Hogyan legyen jobb e-mail marketinged

A közösségi oldalak világában hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy a jól bevált taktikákat le kell cserélni a modern megoldásokra. Nagyon sok vállalat vesztegeti az idejét ezeken az oldalakon és hiszi azt, hogy e-mail marketing elavult és nem működik.

E-mail marketing

A szabály mindkét esetben ugyanaz: ha szeretnéd, hogy a követőid elolvassák a publikációidat, vagy megnyissák az e-mailjeidet, akkor értéket kell kínálnod. Ha így teszel, akkor az e-mail marketing még mindig az online marketing egyik leghatékonyabb fegyvere lehet a kezedben. Kicsit megváltozott a szerepe, egy kicsit máshogy kell hozzáállni, viszont nagyon jól lehet automatizálni, mérni az eredményeit és optimalizálni. Ma már egyszerűbben tudsz szegmentálni, csoportokat létrehozni, célzottan kommunikálni, ami az eredményeid radikális javulását is fogja jelenteni.

Válassz megfelelő platformot

Az e-mail marketing egyik legnagyobb előnye, hogy érdeklődésük szerint csoportosíthatod a feliratkozóidat. Létrehozhatsz értékesítési csatornákat, amelyek eladásokat eredményeznek. Válassz olyan platformot, amellyel megvalósíthatod a terveidet!

Küldj több e-mailt

Semmit sem ér az adatbázisod, ha nem használod ki, azaz nem küldesz e-maileket. Az adatbázis célja a bevételszerzés. Ha tartalmak formájában kínálsz értéket és olykor ezeket promóciókkal, akciókkal egészíted ki, akkor közelebbi kapcsolatot alakíthatsz ki a potenciális ügyfeleiddel és ezzel nagyobb esélyed nyílik az eladások

Növeld az adatbázisodat

Az e-mail adatbázisod az egyik legfontosabb eszköz a kezedben. Tegyél szert még több feliratkozóra! Kínáld fel a lehetőséget a lehető legtöbb helyen, így például a weboldaladon, a Facebook oldaladon! Hosszú távon ez lesz a pénznyomdád, tehát minél nagyobb és minél jobb minőségű a listád, annál több pénzt tudsz belőle kihozni.

Küldj értékes tartalmakat

Már korábban is hangsúlyoztuk, hogy értékes tartalmakkal kell előrukkolnod a siker érdekében. A vállalkozások olykor havonta 1-2 promóciót, akciót küldenek e-mailben a feliratkozóiknak és kész. Nem, ez nem elég. Értékes tartalmak kellenek, el kell érned, hogy a feliratkozóid várják a következő e-mailedet. Tévhit, hogy az emberek ma nem olvasnak. Olvasnak, viszont idő hiányában erősen szűrve és csak azokat a tartalmakat amiből tanulni tudnak, új információkat tartalmaznak érdekesen tálalva. A legjobb tartalom viszont problémákra nyújt megoldást a vevőid problémáira.

Egy célt fogalmazz meg az e-mailedben

Az e-mailed tárgyának célja, hogy a feliratkozóid megnyissák az üzeneted. Az üzenet célja, hogy elolvassák a tartalmadat. Haladj szép sorjában és minden lépésnél csak egyetlen célt tűzz ki magad elé!


A lényeg, hogy kezd el, mert nem elég ha tudsz róla, meg is kell csinálni. Egyre vigyázz, nem elkezdeni a legnehezebb, hanem folyamatosan csinálni hosszú-hosszú hónapokon, éveken át, még úgy is, hogy az első pár hónapban nem érzed azt, hogy bármi értelme is lenne. Ekkor ne gondolkozz, csináld tovább, mérj, optimalizálj, haladj előre!


/a cikk az infoartnet bejegyzése alapján készült/
  • 5 poszt típus amit érdemes elkerülniAz online marketinges szakmában dolgozók számára az ötletes, nagy aktivitást kiváltó tartalmak posztolása alapfeladat, ám még a legnagyobb profik is képesek néha elkövetni olyan szarvashibákat, amikkel csökken a fiókjuk aktivitása, vagy épp követőket vesztenek.    
  • A reklámajándék már a múlté?A reklámajándékok olyan marketingeszközök, ahol a reklámozás más típusaihoz képest jóval alacsonyabb az elutasítottság. A felmérések szerint az emberek csupán 20%-a dobja ki ezeket a dolgokat, s a célzott személyek jelentős részében rögzül a küldő vállalat neve vagy emblémája. Ideálisak tehát a marketing kampányok támogatására.Napjainkban nagyot mennek az online kampányok, egyre több ember érhető el ilyen módon, ráadásul ezek a hirdetések számos előnnyel rendelkeznek az offline kampányokkal szemben. Utóbbiak mégsem haltak ki teljesen, egyes esetekben ugyanis kizárólag offline reklámokkal lehet célt érni.
  • Új funkcióval segíti a Facebook a piackutatókatMegérkezett a Facebook Study, melynek az lesz a célja, hogy egyszerűbbé tegye a cégek számára a piackutatást.