Honlapokra is igaz: a kevesebb több

Sok cég a mai napig nem fordít elég figyelmet a megfelelő, letisztult designra, és sajnos nem ritka, hogy olyan termékhonlapokba vagy online szolgáltatásokba fut bele az ember, amik bizony már tíz évvel ezelőtt sem ütötték volna meg az elvárt szintet. Pedig az igényes design legalább annyira fontos, mint az, hogy az ügyvezető ne szakadt ruhába menjen tárgyalni. A kkv-k egy része mégse fordít elegendő erőforrást az első benyomásra.


Peter Behrens építész híres mondása szerint „a kevesebb, több”. Erre a vonalra építette formatervezői karrierjét Dieter Rahms is, aki némi kockázatot vállalva, már az ötvenes években bevezette a minimalista irányzatot a Braun cég dolgozójaként. Ugyan ez szembement az akkoriban elterjedt avantgárd gondolkodással, ma már látható, hogy jó döntést hozott, hiszen Jonathan Ive, az Apple formatervezője is erre a szemléletre alapozta a világmárka sikerét.

 

Nem muszáj Armani, csak stílusunk legyen


A minimalista vonal nem csak formatervezésnél, de arculatépítésnél, honlapdesignnál is követendő út. Természetesen nem engedheti meg magának minden vállalat, hogy milliókat vagy több száz órányi erőforrást fordítson a megfelelő designra. De aki az online piacon akar ringbe szállni, az nem kerülheti meg teljesen ezt a témakört.  Fontos, hogy letisztult, átlátható felületet mutassunk a felhasználók felé, és ne csak a funkcionalitást, de a szépséget is szem előtt tartsuk. Meg kell tanulni a vásárló fejével gondolkodni.

 

A design kialakításakor törekednünk kell arra, hogy a legkisebb káoszt is elkerüljük. Ne akarjunk minden négyzetcentiméteren eladni, viszont törekedjünk az egyediségre, hogy emlékezetesek maradjunk az oldallátogatók számára. Olyan ez, mint egy névjegykártya, ahol mindössze 2-3 információt szeretnénk igényesen, jó benyomást keltve megosztani. Persze itt ennél azért több infó is lehet, de fontos, hogy szorítkozzunk arra, ami tényleg fontos.

 

Ne keverjük a betűket


A tipográfia már azelőtt kirajzol egy képet az emberben a cégről, mielőtt elkezdené olvasni magát a szöveget. A szöveg struktúrája és elrendezése legyen letisztázva, ügyeljünk a tördelésre, a betűméretre és a betűk közötti távolságra, ahogy a betűszín is kiemelten fontos tényező olvashatósági szempontból. Próbáljunk elszakadni a szövegszerkesztőben megszokott betűtípusoktól, számos olyan oldal létezik, ahol ingyenesen juthatunk hozzá új betűkhöz, ilyen többek között az 1001fonts.com és a fonts.google.com.

 

Nem tanácsos keverni a betűtípusokat, és ügyelni kell arra is, hogy a hosszabb, nyomtatásban kiadott szövegeknél a talpas (serif) betűtípust könnyebb olvasni, míg monitoron inkább a talpatlan (sans-serif) betűtípust használjunk. Akit igazán érdekel a téma, az Robert Bringhurst „The Elements of Typographic Stye” című könyvében többszáz oldalnyi hasznos és érdekes információhoz juthat a betűcsaládokról.

 

A honlapot nem magunknak csináljuk


A tipográfia mellet a navigáció résszel lehet még elrontani oldalunk átláthatóságát. Sokan esnek abba hibába, hogy a legapróbb kis sikert és a vásárló számára teljesen lényegtelen információkat is ki akarja tenni az oldalra, aminek az eredménye rengeteg irreleváns tartalom és egy halom link lesz. Ha a menünk túl sok pontból áll, az oly annyira megnehezítheti az oldallátogató számára a lényeges menüpont kiválasztását, hogy jó eséllyel végül a honlap elhagyása mellett dönt inkább.

 

Ne legyen se túlzsúfolt, se túl színes a honlapunk. Maradjunk végig egy színvilágnál, ha a cégnek már van logója, az jó kiindulási alap lehet ehhez. A honlapra a szolgáltatásunk csomagolásaként érdemes tekinteni, és mint ilyet illusztrációkkal, képekkel tehetünk vonzóbbá. Azonban nem mindegy, hogy milyen képet és hova helyezünk el. Jó minőségű, releváns képeket használjunk, melyek kellő távolságra vannak a szövegtől. Ha nincs megfelelő minőségű képünk a termékről, akkor inkább ne rakjunk ki semmit!

 

A honlapot nem magunknak csináljuk! Az oldal saját ízlésre formálása az egyik leggyakoribb hiba, pedig nem mi leszünk a vásárlók. Még a legjobb cégvezetőnek is be kell látnia, hogy nem érthet mindenhez, így érdemes grafikus segítségét kérni, és amennyire lehet, szabad kezet adni neki.

 

/piacesprofit.hu/

  • Íme 2017 legjobb honlapjai! 16. alkalommal került megrendezésre az online marketingkommunikációs szakma legrangosabb hazai eseménye, Az Év Honlapja pályázat. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által szervezett versenyen összesen 201 nevezés érkezett.
  • Folytatódhat a nevezés - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat! Bár idén rövidített nevezési időszakkal zajlik a pályázat, a szervezők nem szeretnék, ha bárki lemaradna… ezért mostantól meghosszabbított határidővel, október 31-ig lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra! A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által 16 éve életre hívott digitális megmérettetés díjátadójára novemberben kerül sor!
  • Edukáció és minősítés - elindult a 2017-es ’Az Év Honlapja’ pályázat! Egy rövid early bird időszak után, rövidített menetrenddel és a szokásos feltételekkel folytatódik Magyarország legismertebb online marketingkommunikációs pályázata, ’Az Év Honlapja’ pályázat!  A Magyar Marketing Szövetség által szervezett verseny szakmai zsűrije idén is a digitális marketing legújabb és legkreatívabb megoldásait keresi.