Ezért reagálunk jobban a vizuális marketingre
Évek óta halljuk, hogy a vizuális élmény a közösségi marketing stratégia egyik kulcsfontosságú eleme. Nem véletlen, hogy az elmúlt években látványos fejlődésen ment keresztül az Instagram, míg a Facebookon és Youtube-on megjelenő videók elérése is exponenciálisan nőtt. Mai bejegyzésünkben a tudományt hívjuk segítségül annak megértéséhez, miért történt mindez így.
Az emberek sokkal gyorsabban képesek feldolgozni a vizuális tartalmakat, mint a szavakat. Szóbeli kommunikáció esetén is legelőször a verbális jeleket fogja fel a hallgatóság és általában ez alapján ítéli meg, hogy hitelesnek tartja-e az elhangzottakat vagy sem.
Megdöbbentő, de az agyunk valójában 60.000-szer gyorsabban dolgozza el a képeket, mint a szöveget. Alapesetben csak az olvasott tartalom 10-20%-át vagyunk képesek megjegyezni, míg mindez egy képi információval párosítva akár 65%-ra is emelkedhet.
Napjainkban, a minket bombázó tartalomsokknak köszönhetően pedig, még inkább a vizuális tartalmak felé billent a mérleg nyelve.
Még 5 megdöbbentő adat a képek- és videók erejéről:
- Egy igényesen elkészített személyes fotóra 35%-al többen kattinthatnak, mint egy vásárolt Stock fotókra.
- Megfelelő színhasználattal akár 80%-al is nőhet a márka felismerése.
- Az emberek 81%-a sohasem olvassa el az írt szöveget csak átfutja. (szkimmeli)
- A világról alkotott megítélésünkhöz az információk 90%-át vizuális úton szerezzük.
- A képeket az agyunk a másodperc 1/76-od része, azaz 13 milliszekundum alatt képes feldolgozni.
/marketingmorzsak.hu; Social Media Today/