Ezért reagálunk jobban a vizuális marketingre

Évek óta halljuk, hogy a vizuális élmény a közösségi marketing stratégia egyik kulcsfontosságú eleme. Nem véletlen, hogy az elmúlt években látványos fejlődésen ment keresztül az Instagram, míg a Facebookon és Youtube-on megjelenő videók elérése is exponenciálisan nőtt. Mai bejegyzésünkben a tudományt hívjuk segítségül annak megértéséhez, miért történt mindez így.

 

Az emberek sokkal gyorsabban képesek feldolgozni a vizuális tartalmakat, mint a szavakat. Szóbeli kommunikáció esetén is legelőször a verbális jeleket fogja fel a hallgatóság és általában ez alapján ítéli meg, hogy hitelesnek tartja-e az elhangzottakat vagy sem.


Megdöbbentő, de az agyunk valójában 60.000-szer gyorsabban dolgozza el a képeket, mint a szöveget. Alapesetben csak az olvasott tartalom 10-20%-át vagyunk képesek megjegyezni, míg mindez egy képi információval párosítva akár 65%-ra is emelkedhet.

 

Napjainkban, a minket bombázó tartalomsokknak köszönhetően pedig, még inkább a vizuális tartalmak felé billent a mérleg nyelve.


Még 5 megdöbbentő adat a képek- és videók erejéről:


  1. Egy igényesen elkészített személyes fotóra 35%-al többen kattinthatnak, mint egy vásárolt Stock fotókra.
  2. Megfelelő színhasználattal akár 80%-al is nőhet a márka felismerése.
  3. Az emberek 81%-a sohasem olvassa el az írt szöveget csak átfutja. (szkimmeli)
  4. A világról alkotott megítélésünkhöz az információk 90%-át vizuális úton szerezzük.
  5. A képeket az agyunk a másodperc 1/76-od része, azaz 13 milliszekundum alatt képes feldolgozni.

 

/marketingmorzsak.hu; Social Media Today/

  • Hogyan legyen jobb a marketingkommunikációd?Az online marketingkommunikáció megtervezése rengeteg odafigyelést igényel, ezekből szeretnénk kiemelni hetet, amelyek különösen fontosak lehetnek ha szeretnénk megfelelő kommunikációt kialakítani a digitális térben.
  • Érvek a tartalommarketing mellettA tartalommarketing sokkal több, mint egy egyszerű divatirányzat. A marketingesek több mint 85%-a él a tartalommarketing adta lehetőségekkel. Ha ezek után után még nem tudod, hogy Te belefogj-e, akkor most megkönnyítjük a dolgot. Felsorolunk néhány tényt, amelyek elolvasása után sokkal egyszerűbbé válik a döntés.
  • Hogyan legyen jobb e-mail marketingedA közösségi oldalak világában hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy a jól bevált taktikákat le kell cserélni a modern megoldásokra. Nagyon sok vállalat vesztegeti az idejét ezeken az oldalakon és hiszi azt, hogy e-mail marketing elavult és nem működik.