Ennyit mobiloznak el a magyar fiatalok havonta

A fiatalok átlagosan 4800 forintért mobiloznak havonta, és 59%-uk saját maga fizeti a számláját – olvasható a K&H közleményében. A 19-29 éves fiatalok körében 94%-is az érintőképernyős okostelefonok aránya, és a korosztály idősebb tagjainál a havi összeg átlagosan már 5200 forintra rúg.


A fiatalok mindössze 18 százaléka mobilozik havi 2000 forintnál kevesebből, 23 százalékuk pedig 2-3 ezer forintot fordít erre. Mindezek mellett viszonylag jelentős, 13 százalékos a 10 ezer forint feletti összegért mobilozók aránya.

A fiatalok többsége (59%) egyedül fizeti mobilszámláját, a diákok körében ugyanakkor alacsonyabb, 41%-os ez az arány. Az országon belül vannak eltérések: míg a Budapestet is magában foglaló központi régióban csak a fiatalok 47%-a állja saját mobilköltségét, vidéken több mint 64%-uk. A fiatalok 41%-ánál részben vagy teljesen valaki más fizeti a számlát: itt az esetek 70%-ában a szülők, 26%-nak pedig a házastárs vagy a partner.

A K&H kutatásából az is kiderült, hogy a mobiltelefon mellett a fiatalok 54%-nak saját laptopja vagy notebookja is van, 39%-nak LCD- vagy plazmatévéje, 32%-uknak pedig asztali számítógépe. Az elektronikai eszközök közül az okosóra és az e-könyv-olvasó kevésbé népszerű: sajátja mindössze a fiatalok 13 és 6 százalékának van.


/marketingmorzsak.hu, K&H/

  • Digitalizáció, mezőgazdasági robotok és agrármarketing a HungexponIdén 2020. január 22–25. között rendezik meg a 38. AGROmashEXPO Nemzetközi Mezőgazdasági és Mezőgép Kiállítást, valamint a 10. AgrárgépShow Mezőgazdasági Eszköz-és Gépkiállítást. A magyar agrárgazdaság legjelentősebb szakmai rendezvényén csaknem 350 kiállító mutatja be termékeit, szolgáltatásait a HUNGEXPO Budapest Kongresszusi és Kiállítási Központban.
  • IoT és digitalizációs ötletekkel fejlesztik a mezőgazdaságot a magyar fiatalokMagyar tech-ötletekkel fejlesztenék a mezőgazdaságot, a főszerepben a digitalizáció és az IoT áll. NAK TechLab néven indult inkubációs program, ami az agrárágazatot modern eszközökkel közelítő megoldások piaci elterjedését segíti. A három hónapig tartó programot a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara a Design Terminal segítségével és nagyvállalatok bevonásával szervezi. Hiperlokális előrejelzés, megfigyelt rovarcsapdák és modern gabonamintavételezés.
  • Újrarendezték a hazai bormarketing feladatait2020 elejétől a Magyar Turisztikai Ügynökség felel a magyar borral kapcsolatos egységes állami kommunikációért és a borturizmusért, az Agrárminisztérium irányítása alatt működő Agrármarketing Centrum pedig a közösségi bormarketing állami feladatait látja el.