Egy legenda vége

A Google azzal vált a többi keresőmotornál megbízhatóbbá a 2000-es évek elején, hogy elkezdte alkalmazni a linkeket. A linkek szavazatok voltak egy weboldalra, és amely weboldal több szavazatot kapott, az jobb helyezésre is számíthatott. Ezt a mérőszámot, a legendás Page Rank-et tizenhat év után felszámolja a Google.

 

Ennek volt a kifejezője a PageRank mutató, amely 2000-ben indult világhódító útjára, és most 2016. március 7-én hivatalosan is megszűnt – írja az ite. keresőoptimalizálási magazin. A Google közleménye szerint nagyjából két hetet vesz igénybe , amíg minden szerverükön átfut a változás, de ezt követően a böngészőkben nem lesz elérhető egyetlen weboldal PageRank értéke sem. A PageRank 0 és 10 közötti értékkel jelezte egy weboldal linkerejét. Mindez nem jelenti azt, hogy a Google ne használná a PageRank-et algoritmusában de a nyilvános érték többé nem lesz elérhető.

 

Régóta tartó folyamat

 

A Google már 2007-ben elkezdte szűkíteni a PageRank nyilvánosságát, és az utolsó frissítésre 2013. december 6-án, egy mérnöki hiba miatt került sor. Azóta nem frissült a PageRank mutató, amely sokak szerint az internet elszemetelődésért is felelős. Ha egy weboldal helyezését a rá hivatkozó linkek határozzák meg, akkor egy weboldal előrejutásához linkekre van szükség. Ezért születtek százezer szám olyan spam oldalak, amelyeknek nem volt más céljuk, mint hogy weboldalakat linkeljenek, és ezzel javítsák a helyezésüket.

 

A PageRank hatalmas fegyver volt a Google kezében, és nyilvánossá tételével a többi keresőmotorral szembeni fölényét is jelezte, de óriási hiba is volt. A Pandora szelencéje kinyílt és a webet elárasztotta a spam. A Google a linkhálózatok manuális büntetésével és a Pingvin algoritmusával próbálja meg felvenni a harcot a spam linkek ellen, inkább kevesebb, mint több sikerrel. A Page Rank mostani megszüntetése, egy tíz éves folyamat lezárása.

 

Mit használjunk helyette?

 

A PageRank a Google rendkívül összetett algoritmusai között már régóta elavult mérőszám. Ugyanakkor könnyen érthető – és félrevezető – mutató volt a weboldaltulajdonosok számára. Bár vannak más mutatók is a piacon, azonban ezek nem a Google-tól száraznak, és csak közelíthetik egy-egy weboldal valós linkerejét.

 

A PageRank felszámolása egy korszak lezárultát is jelzi és szimbolikus is egyben. A Google algoritmusa éppen a bejelentés idején verte meg a világbajnok Go játékost. A PageRank a kezdet szimbóluma volt. A jövő a gépi tanulásé és a mesterséges intelligenciáé.

 

/piacesprofit.hu/

  • Ennyit mobiloznak el a magyar fiatalok havontaA fiatalok átlagosan 4800 forintért mobiloznak havonta, és 59%-uk saját maga fizeti a számláját – olvasható a K&H közleményében. A 19-29 éves fiatalok körében 94%-is az érintőképernyős okostelefonok aránya, és a korosztály idősebb tagjainál a havi összeg átlagosan már 5200 forintra rúg.
  • Hogyan válasszuk ki a jó online marketingest?Sok cég tisztában van azzal, hogy csak botladozik az online kommunikációs csatornákon, de azt sem tudják, honnan akaszthatják le a megfelelő szakembert. Szesztay Péter online marketing szakértő segítségével megmutatjuk, hogyan találhatjuk meg az igazán jó online marketingest a cégünknek és mikor érdemesebb inkább ügynökséggel vagy szabadúszóval dolgozni, mint alkalmazni valakit.
  • Az employer branding szerepe a vállalati életbenA munkáltatói márkaépítés, más néven Employer Branding a HR szakma marketinggel történő összekapcsolása. Mint már korábban is írtunk róla, a rendelkezésre álló munkaerő, ezen belül is a képzett és tehetséges munkavállalók számának folyamatos csökkenése miatt vállalkozásunk külső megítélése folyamatos alakuláson megy keresztül.