Jövőkutatás

Mi?

Hogyan és hova tovább? Mi lesz az emberiséggel? Milyen lehetséges folyamatok fognak végbemenni a jövőben? Mik az eddigi tevékenységeink következményei? Milyen lehetőségek tárulnak elénk? Ezekkel az érdekes kérdésekkel foglalkozik a jövőkutatás.

 

Jelentős változások korában élünk. Komoly fenyegetést jelent a technológia egyre dinamikusabb fejlődése. Lassan eljön a robotok korszaka: öntudatra ébredésük, fellázadásuk. Az emberek helyettesíthetővé válnak. Ennek egyik aspektusa a mesterséges intelligencia: a gépek tanulási és döntési folyamatokra is képesek lesznek. Gondoljunk csak az Apple Sirijére, az intelligens személyi asszisztensre, vagy a Google egymást tanító robotjaira.

 

A jövőkutatásban fontos a szubjektivitás feltétele. Objektív szemlélettel csak a legvalószínűbb változatokkal lehet számolni. A terület célja viszont, hogy nemcsak a legvalószínűbb opciókat vázolja fel, hanem azokat is, melyekre kevés az esély. Ily módon tárja elénk legalaposabban a várható következményeket és lehetőségeket. A jövőkutatás nem a múltból jósol, sokkal inkább az aktuális, árulkodó jelekből olvas.

 

Miért?

Egy valamit is magára adó cég számára elengedhetetlen, hogy lépést tartson a változásokkal - főleg ebben a rohamosan fejlődő világban.  Jelenleg a marketing világában egy év négynek számít. Aki nem tartja a lépést, lemarad, és búcsút inthet a jelenlegi és potenciális ügyfélkörének. A jövő a kontaktus marketingről szól: digitális átállás, életmód közösségek, belső terek építése, videóhír-megosztás, perszonalizált mass-marketing és közösségi finanszírozás.  Ha jövőkutatással kiegészített marketinggel rendelkezik, garantáljuk, hogy egy lépéssel előrébb fog járni a piacon, mint a többi vállalat, azaz valós versenyelőnyre fog szert tenni.

 

Hogyan? Mivel?

Meg kell ismerni vállalatot, magát a vezetőt, a terméket, az értékesítés és a marketing módszereit, s végül elemezni a jövőképet. Erre épülve a következőket ajánljuk:

- Teljes körű marketingtervezés

- Stratégiai marketing

- Marketing tanácsadás

- Digitális átállás

 

Utazzunk együtt ebbe az irányba!

Mi elképzeljük, átadjuk és megvalósítjuk.

 

A cégeknek továbbra is megéri napelemes erőmű-rendszert telepíteni

A cégeknek továbbra is megéri napelemes erőmű-rendszert telepíteni

Akár 2-5 év alatt megtérülhet az energiaköltségeket optimalizáló beruházás az A1 Csoport számításai szerint, de elsősorban olyan vállalkozások számára, amelyek nyitottak a saját működésük újragondolására.

Kedvező irányt vett a lakáshitelek kulcsfontosságú mutatója

Kedvező irányt vett a lakáshitelek kulcsfontosságú mutatója

Kedvező irányba mozdultak el a lakáshitelek kamatát, végső soron pedig a havi törlesztőrészletet nagyban befolyásoló úgynevezett BIRS-mutatók. Az 5, 10 és 20 éves futamidejű BIRS 1,9-2,3 százalékponttal csökkent az október végi csúcsokhoz képest. Ha tartósan alacsonyan maradnak a BIRS-kamatok, az kedvező irányba terelheti a lakáshitelek kamatait. Bár a bizonytalanabbá váló gazdasági helyzet, a korábbi időszakhoz képest magasabb kamatszintek visszafogják a hitelkeresletet, a bankok közötti verseny javíthatja a lakáshitel-felvételt tervezők helyzetét.


Először került magyar cég a fejvadászok toplistájának élére

Először került magyar cég a fejvadászok toplistájának élére

A fejvadászcégek között a HumanField Vezető- és Specialistakiválasztó Kft. lett az első a Budapest Business Journal (BBJ) – Book of Lists friss rangsorában. Idén először került magyar cég a lista élére. Dr. Molontay Patrik ügyvezető igazgató a munkaerőpiaci trendekről meglepő tényeket is közölt, előfordul, hogy a jelöltek már a jelenlegi fizetésük dupláját jelölik meg bérigényként.