Így segítik az érzelmek az eladást

Sokáig egyetértés volt abban, hogy az érzelmeknek nincs helye az üzleti életben. Úgy tekintettek rájuk, mint időpocsékoló és terméketlen feleslegességre. Mára a dolgok megváltoztak. Az inspiráló érzelmek manapság már elengedhetetlen, ám érzékeny részei a vállalkozók üzleti repertoárjának. Olyan szociális készségek, amelyekre szükség van.

 

Ha néhány évvel ezelőtt azt az üzleti tanácsot kapjuk valakitől, hogy merjük használni az érzelmeket a siker érdekében, nagyon meglepődtünk volna. Pedig abban talán egyetértünk, hogy a vásárlók, ügyfelek oldaláról érzelmeket szeretnénk generálni. Ez viszont részünkről is befektetést igényel – vagyis érzelmet csak érzelemmel válthatunk ki. A cél persze csak pozitív érzelmekre értendő, hiszen az agresszió nem gerjeszt jó érzést a vevőnkben, aki ezzel találkozik, valószínűleg nem tér majd vissza.

 

Az érzelmek az üzletünk hajtóerejévé válhatnak, ha jókor jönnek és megtanuljuk alkalmazni őket. Persze fontos, hogy tudjuk irányítani az érzelmi stresszt, ami akadályozná a hatékony munkát, de azt is, hogyan használjuk azokat arra, hogy befolyást gyakoroljunk – mondja szociális képességek fejlesztésével foglalkozó Thomas Edwards az Entrepreneur.com-on megjelent cikkében.

 

Bizonyíték kéne, hogy megéri? A L’Oreal azon értékesítői, akik részt vettek erre irányuló tréningen 92.000 dollárral több bevételt termeltek, mint azok, akik nem vettek részt ilyen típusú képzésen, így 2,5 millió dollárt hoztak a cégnek.


Helyzetfelismerés

Nagyon fontos képesség az adott helyzet megfelelő értékelése. Ez azt jelenti, hogy képesek vagyunk olvasni az emberek érzelmeiben, és a testbeszédükben. Tudnunk kell, hogy mit érez a másik, milyen állapotban van, ahhoz, hogy a megfelelő választ adhassuk rá értékesítőként. Minél gyorsabban és jobban képesek vagyunk felismerni, mi történik a másik emberben, annál hatékonyabban tudunk döntéseket hozni, amik a vállalkozásunk fejlődését szolgálják.


Bizalom 

A bizalom az üzlettel kapcsolatos érzelmek közül a legfontosabb, ez a sikerünk alapja. Mivel az érzelmeket fizika dolgokkal is lehet „provokálni”, bevethetünk pár trükköt a megfelelő érzelmi állapot előidézésére. Érdemes élni a megfelelő gesztusokkal – kihúzott hát, nyílt, a másik szemét kereső tekintet, lassú beszéd – hogy megfelelő hatást váltsunk ki a partnerünkből. Ez eladási szituációban, de egy munkamegbeszélésen is hasznos lehet.


Stratégia

Persze szó sincs arról, hogy arra biztatnánk bárkit is, hogy teljesen engedje szabadjára az érzelmeit egy üzleti tárgyalás során. Az előre és jól felépített stratéga az, ami valójában hozza az eredményeket. Bármilyen fórumon is jelenünk meg – akár egy értékesítési szituációban, akár valamilyen üzleti eseményen, ahol a személyes márkánk építésére van lehetőség – az „előadást” építsük fel úgy, hogy tudatosan használjuk az érzelmi hatást, amit kiváltunk. Ha felismerjük és megértjük a közönségünk reakcióit és képessé válunk befolyásolni azokat, száguldani kezd a meggyőzőképesség! Így tudunk magabiztosan kiállni, és hatékonyak, hitelesek, bizalomkeltők lenni. Amikor ezeket a szociális készségeket fejlesztjük, akkor nem csak fokozzuk az érzelmi intelligenciánkat, javítunk a kommunikációnkon, hanem az egész cégünk értékét növelni tudjuk.

 

/piacesprofit.hu/

  • Hatékonyság növelés? Tartalommarketing!Ha azt mondanám, hogy van egy módja annak, hogy növeld a hatékonyságod?Hogy a konkurenseid előtt járj?Hogy még a vevőidet is oktasd? Meglepődnél? Ez még mindig nem elég? Ha azt mondom, hogy te is meg tudod csinálni és a vevőid még szeretni is fognak érte! Már érdekel?Az eszközödet úgy hívják, hogy TARTALOMMARKETING! Rendben, renden, de mi ez és hogyan tudnám használni?
  • Hogyan legyen jobb a marketingkommunikációd?Az online marketingkommunikáció megtervezése rengeteg odafigyelést igényel, ezekből szeretnénk kiemelni hetet, amelyek különösen fontosak lehetnek ha szeretnénk megfelelő kommunikációt kialakítani a digitális térben.
  • Érvek a tartalommarketing mellettA tartalommarketing sokkal több, mint egy egyszerű divatirányzat. A marketingesek több mint 85%-a él a tartalommarketing adta lehetőségekkel. Ha ezek után után még nem tudod, hogy Te belefogj-e, akkor most megkönnyítjük a dolgot. Felsorolunk néhány tényt, amelyek elolvasása után sokkal egyszerűbbé válik a döntés.