Ha már küzdöttünk a látogatóért, tartsuk is meg

Sok időt, energiát és pénzt áldoznak a vállalkozások arra, hogy különféle online marketing stratégiákkal minél több potenciális ügyfelet becsábítsanak a céges weboldalukra. Mindez azonban mit sem ér, ha az ügyfél csak körülnéz, de visszaretten – hívta fel a figyelmet szakértőnk a Piac & Profit által szervezett konferencián.

 

-Ha már időt és pénzt szántunk rá, hogy megszerezzük a látogatót, akkor nem árt, ha meg is tartjuk, azaz a látogatóból vásárló válik – hangsúlyozta Göcző Ágnes, a MarketinJam kkv online marketing szakértője  a Piac & Profit által szervezett „Személyre szabott értékesítés, személytelenül” konferencián.

 

Ez azonban az esetek többségében nem történik meg: a konverziós ráta általában alig két-három százalék, vagyis száz látogatóból jó, ha három vásárlóra számíthatunk. Ahhoz, hogy ezt a konverziós rátát elérjük, emeljük, nem elég, ha valaki odatalál az oldalunkra, meg is kell felelnünk a felhasználók elvárásainak.

 

Az első alkalom megismételhetetlen


-A legfontosabb az első benyomás, amit az jövendő ügyfél kap a weboldalunkról, ezt nem lehet megismételni. Vagy megtetszik az oldalunk az első alkalommal, vagy sosem tér vissza. Ezért fontos, hogy kellemes, használható oldalunk legyen, és nem szabad csak a főoldalra koncentrálnunk! Fordítsunk figyelmet az aloldalakra is, ahová az organikus keresésekkel érkeznek a látogatók – hangsúlyozta a szakértő.

 

Ezért fontos, hogy megfelelő dizájnt válasszunk ki az oldalunk számára. A tiszta, átlátható és egyszerű kialakítás az egyik legfontosabb szempont. Rengeteg mondanivalónk lehet a látogató számára, de ne öntsük rá az összeset rögtön az „ajtóban”, azaz a főoldalon. Ne legyen tartalmilag sok, nehezen emészthető, hiszen első látásra az emberek csak átfutják, szkennelik az oldalt. Felejtsük el a villogó betűket, a színek kavalkádját, mert nagyon zavaróan hatnak.

 

Ha sikerült a dizájnnal felkeltenünk a látogató figyelmét, a következő feladat, hogy ne riasszuk el a tartalmi résszel.  Releváns, hasznos információk, megoldások a látogató problémáira, a szövegek megírásánál fontos ezekre a mondanivalókra fókuszálni. Főoldalon elsősorban a termékek vagy szolgáltatásokból elérhető előnyök, hasznok és főbb jellemzők felsorolása szerepeljen.

 

Bizalom nélkül nem megy


Viszonylag kevés weboldal él azokkal az elemekkel, amelyek bizalmat ébresztenek a vásárlókban. Pedig a hűséget csak a bizalmon keresztül építhetjük fel a vásárlókban, ehhez pedig nyílt kártyákkal kell játszanunk. Legyenek egyértelműek a vásárlási feltételek, az árak, ne a vásárlási folyamat kellős közepén derüljön ki, hogy a szállítási költség ugyanannyi, mint maga a termék ára. Ez bosszantó lehet, és elrettenti a vásárlókat. Célszerű elmagyarázni azt is, hogy mi fog történni a vásárlás után” – tanácsolja a szakértő.

 

Különböző elemeket alkalmazhatunk a weboldalunkon, amelyek erősítik a vásárlók bizalmát.


  • A Kapcsolat menüpontnál ne csak egy űrlap fogadja a látogatót. A cégadatokon kívül legyen név, telefonszám, és fotó is szerepeljen.
  • Legyenek referenciáink, ajánlásaink a korábbi, elégedett vásárlóktól. Még hatásosabb, ha  név és arckép is szerepel az egyes ajánlások mellett.
  • A bizalmat növeli, ha pénz-visszafizetési garanciát ajánlunk, ha a vásárló nem elégedett a termékkel (általában senki nem küldi vissza a terméket), de remekül működik a hosszított javítási garancia felajánlása is.
  • A cserélési és visszaküldési procedúra részletes leírása is bizalmat ébreszt. Ez főleg ruházati termékeknél fontos, de jogszabály is előírja.
  • Díjtalan kipróbálás, díjtalan tanácsadás a termékhez.
  • Tegyük lehetővé a választást többféle fizetési mód közül! Például, ha valaki nem szeretne online bankkártyával fizetni, attól még vásárolhasson nálunk utánvéttel,v agy átutalással.


Legyen hol kezdeni


Amúgy sem árt, ha a vásárló könnyen megtalál minket, de a magyar felhasználók különösen bizalmatlanok, szeretik szóban, személyesen feltenni kérdéseiket, mind az adott céggel, mind termékeikkel kapcsolatban. Nagyon fontos, hogy esetleges kérdésével, problémájával tudjon hova fordulni a látogatónk. A működő (!) és jól látható elérhetőségek mellett arra is legyen lehetőség, hogy ingyenesen hívhassák fel a kollégákat a reménybeli vásárlók.

 

Ennek jótékony hatásai viszont csak akkor érvényesülnek, ha valóban van a vonal túlsó felén egy hozzáértő munkatárs, aki válaszol a hívásokra. A telefonos kapcsolatfelvételi mód révén a látogató testreszabott választ, szakértő segítséget és pozitív benyomást szerez a vállalatunkról, ami megerősíti őt nemcsak vásárlási szándékában, hanem hűségét is emeli.

 

/piacesprofit.hu/

  • Ennyit mobiloznak el a magyar fiatalok havontaA fiatalok átlagosan 4800 forintért mobiloznak havonta, és 59%-uk saját maga fizeti a számláját – olvasható a K&H közleményében. A 19-29 éves fiatalok körében 94%-is az érintőképernyős okostelefonok aránya, és a korosztály idősebb tagjainál a havi összeg átlagosan már 5200 forintra rúg.
  • Hogyan válasszuk ki a jó online marketingest?Sok cég tisztában van azzal, hogy csak botladozik az online kommunikációs csatornákon, de azt sem tudják, honnan akaszthatják le a megfelelő szakembert. Szesztay Péter online marketing szakértő segítségével megmutatjuk, hogyan találhatjuk meg az igazán jó online marketingest a cégünknek és mikor érdemesebb inkább ügynökséggel vagy szabadúszóval dolgozni, mint alkalmazni valakit.
  • Az employer branding szerepe a vállalati életbenA munkáltatói márkaépítés, más néven Employer Branding a HR szakma marketinggel történő összekapcsolása. Mint már korábban is írtunk róla, a rendelkezésre álló munkaerő, ezen belül is a képzett és tehetséges munkavállalók számának folyamatos csökkenése miatt vállalkozásunk külső megítélése folyamatos alakuláson megy keresztül.