Ezért reagálunk jobban a vizuális marketingre

Évek óta halljuk, hogy a vizuális élmény a közösségi marketing stratégia egyik kulcsfontosságú eleme. Nem véletlen, hogy az elmúlt években látványos fejlődésen ment keresztül az Instagram, míg a Facebookon és Youtube-on megjelenő videók elérése is exponenciálisan nőtt. Mai bejegyzésünkben a tudományt hívjuk segítségül annak megértéséhez, miért történt mindez így.

 

Az emberek sokkal gyorsabban képesek feldolgozni a vizuális tartalmakat, mint a szavakat. Szóbeli kommunikáció esetén is legelőször a verbális jeleket fogja fel a hallgatóság és általában ez alapján ítéli meg, hogy hitelesnek tartja-e az elhangzottakat vagy sem.


Megdöbbentő, de az agyunk valójában 60.000-szer gyorsabban dolgozza el a képeket, mint a szöveget. Alapesetben csak az olvasott tartalom 10-20%-át vagyunk képesek megjegyezni, míg mindez egy képi információval párosítva akár 65%-ra is emelkedhet.

 

Napjainkban, a minket bombázó tartalomsokknak köszönhetően pedig, még inkább a vizuális tartalmak felé billent a mérleg nyelve.


Még 5 megdöbbentő adat a képek- és videók erejéről:


  1. Egy igényesen elkészített személyes fotóra 35%-al többen kattinthatnak, mint egy vásárolt Stock fotókra.
  2. Megfelelő színhasználattal akár 80%-al is nőhet a márka felismerése.
  3. Az emberek 81%-a sohasem olvassa el az írt szöveget csak átfutja. (szkimmeli)
  4. A világról alkotott megítélésünkhöz az információk 90%-át vizuális úton szerezzük.
  5. A képeket az agyunk a másodperc 1/76-od része, azaz 13 milliszekundum alatt képes feldolgozni.

 

/marketingmorzsak.hu; Social Media Today/

  • 2018 után ismét a KITE precíziós gazdálkodási rendszer kapta az Agrár Innovációs DíjatA KITE Zrt. precíziós gazdálkodási rendszert tüntette ki a Magyar Innovációs Szövetség idén Agár Innovációs Díjjal. A bírálóbizottság 69 magyarországi vállalkozás közül választotta ki a 2020. évi innovációs nagydíjas társaságot. Ezen túl további 7 innovációs díjat, valamint az év Startup Innovációs Díját is kiosztották.
  • Eddig kiköpted, mostantól, az egészségmegőrzés érdekében, magadra kenhetedMezőgazdasági kutatás-fejlesztési együttműködés zárult le európai uniós támogatással a Széchenyi István Egyetem, a Pannonhalmi Apátsági Pincészet Kft. és a konzorciumvezető Kisalföldi Mezőgazdasági Zrt. részvételével. A projekt célja egy új típusú, gyógynövényeket is tartalmazó étrend-kiegészítő és kozmetikai termékcsalád létrehozása volt. Az új készítményekben a szőlőmagolaj hatóanyagait egészítették ki különböző gyógynövényekkel,illetve azok kivonataival.
  • Egyre kevesebb kerül, az egyre drágább élelmiszerek árából, a termelőkhözA koronavírus-járvány idején felértékelődött a helyi élelmiszerek fogyasztása - hallhattuk sokszor. Egy évvel a járvány kitörése után mit is jelent ez valójában?