Jövőkutatás
Mi?
Hogyan és hova tovább? Mi lesz az emberiséggel? Milyen lehetséges folyamatok fognak végbemenni a jövőben? Mik az eddigi tevékenységeink következményei? Milyen lehetőségek tárulnak elénk? Ezekkel az érdekes kérdésekkel foglalkozik a jövőkutatás.
Jelentős változások korában élünk. Komoly fenyegetést jelent a technológia egyre dinamikusabb fejlődése. Lassan eljön a robotok korszaka: öntudatra ébredésük, fellázadásuk. Az emberek helyettesíthetővé válnak. Ennek egyik aspektusa a mesterséges intelligencia: a gépek tanulási és döntési folyamatokra is képesek lesznek. Gondoljunk csak az Apple Sirijére, az intelligens személyi asszisztensre, vagy a Google egymást tanító robotjaira.
A jövőkutatásban fontos a szubjektivitás feltétele. Objektív szemlélettel csak a legvalószínűbb változatokkal lehet számolni. A terület célja viszont, hogy nemcsak a legvalószínűbb opciókat vázolja fel, hanem azokat is, melyekre kevés az esély. Ily módon tárja elénk legalaposabban a várható következményeket és lehetőségeket. A jövőkutatás nem a múltból jósol, sokkal inkább az aktuális, árulkodó jelekből olvas.
Miért?
Egy valamit is magára adó cég számára elengedhetetlen, hogy lépést tartson a változásokkal - főleg ebben a rohamosan fejlődő világban. Jelenleg a marketing világában egy év négynek számít. Aki nem tartja a lépést, lemarad, és búcsút inthet a jelenlegi és potenciális ügyfélkörének. A jövő a kontaktus marketingről szól: digitális átállás, életmód közösségek, belső terek építése, videóhír-megosztás, perszonalizált mass-marketing és közösségi finanszírozás. Ha jövőkutatással kiegészített marketinggel rendelkezik, garantáljuk, hogy egy lépéssel előrébb fog járni a piacon, mint a többi vállalat, azaz valós versenyelőnyre fog szert tenni.
Hogyan? Mivel?
Meg kell ismerni vállalatot, magát a vezetőt, a terméket, az értékesítés és a marketing módszereit, s végül elemezni a jövőképet. Erre épülve a következőket ajánljuk:
- Teljes körű marketingtervezés
Utazzunk együtt ebbe az irányba!
Mi elképzeljük, átadjuk és megvalósítjuk.
Egy fesztivál is lehet zöld
A környezettudatosság napjaink egyik kiemelt közéleti témája – kifejezetten az EFOTT célközönségét jelentő fiatalok életében –, így a fesztivál szervezői arra vállalkoztak, hogy a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (MATE) segítségével egy igazán zöld rendezvényt hoznak létre.
Online kvízzel népszerűsítették az agráriumot
Az idei évben is több ezer érdeklődőt mozgatott meg a Mezőgazdasági Eszköz-és Gépforgalmazók Országos Szövetsége (MEGFOSZ) és az MKB Pénzügyi Csoport közös játéka, amely célja a hazai agrárium népszerűsítése volt.
Interaktív programokkal várja a MATE a látogatókat
Interaktív programokkal várja a MATE a látogatókat a VIII. Nemzetközi Természet- és Környezetvédelmi Fesztiválon. Gödöllő, 2022.05.24. - A Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem is kitelepül az immár nyolcadik alkalommal megrendezésre kerülő Nemzetközi Természet- és Környezetvédelmi Fesztiválon, Gödöllőn, május 28-29-én.