik, garantáljuk, hogy egy lépéssel előrébb fog járni a piacon, mint a többi vállalat, azaz valós versenyelőnyre fog szert tenni.

 

Hogyan? Mivel?

Meg kell ismerni vállalatot, magát a vezetőt, a terméket, az értékesítés és a marketing módszereit, s végül elemezni a jövőképet. Erre épülve a következőket ajánljuk:

- Teljes körű marketingtervezés

- Stratégiai marketing

- Marketing tanácsadás

- Digitális átállás

 

Utazzunk együtt ebbe az irányba!

Mi elképzeljük, átadjuk és megvalósítjuk.

 

Varga István László, jövőkutató, digitális marketing szakember

Varga István László, jövőkutató, digitális marketing szakember

Interjú Varga István Lászlóval, a Manta Marketing alapítójával.

onBRANDS
Egy rólad szóló kiadványon azt olvastam, hogy marketing szakember, Z generációs tanácsadó és jövőkutató. Meg persze három gyerekes apuka. Mi legyen a sorrend?




A marketingkommunikáció jövője?

A marketingkommunikáció jövője?

Egy friss kutatásból az látszik, hogy bár a márkaépítés és a performance marketing két különálló marketingszemlélet, melynek összehangolása nagy kihívást jelent a marketingvezetők számára, az optimális eredmények elérése érdekében a két terület együttműködése kell, hogy érvényesüljön a jövő kampányterveiben.

Rajintelligencia - A kollektív tudás

Rajintelligencia - A kollektív tudás

Az állatvilág előttünk járt egy lépéssel, hamarabb felfedezte az együttműködés kiemelkedő jelentőségét és hasznosságát. Gondoljunk csak a méhekre, a hangyákra, halakra vagy a madarakra.