Hogyan legyen jobb e-mail marketinged
A szabály mindkét esetben ugyanaz: ha szeretnéd, hogy a követőid elolvassák a publikációidat, vagy megnyissák az e-mailjeidet, akkor értéket kell kínálnod. Ha így teszel, akkor az e-mail marketing még mindig az online marketing egyik leghatékonyabb fegyvere lehet a kezedben. Kicsit megváltozott a szerepe, egy kicsit máshogy kell hozzáállni, viszont nagyon jól lehet automatizálni, mérni az eredményeit és optimalizálni. Ma már egyszerűbben tudsz szegmentálni, csoportokat létrehozni, célzottan kommunikálni, ami az eredményeid radikális javulását is fogja jelenteni.
Válassz megfelelő platformot
Az e-mail marketing egyik legnagyobb előnye, hogy érdeklődésük szerint csoportosíthatod a feliratkozóidat. Létrehozhatsz értékesítési csatornákat, amelyek eladásokat eredményeznek. Válassz olyan platformot, amellyel megvalósíthatod a terveidet!
Küldj több e-mailt
Semmit sem ér az adatbázisod, ha nem használod ki, azaz nem küldesz e-maileket. Az adatbázis célja a bevételszerzés. Ha tartalmak formájában kínálsz értéket és olykor ezeket promóciókkal, akciókkal egészíted ki, akkor közelebbi kapcsolatot alakíthatsz ki a potenciális ügyfeleiddel és ezzel nagyobb esélyed nyílik az eladások
Növeld az adatbázisodat
Az e-mail adatbázisod az egyik legfontosabb eszköz a kezedben. Tegyél szert még több feliratkozóra! Kínáld fel a lehetőséget a lehető legtöbb helyen, így például a weboldaladon, a Facebook oldaladon! Hosszú távon ez lesz a pénznyomdád, tehát minél nagyobb és minél jobb minőségű a listád, annál több pénzt tudsz belőle kihozni.
Küldj értékes tartalmakat
Már korábban is hangsúlyoztuk, hogy értékes tartalmakkal kell előrukkolnod a siker érdekében. A vállalkozások olykor havonta 1-2 promóciót, akciót küldenek e-mailben a feliratkozóiknak és kész. Nem, ez nem elég. Értékes tartalmak kellenek, el kell érned, hogy a feliratkozóid várják a következő e-mailedet. Tévhit, hogy az emberek ma nem olvasnak. Olvasnak, viszont idő hiányában erősen szűrve és csak azokat a tartalmakat amiből tanulni tudnak, új információkat tartalmaznak érdekesen tálalva. A legjobb tartalom viszont problémákra nyújt megoldást a vevőid problémáira.
Egy célt fogalmazz meg az e-mailedben
Az e-mailed tárgyának célja, hogy a feliratkozóid megnyissák az üzeneted. Az üzenet célja, hogy elolvassák a tartalmadat. Haladj szép sorjában és minden lépésnél csak egyetlen célt tűzz ki magad elé!
A lényeg, hogy kezd el, mert nem elég ha tudsz róla, meg is kell csinálni. Egyre vigyázz, nem elkezdeni a legnehezebb, hanem folyamatosan csinálni hosszú-hosszú hónapokon, éveken át, még úgy is, hogy az első pár hónapban nem érzed azt, hogy bármi értelme is lenne. Ekkor ne gondolkozz, csináld tovább, mérj, optimalizálj, haladj előre!