Érvek a tartalommarketing mellett
A tartalommarketing sokkal több, mint egy egyszerű divatirányzat. A marketingesek több mint 85%-a él a tartalommarketing adta lehetőségekkel. Ha ezek után után még nem tudod, hogy Te belefogj-e, akkor most megkönnyítjük a dolgot. Felsorolunk néhány tényt, amelyek elolvasása után sokkal egyszerűbbé válik a döntés.
▪ A fogyasztók nagy része, így kb. 80%-a automatikusan átugorják a fizetett hirdetéseket és a valóban nagy érdeklődésnek örvendő tartalmakat tartják fontosnak. A tartalomnak, a cikkednek viszont valóban értékesnek kell lennie.
▪ Az infografika a tartalommarketing egy nagyon hatásos eszköze, éppen ezért nagyon is népszerű manapság. Használd ki a lehetőséget! Tudtad, hogy a böngészők 30-szor hajlamosabbak infografikát olvasni, mint egy cikket? Ha esetleg pdf-ben fel tudod tenni az infografikát, akkor azt minden nehézség nélkül indexelni fogja a kereső.
▪ A vásárlók átlagosan kb. 11-12 tartalomegységet néznek át, mielőtt még megrendelnének egy terméket. Ez azt jelenti, hogy a tartalmaid jelentősen befolyásolják őket a döntésben. Ragadd meg az alkalmat és mutasd be az érdeklődőknek a termékeid és szolgáltatásaid minden előnyét! Ne legyél unalmas, hanem tartalmas és szakmai. Használd fel azokat a kérdéseket amiket a megrendelők feltesznek neked. Minél többre válaszolsz, minél több információt adsz át, annál nagyobb az esélyed arra, hogy melletted fog dönteni a látogató.
▪ Naponta kétmillió tartalmat posztolunk blogokon. Ma már nem elég csak tartalmat készíteni, hanem kiváló tartalmat kell készíteni, hogy kellően érdekes legyen az olvasó számára. Ha nem kiemelkedő a tartalmad, elveszik a rengetegben és senki nem lesz kíváncsi rá. Ne fulladj a középszerűségbe, törekedj a kiváló tartalmakra, mert ez fogja mágnesként vonzani a látogatókat, érdeklődőket.
▪ Az internetes felhasználók körében a blogok az ötödik legmegbízhatóbb online információforrások. Ha hitelessé tudod tenni magad (cikkekkel, videókkal, könyvvel) és céged is, az mind online, mind offline, óriási előrelépést fog okozni.
▪ A marketing szakemberek fele azt vallja, hogy a blogolás a legfontosabb tartalommarketing stratégiájuknak számít. Valószínű a másik fele még nem próbálta. Ez azért érdekes, mert sokan azzal nyugtatják magukat, hogy nem érnek rá, nincs rá kapacitásuk, viszont lehet, hogy ha a tartalommarketingre összpontosítana, nem kellene ügyfelek után rohannia, hanem ők jönnének hozzá a szakértelme miatt.
▪ Azok a vásárlók, akik az információkeresés során videókkal is találkoznak, kb. kétszer nagyobb eséllyel vásárolnak, mint azok, akik nem.
Ha le is van írva és még videó is található az oldaladon, akkor azt is kiszolgáltad, aki olvasni szeret, és azt is, aki a videós tartalmakat részesíti előnyben.
▪ A vizuális tartalmakat négyszer nagyobb eséllyel osztják meg a felhasználók a közösségi oldalakon, mint az egyszerű, szöveges tartalmakat.
▪ A marketingesek többsége szerint az e-mail a tartalom terjesztésének legfontosabb csatornája.Leginkább azért, mert itt olyan emberekkel kommunikálsz akik már egyszer bíztak benned, mert megadták az adataikat. Ha kiváló tartalmakat küldesz és felkészíted a vásárlásra, akkor a gondozott e-mail listád igazi aranybánya lesz.
▪ A fogyasztók több mint 70%-a szívesen kap tájékoztatást e-mailben kedvenc márkáiról.
▪ A vállalatok 80%-a használ közösségi oldalakat tartalommarketing stratégiájának kiegészítése céljából, hiszen a tartalmat legegyszerűbb és legolcsóbb a közösségi tereken terjeszteni.
▪ Az elmúlt években jelentősen megnőtt a Facebook tartalmak fogyasztási aránya. Ez üzleti szempontból mindenképpen fontos.
▪ A közösségi oldalak leghatékonyabb tartalmai a videók, képek, cikkek, valamint a promóciók.
Marketing eszközként fontosnak, hasznosnak és eredményesnek tartjuk a tartalommarketinget, de lefolyása folyamatos és hosszadalmas munkát igényel, melyet célszerű profi kezeibe adni. Az eredmény biztosított, hiszen a friss információk bírnak a legnagyobb értékkel online világunkban és ezáltal minket is felemelnek mind a keresőmotorok, mind az olvasók szemében. Neked van már megfelelő tartalommarketinged? Ha nincs, keress minket bizalomal email-en az info@manta.hu címen.
/a cikk az infoartnet cikke alapján készült/