Ezért reagálunk jobban a vizuális marketingre

Évek óta halljuk, hogy a vizuális élmény a közösségi marketing stratégia egyik kulcsfontosságú eleme. Nem véletlen, hogy az elmúlt években látványos fejlődésen ment keresztül az Instagram, míg a Facebookon és Youtube-on megjelenő videók elérése is exponenciálisan nőtt. Mai bejegyzésünkben a tudományt hívjuk segítségül annak megértéséhez, miért történt mindez így.

 

Az emberek sokkal gyorsabban képesek feldolgozni a vizuális tartalmakat, mint a szavakat. Szóbeli kommunikáció esetén is legelőször a verbális jeleket fogja fel a hallgatóság és általában ez alapján ítéli meg, hogy hitelesnek tartja-e az elhangzottakat vagy sem.


Megdöbbentő, de az agyunk valójában 60.000-szer gyorsabban dolgozza el a képeket, mint a szöveget. Alapesetben csak az olvasott tartalom 10-20%-át vagyunk képesek megjegyezni, míg mindez egy képi információval párosítva akár 65%-ra is emelkedhet.

 

Napjainkban, a minket bombázó tartalomsokknak köszönhetően pedig, még inkább a vizuális tartalmak felé billent a mérleg nyelve.


Még 5 megdöbbentő adat a képek- és videók erejéről:


  1. Egy igényesen elkészített személyes fotóra 35%-al többen kattinthatnak, mint egy vásárolt Stock fotókra.
  2. Megfelelő színhasználattal akár 80%-al is nőhet a márka felismerése.
  3. Az emberek 81%-a sohasem olvassa el az írt szöveget csak átfutja. (szkimmeli)
  4. A világról alkotott megítélésünkhöz az információk 90%-át vizuális úton szerezzük.
  5. A képeket az agyunk a másodperc 1/76-od része, azaz 13 milliszekundum alatt képes feldolgozni.

 

/marketingmorzsak.hu; Social Media Today/

  • A magyarországi munkahelyek lehetnek az informatikusok kedvenceiA nemzetközi recessziós félelmek felborították a technológiai szektor munkaerőpiacát. Az USA-ban idén már több mint 40 ezer informatikust bocsátottak el, ami érzékenyen érinti az eddig KATA-val beszámlázó magyar szakembereket is. A 100 százalékig magyar tulajdonú ingatlan.com úgy döntött, hogy évközi béremelést nyújt valamennyi alkalmazottjának, akik így nemzetközi összevetésben is világszínvonalú fizetést kapnak. A piacvezető ingatlanhirdetési portál a következő 12 hónapban több mint 1 milliárd forint összegű jövedelmet biztosít a munkavállalóinak.
  • A MATE egyedülálló kezdeményezéssel támogatja az általános iskolai sportéletetAz országban egyedülálló megállapodást kötött a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem sportegyesülete, a MATE - Gödöllői Egyetemi Atlétikai Club (MATE-GEAC), a Gödöllői Hajós Alfréd Általános Iskola és a Dunakeszi Tankerület, melynek keretében magas szintű sportolási tevékenységet biztosítanak a tanulók számára, megalapozva ezzel a kettős életpályamodellt.
  • Eddig több, mint 120 start-up vállalkozás nevezett be a fenntartható fejlődést célzó versenyen2022. szeptember 30-ig meghosszabbítottuk a BASF Innovation Hub jelentkezési határidejét. A BASF Innovation Hub olyan megoldásokat keres, amelyek közvetlenül vagy közvetve hozzájárulnak a Zöld Megállapodás pilléreinek (tiszta energia, intelligens közlekedés és a „termőföldtől az asztalig” stratégia) megvalósításához. Eddig több, mint 120 innovátor és start-up vállalkozás nyújtott be projektet a fenntartható fejlődést célzó versenyen, amelyen 11 közép- és délkelet-európai ország vesz részt, köztük Magyarország is.  A legjobb megoldásokat pénzdíjjal fogják jutalmazni.