Jövőkutatás

Mi?

Hogyan és hova tovább? Mi lesz az emberiséggel? Milyen lehetséges folyamatok fognak végbemenni a jövőben? Mik az eddigi tevékenységeink következményei? Milyen lehetőségek tárulnak elénk? Ezekkel az érdekes kérdésekkel foglalkozik a jövőkutatás.

 

Jelentős változások korában élünk. Komoly fenyegetést jelent a technológia egyre dinamikusabb fejlődése. Lassan eljön a robotok korszaka: öntudatra ébredésük, fellázadásuk. Az emberek helyettesíthetővé válnak. Ennek egyik aspektusa a mesterséges intelligencia: a gépek tanulási és döntési folyamatokra is képesek lesznek. Gondoljunk csak az Apple Sirijére, az intelligens személyi asszisztensre, vagy a Google egymást tanító robotjaira.

 

A jövőkutatásban fontos a szubjektivitás feltétele. Objektív szemlélettel csak a legvalószínűbb változatokkal lehet számolni. A terület célja viszont, hogy nemcsak a legvalószínűbb opciókat vázolja fel, hanem azokat is, melyekre kevés az esély. Ily módon tárja elénk legalaposabban a várható következményeket és lehetőségeket. A jövőkutatás nem a múltból jósol, sokkal inkább az aktuális, árulkodó jelekből olvas.

 

Miért?

Egy valamit is magára adó cég számára elengedhetetlen, hogy lépést tartson a változásokkal - főleg ebben a rohamosan fejlődő világban.  Jelenleg a marketing világában egy év négynek számít. Aki nem tartja a lépést, lemarad, és búcsút inthet a jelenlegi és potenciális ügyfélkörének. A jövő a kontaktus marketingről szól: digitális átállás, életmód közösségek, belső terek építése, videóhír-megosztás, perszonalizált mass-marketing és közösségi finanszírozás.  Ha jövőkutatással kiegészített marketinggel rendelkezik, garantáljuk, hogy egy lépéssel előrébb fog járni a piacon, mint a többi vállalat, azaz valós versenyelőnyre fog szert tenni.

 

Hogyan? Mivel?

Meg kell ismerni vállalatot, magát a vezetőt, a terméket, az értékesítés és a marketing módszereit, s végül elemezni a jövőképet. Erre épülve a következőket ajánljuk:

- Teljes körű marketingtervezés

- Stratégiai marketing

- Marketing tanácsadás

- Digitális átállás

 

Utazzunk együtt ebbe az irányba!

Mi elképzeljük, átadjuk és megvalósítjuk.

 

Az AXIÁL újabb lépést tett a karbonsemlegessé válás útján

Az AXIÁL újabb lépést tett a karbonsemlegessé válás útján

Az 1991-ben alapított AXIÁL Kft. az egyik vezető mezőgazdaságigép-kereskedelemmel foglalkozó vállalat Magyarországon. A cég tevékenységi köre kiterjed mezőgazdasági-, építőipari- és anyagmozgatógépek, valamint az ezekhez használható munkagépek, és eszközök értékesítésére. 

Cobotok és fenntarthatóság

Cobotok és fenntarthatóság

Tavaly július 29-re esett a Föld túllövés napja, ez az a nap, amikor ökológiai lábnyomunk meghaladja a bolygó biokapacitását. Kevesen kapcsolják össze a robotokat és a fenntarthatóságot, de a Föld világnapja lehetőséget ad az automatizálással foglalkozóknak arra, hogy újragondolják, a robotok segítségével hogyan csökkenthetik a hulladékmennyiségüket, az energiafelhasználásukat és hogyan csoportosíthatják jobban a kapacitásokat a bolygónk és társadalmunk védelme érdekében.

Szintet lép a kiberbűnözés

Szintet lép a kiberbűnözés

A becslések alapján 2020-ban több, mint 120 millió dollárt, átszámolva 37,2 milliárd forintot kereshettek a kiberbűnözők egy fejlett zsarolóvírus használatával - áll az IBM legfrissebb biztonsági jelentésében. Azokat az iparágakat, amik a COVID-19 elleni küzdelemben vesznek részt, kétszer annyi támadás érte, mint az azt megelőző években.