Így támogasd rendezvényed a közösségi médiában

A tavaszi időszak izgalmas rendezvényszervezői szemmel. Egyrészt azért, mert konferenciák, tréningek, workshopok sokasága zajlik minden nap, ezeket megtölteni és lemenedzselni nem mindig egyszerű. Másrészről ilyenkor sokan már a nyári és az őszi szezon eseményein dolgoznak.

event1 

Akár tréninget, akár kiállítást, akár konferenciát tartunk, attól függően, hogy ki a célcsoportunk, nem mindegy, melyik felületen indulunk, akár már jóval azelőtt, hogy bejelentenénk az eseményt. Hiszen érdeklődési körtől, kortól, régiótól is függ többek között, hogy Facebook, Instagram, chatbot vagy akár hírlevél lesz a fő kommunikációs felület. Érdemes például chatbot feliratkozókat gyűjteni a célcsoport köréből, egy nyereményjátékkal kiegészítve. De akár célzott hírlevél adatbázist is lehet építeni, vagy egy Facebook esemény is hasznos lehet.

Ami az egyik legfontosabb egy rendezvénymarketing során: ne akkor kezdjük el a marketinget, amikor publikáltuk a rendezvényt. Használjuk a különböző csatornákat már jóval a rendezvény előtt arra, hogy összegyűjtsük azokat, akik majd nagy valószínűséggel résztvevők lesznek. Ennek előnye sokszor, hogy a szezonon kívül szerezzük meg a célcsoport elérhetőségét kisebb költségen. Vagyis költsünk kevesebbet a szezonban, amikor nagy a verseny, hiszen ilyenkor már a saját, “ingyenes” felületeken tudjuk elérni a célcsoportunkat.


Az előkészítési szakaszban gyűjtsünk a rendezvény kapcsán:

  • hírlevél feliratkozót Facebook vagy Instagram hirdetésben
  • chatbot feliratkozót
  • Instagram követőt
  • Facebook követőt
  • YouTube feliratkozót
Vagy akár követőt LinkedIn-en, TikTokon vagy más felületen, ahol a célcsoport ott van. Fontos: ne csak feliratkozót vagy adatbázist gyűjtsünk, hanem kommunikáljunk nekik rendszeresen. Például tartsunk a témában Live-okat Facebookon, Instagramon vagy éppen YouTube-on. Az általános szabály: minél korábban kezdünk el kommunikálni, minél több értéket adunk az előkészítés alatt és minél jobban használjuk azokat a felületeket, amiket a célcsoportunk, annál könnyebb lesz megtölteni a rendezvényt.
 
event

A rendezvény alatt

Sokaknak a rendezvénnyel kapcsolatos marketing véget ér abban a pillanatban, hogy megtelt. Pedig ha szeretnénk hasonló rendezvényt később is, vagy a rendezvény célja az, hogy ott értékesítsünk, vagy az, hogy az ott megtanult dolgokat használják jobban az emberek, érdemes ott helyben is folytatni a munkát.

Ebben segíthet például egy chatbot, ahol ott helyben szavazni tudnak a résztvevők, vagy egy kiterjesztett valóság megoldás, ami nagyobb élményt ad a résztvevőknek, esetleg jobban átadja, elmélyíti a rendezvény célját. Ha pedig olyan eseményen veszünk részt (pl. egy vásár), ahol mások is versenyeznek a figyelmünkért, hasznos lehet egy olyan Facebook, esetleg Instagram hirdetés, ami azokra céloz lokális alapon, aki ott van a helyszínen.

Ha pedig tényleges cél más hasonló rendezvények megtöltése, akkor érdemes a rendezvényt (esetleg egy részét) élőben közvetíteni, illetve több videót felrakni a különböző közösségi felületekre.


A rendezvény után

Szeretnénk később hasonló rendezvényt? Vagy eladni valami mást a résztvevőknek? Ebben is tudnak segíteni a közösségi megoldások.

Tartsuk a kapcsolatot tovább a résztvevőkkel chatboton, tereljük őket be egy zárt csoportba, használjuk az adataikat (természetesen a szabályoknak megfelelően) arra, hogy újra elérjük őket, vagy a hozzájuk hasonló embereket, akik ugyan nem voltak ott, de jó lenne megszerezni az elérhetőségüket. Vagyis használjunk remarketinget, hasonló célközönséget akár a rendezvényen készült videók felhasználásával.

Akármilyen rendezvényről van is szó, át meg át tudjuk szőni közösségi marketing megoldásokkal, ráadásul mindezt nem csak öncélúan tudjuk megtenni, hanem valódi üzleti eredményt is kihozhatunk belőle.

 

A cikk a piacesprofit.hu bejegyzése alapján készült.

  • 5 poszt típus amit érdemes elkerülniAz online marketinges szakmában dolgozók számára az ötletes, nagy aktivitást kiváltó tartalmak posztolása alapfeladat, ám még a legnagyobb profik is képesek néha elkövetni olyan szarvashibákat, amikkel csökken a fiókjuk aktivitása, vagy épp követőket vesztenek.    
  • A reklámajándék már a múlté?A reklámajándékok olyan marketingeszközök, ahol a reklámozás más típusaihoz képest jóval alacsonyabb az elutasítottság. A felmérések szerint az emberek csupán 20%-a dobja ki ezeket a dolgokat, s a célzott személyek jelentős részében rögzül a küldő vállalat neve vagy emblémája. Ideálisak tehát a marketing kampányok támogatására.Napjainkban nagyot mennek az online kampányok, egyre több ember érhető el ilyen módon, ráadásul ezek a hirdetések számos előnnyel rendelkeznek az offline kampányokkal szemben. Utóbbiak mégsem haltak ki teljesen, egyes esetekben ugyanis kizárólag offline reklámokkal lehet célt érni.
  • Új funkcióval segíti a Facebook a piackutatókatMegérkezett a Facebook Study, melynek az lesz a célja, hogy egyszerűbbé tegye a cégek számára a piackutatást.