Jövőkutatás

Mi?

Hogyan és hova tovább? Mi lesz az emberiséggel? Milyen lehetséges folyamatok fognak végbemenni a jövőben? Mik az eddigi tevékenységeink következményei? Milyen lehetőségek tárulnak elénk? Ezekkel az érdekes kérdésekkel foglalkozik a jövőkutatás.

 

Jelentős változások korában élünk. Komoly fenyegetést jelent a technológia egyre dinamikusabb fejlődése. Lassan eljön a robotok korszaka: öntudatra ébredésük, fellázadásuk. Az emberek helyettesíthetővé válnak. Ennek egyik aspektusa a mesterséges intelligencia: a gépek tanulási és döntési folyamatokra is képesek lesznek. Gondoljunk csak az Apple Sirijére, az intelligens személyi asszisztensre, vagy a Google egymást tanító robotjaira.

 

A jövőkutatásban fontos a szubjektivitás feltétele. Objektív szemlélettel csak a legvalószínűbb változatokkal lehet számolni. A terület célja viszont, hogy nemcsak a legvalószínűbb opciókat vázolja fel, hanem azokat is, melyekre kevés az esély. Ily módon tárja elénk legalaposabban a várható következményeket és lehetőségeket. A jövőkutatás nem a múltból jósol, sokkal inkább az aktuális, árulkodó jelekből olvas.

 

Miért?

Egy valamit is magára adó cég számára elengedhetetlen, hogy lépést tartson a változásokkal - főleg ebben a rohamosan fejlődő világban.  Jelenleg a marketing világában egy év négynek számít. Aki nem tartja a lépést, lemarad, és búcsút inthet a jelenlegi és potenciális ügyfélkörének. A jövő a kontaktus marketingről szól: digitális átállás, életmód közösségek, belső terek építése, videóhír-megosztás, perszonalizált mass-marketing és közösségi finanszírozás.  Ha jövőkutatással kiegészített marketinggel rendelkezik, garantáljuk, hogy egy lépéssel előrébb fog járni a piacon, mint a többi vállalat, azaz valós versenyelőnyre fog szert tenni.

 

Hogyan? Mivel?

Meg kell ismerni vállalatot, magát a vezetőt, a terméket, az értékesítés és a marketing módszereit, s végül elemezni a jövőképet. Erre épülve a következőket ajánljuk:

- Teljes körű marketingtervezés

- Stratégiai marketing

- Marketing tanácsadás

- Digitális átállás

 

Utazzunk együtt ebbe az irányba!

Mi elképzeljük, átadjuk és megvalósítjuk.

 

Szintet lép a kiberbűnözés

Szintet lép a kiberbűnözés

A becslések alapján 2020-ban több, mint 120 millió dollárt, átszámolva 37,2 milliárd forintot kereshettek a kiberbűnözők egy fejlett zsarolóvírus használatával - áll az IBM legfrissebb biztonsági jelentésében. Azokat az iparágakat, amik a COVID-19 elleni küzdelemben vesznek részt, kétszer annyi támadás érte, mint az azt megelőző években.


Varga István László, jövőkutató, digitális marketing szakember

Varga István László, jövőkutató, digitális marketing szakember

Interjú Varga István Lászlóval, a Manta Marketing alapítójával.

onBRANDS
Egy rólad szóló kiadványon azt olvastam, hogy marketing szakember, Z generációs tanácsadó és jövőkutató. Meg persze három gyerekes apuka. Mi legyen a sorrend?




A marketingkommunikáció jövője?

A marketingkommunikáció jövője?

Egy friss kutatásból az látszik, hogy bár a márkaépítés és a performance marketing két különálló marketingszemlélet, melynek összehangolása nagy kihívást jelent a marketingvezetők számára, az optimális eredmények elérése érdekében a két terület együttműködése kell, hogy érvényesüljön a jövő kampányterveiben.