Digitális átállás

A következő 15 évben kétségkívül le fog zajlani az első szintű digitalizáció. Biztos lesz a változás állandósága.

 

De mi is ez pontosan?

 

A digitális átállást több oldalról meg lehet fogni. Mondhatjuk, hogy digitális válasz a kor kihívásaira. A hagyományos tevékenységek támogatása áthelyeződik az online térbe. Például az ügyfélszolgálat, vevőkommunikáció, értékesítés támogatás, logisztika, folyamatirányítás.
A cél mindenképpen a gyorsabb, hatékonyabb és rugalmasabb folyamatok elérése.

 

Megjelent a digitális fogyasztó. Számuk nő és igényeik folyamatosan fejlődnek. Alap elvárásuk a vállalatoktól, közszolgáltatóktól, kormányzattól, önkormányzatoktól, hogy biztosítsák számukra az online felületeket, ügyintézést, elérhetőségeket. Megkövetelik a legprofibb oldalakat, alkalmazásokat. Élmény alapú vásárlást akarnak, és hogy minden azonnal készen álljon számukra. A vállalatok felismerik, hogy a digitális fogyasztót érdemes egyre jobban bevonni az értékalkotási folyamatokba. Ez kezdetben versenyelőnyt biztosít a számukra és nem csak a nagyon játszótere.

 

Pár év múlva elvárás lesz a digitalizáció magas fokú megléte. Azok pedig, akik nem veszik a kor kihívásait eltűnnek a süllyesztőben.
Nyilván kérdezhetnénk mi lesz a nagy hibrid cégek sorsa?! Nekik elegendő pénzük és erőforrásuk lesz ahhoz, hogy ezt a folyamatot bármikor is kezdik megfelelő piaci szeletet hasítsanak ki maguknak. A KKV-k a rugalmasságukkal és a nyíló piaci rések megtalálásával tudnak újabb falatokat szerezni.

 

Mielőbb érdemes megkezdeni a digitális átállás folyamatát, ugyanis a digitalizálással gyorsul a világ. Ami a digitális marketingben 1 év az a hétköznapokban 4 évnek számít. Nagyon gyorsan be lehet gyűjteni egy olyan lemaradást, ami a vállalat vesztét okozhatja.
Azok, akik időben felismerik az átállás fontosságát és gyorsan reagálnak is arra, versenyelőnyre tehetnek szert, azokkal a vállalatokkal szemben, akik később kapcsolódnak be ebbe a folyamatba.

 

A digitális startupok előnyben vannak a hibrid vállalatokkal szemben. A jövő vállalatai már kezdettől fogva digitális alapokra fognak helyeződni, ahol az offline munkavégzés a digitális kapcsolatok következménye. Azonban a digitális működés fogja meghatározni az offline működést.

 

Digitális átállás, de hogyan?

 

Minden vállalatnak a saját piacához, vevőihez és majdani vevőihez kell alakítania ezt a folyamatot, miközben körülötte mind a piac és mind a vevők is változnak.
Első körben a vállalat vezetőjének kell felismernie a digitalizáció fontosságát, kinevezni egy független felelős vezetőt, erőforrásokat és pénzt allokálni a programhoz. Ez egy több éves folyamat, amelyhez érdemes szakembert bevonni és egy külön szuper teamet létrehozni.

 

Gyors eredményt ne várjunk. Helyette a vállalati közgondolkodás változása következik be. Ez érinti a HR területet is, ahol előtérbe kerülnek azok az új típusú munkavállalók, akik készek a digitális együttműködések magasabb fokára lépni. A jövő munkáltatói már kizárólag e képességek birtokában lévő munkavállalókat fognak alkalmazni.

 

A folyamat már megkezdődött és a nagyvállalatoknál tart. Egyes online piaci szereplők már majd egy évtizede az árbevételük jelentős részét online szerzik. A jövő azoké, akik mielőbb felismerik ezt a kihívást.

 

 

A digitális átállás folyamatának részterületeihez a következő szolgáltatásokat szeretnénk még figyelmébe ajánlani, mellyel egy csapattal hatékonyabban viheti véghez céljait.

- Jövő kutatás

- Stratégiai marketing

- Weblapfejlesztés

- Teljes körű marketingtervezés

 

Sharing economy

Sharing economy

Mi az a sharing economy? A felhasználók megosztják egymással bizalmi alapon kihasználatlan kapacitásaikat, erőforrásaikat (pl. tárgyi eszköz, szolgáltatás, pénz) on-demand jelleggel (a fogyasztási igény felmerülésekor azonnal), rendszerint egy IT platformon keresztül, kiemelt jelentőséget tulajdonítva a személyes interakciónak, közösségi élménynek és törekedve a fenntarthatóságra.