Hogyan tűnhet ki a tömegből egy zöldfülű vállalkozás?

Habár ezrével alapítanak havonta új cégeket Magyarországon, az első évét csak kevés éri meg. És nem csak a nehéz adózási és szabályozási környezet jelenti a véget, vagy a felkészületlenség és a nem elég gondos tervezés, hanem az is, ha ötletünkkel nem tűnünk ki a tömegből. Ehhez adunk most tanácsokat!

 

Bár naponta több mint nyolcvan új vállalkozás alakul Magyarországon, ezeknek alig tíz százaléka, azaz nyolc éli meg az első évének végét. Habár tény, hogy a magyar adórendszer és az adminisztrációs terhek nem könnyítik meg a vállalkozások életét, sok esetben a bukás inkább azon múlik, hogy az induló cég nem tud kiemelkedni a “tömegből”, azaz üzenete nem jut el ahhoz a körhöz, akik a fogyasztói, vagy ügyfelei lehetnének. Ahhoz, hogy ezen változtathasson, olvassa el öt tanácsunkat, hogyan váljon láthatóvá.

 

Azonosítsuk piacunkat


Kiket vagyunk a leginkább képesek kiszolgálni? Kinek van szüksége az általunk kínált értékre, megoldásra, s mennyit tud érte fizetni? Nem lehet elégszer kihangsúlyozni, hogy mielőtt bármibe belefognánk, a legelső dolgunk legyen tájékozódni, hogy a vállalkozásunkra mi vár majd a piacon. Mérjük fel a potenciális ügyfeleket, keressük meg az interneten a versenytársainkat, tájékozódjunk az áraikról, milyen szolgáltatásokat nyújtanak, nézzünk utána, hogy mire panaszkodnak az ügyfeleik.

 

Építsünk közösséget/közönséget


A kapcsolati tőkénk az egyik legértékesebb erőforrásunk. Nem véletlenül hívjuk tőkének. Sok embernek akkor jön el a fordulópont a “pénzügyi életében”, amikor felismerték, hogy egyedül nem mennek semmire, barátaik és szakmai szövetségeseik együttműködése kell ahhoz, hogy megvalósítsák céljaikat. Az emailcímlistánk aranyat érhet. Ma már programok vannak arra, hogyan lehet hatékony emailmarketinget folytatni több százra rúgó vagy több ezres címlistával (AWeber, Infusionsoft). Cégtulajdonosként gyakran érezzük úgy, hogy kifogytunk az ötletekből, mivel lehetne rábírni az oldalunkra látogatókat, hogy regisztráljanak. Ez létfontosságú, mert egy értékes adatbázisnak nemcsak gyakorlati haszna, de manapság eszmei értéke is van. Adunk néhány tippet, hogy növekedjenek a vágyott listák.

 

Adjunk pluszt, de ingyen


Ahhoz, hogy bővítsük címlistánkat, s új embereket vonjunk be körünkbe, jól jöhet egy hozzaádott értékkel bíró termék, amit ingyen adunk oda ügyfeleinknek (egy jelentés, egy ebook, netán hangoskönyv, vagy egy tanító célzatú, instruktív video, úgynevezett tutorial), máskülönben nem éreznek indíttatást arra, hogy megadják a honlapunkon az emailcímüket. Itt talál néhányat azokból a bónusz vagy ajándékötletekből, amelyeket tényleg imádtak a vevők!

 

Tervezzük meg a termékbemutatót


Zajos világban élünk, új termékek garmadája versenyez az emberek és a sajtó figyelméért, ezért fontos, hogy a termékbemutató a megfelelő módon kerüljön megrendezésre. Nem árt, ha már hetekkel korábban felcsigázzuk a célközönség érdeklődését emailes értesítésekkel. Akár egy-egy fontos részlet kikotyogásával is megragadhatjuk a kíváncsiságukat. A termékbemutatókkal azonban érdemes csínján bánni, mert szigorú szabályok vonatkoznak ezekre!

 

Találjunk mentort


Van egy jó üzleti ötlet a fejében. Tudja, hogy kereslet is lenne rá, de még nem állt össze a dolog: bizonytalan abban, hogyan érid el a vevőket, kellene egy jó csapat, nincs elég tőke… Vagy lehet, hogy már belevágott, de mégsem úgy megy az üzlet, ahogy előre elképzelte, pedig komoly potenciál lenne benne. Mit tehet ilyenkor a vállalkozó kedvű fiatal?

 

Elkezdhet információ után kutatni az interneten. Beiratkozhat képzésekre, mert lehet, hogy az elméleti tudás hiányzik. Fordulhat vállalkozó ismerősökhöz, kereshet és megbízhat olyan tanácsadót jó pénzért, aki egy-egy alkalommal a rendelkezésére áll. Vagy kereshet magának mentorokat is, akik jelentős, nemcsak elméleti szaktudással, de gyakorlati tapasztalattal is rendelkeznek, és évtizedes rutinnal bírnak a vállalkozói szférában. Akik már komoly sikereket értek el – és esetleg előtte el is buktak, de újra felálltak, és ismét belevágtak.

 

Akkor van jó esélyünk rá, hogy megrövidítjük a tanulási fázist és levágjuk a kerülőutakat, ha szert teszünk egy figyelmes mentorra, aki segít a tanácsaival, akihez nyugodtan, bizalommal fordulhatunk konkrét kérdésekkel is. Jó mentor nyilván olyasvalaki tud lenni, aki már letett valamit az asztalra. A nekünk való mentor pedig az, akinek a pályafutását tulajdonképpen másolni szeretnénk, illetve titkos reményeink szerint még túlszárnyalni is. Vannak akik fizetnek azért, hogy legyen mentoruk. A mentorálást ilyen üzleti jelleggel űző ember a tréner, a coach. Nekik általában cikkeik jelentek meg a szaksajtóban, sőt akár könyvük is, érdemes ezeket áttanulmányozni, mielőtt coachot választunk.

 

/piacesprofit.hu/

  • Ezért reagálunk jobban a vizuális marketingreÉvek óta halljuk, hogy a vizuális élmény a közösségi marketing stratégia egyik kulcsfontosságú eleme. Nem véletlen, hogy az elmúlt években látványos fejlődésen ment keresztül az Instagram, míg a Facebookon és Youtube-on megjelenő videók elérése is exponenciálisan nőtt. Mai bejegyzésünkben a tudományt hívjuk segítségül annak megértéséhez, miért történt mindez így.  
  • Digitális marketing tippek startupoknakÉleted egyik legnagyobb és legizgalmasabb kihívása, amikor saját vállalkozás indításába fogsz. Legyen az ötleted azonban bármennyire is jó, az mit sem ér, ha a potenciális ügyfelek nem értesülnek róla.  Arról, hogy mindenki megismerje az elképzelésedet a marketingednek kell gondoskodni, ami napjainkban gyakorlatilag egyet jelent az online marketinggel és amit feltétlenül egy átgondolt marketingterv összeállításának kell megelőznie. Ehhez szeretnénk ma néhány tippet adni neked.
  • Tíz legnagyobb hiba, amit cégeladásnál elkövethetünkA csúcson kell abbahagyni – tartja a mondás és mind többen jutnak el erre a pontra a magyar cégvilágban. Becslések szerint a családi vállalkozások generációváltás előtt állnak és az átmenetet csak a cégek alig harmada éli túl. De akár a magánélet is közbeszólhat, hiszen egy válás, vagy egy családtag-tulajdonostárs elvesztése is vihart okozhat a cég működésében, arról nem is beszélve, hogy 10-20 év után akár a cégvezető is elfáradhat, és inkább mással szeretne foglalkozni. Ilyenkor reális opció lehet a cégeladás, és szóba kerülhet akkor is, ha a társaság egy mérföldkőhöz érkezett: a növekedési potenciálját kimerítette, a tulajdonos saját korlátaiba ütközik.