Digitális átállás

A következő 15 évben kétségkívül le fog zajlani az első szintű digitalizáció. Biztos lesz a változás állandósága.

 

De mi is ez pontosan?

 

A digitális átállást több oldalról meg lehet fogni. Mondhatjuk, hogy digitális válasz a kor kihívásaira. A hagyományos tevékenységek támogatása áthelyeződik az online térbe. Például az ügyfélszolgálat, vevőkommunikáció, értékesítés támogatás, logisztika, folyamatirányítás.
A cél mindenképpen a gyorsabb, hatékonyabb és rugalmasabb folyamatok elérése.

 

Megjelent a digitális fogyasztó. Számuk nő és igényeik folyamatosan fejlődnek. Alap elvárásuk a vállalatoktól, közszolgáltatóktól, kormányzattól, önkormányzatoktól, hogy biztosítsák számukra az online felületeket, ügyintézést, elérhetőségeket. Megkövetelik a legprofibb oldalakat, alkalmazásokat. Élmény alapú vásárlást akarnak, és hogy minden azonnal készen álljon számukra. A vállalatok felismerik, hogy a digitális fogyasztót érdemes egyre jobban bevonni az értékalkotási folyamatokba. Ez kezdetben versenyelőnyt biztosít a számukra és nem csak a nagyon játszótere.

 

Pár év múlva elvárás lesz a digitalizáció magas fokú megléte. Azok pedig, akik nem veszik a kor kihívásait eltűnnek a süllyesztőben.
Nyilván kérdezhetnénk mi lesz a nagy hibrid cégek sorsa?! Nekik elegendő pénzük és erőforrásuk lesz ahhoz, hogy ezt a folyamatot bármikor is kezdik megfelelő piaci szeletet hasítsanak ki maguknak. A KKV-k a rugalmasságukkal és a nyíló piaci rések megtalálásával tudnak újabb falatokat szerezni.

 

Mielőbb érdemes megkezdeni a digitális átállás folyamatát, ugyanis a digitalizálással gyorsul a világ. Ami a digitális marketingben 1 év az a hétköznapokban 4 évnek számít. Nagyon gyorsan be lehet gyűjteni egy olyan lemaradást, ami a vállalat vesztét okozhatja.
Azok, akik időben felismerik az átállás fontosságát és gyorsan reagálnak is arra, versenyelőnyre tehetnek szert, azokkal a vállalatokkal szemben, akik később kapcsolódnak be ebbe a folyamatba.

 

A digitális startupok előnyben vannak a hibrid vállalatokkal szemben. A jövő vállalatai már kezdettől fogva digitális alapokra fognak helyeződni, ahol az offline munkavégzés a digitális kapcsolatok következménye. Azonban a digitális működés fogja meghatározni az offline működést.

 

Digitális átállás, de hogyan?

 

Minden vállalatnak a saját piacához, vevőihez és majdani vevőihez kell alakítania ezt a folyamatot, miközben körülötte mind a piac és mind a vevők is változnak.
Első körben a vállalat vezetőjének kell felismernie a digitalizáció fontosságát, kinevezni egy független felelős vezetőt, erőforrásokat és pénzt allokálni a programhoz. Ez egy több éves folyamat, amelyhez érdemes szakembert bevonni és egy külön szuper teamet létrehozni.

 

Gyors eredményt ne várjunk. Helyette a vállalati közgondolkodás változása következik be. Ez érinti a HR területet is, ahol előtérbe kerülnek azok az új típusú munkavállalók, akik készek a digitális együttműködések magasabb fokára lépni. A jövő munkáltatói már kizárólag e képességek birtokában lévő munkavállalókat fognak alkalmazni.

 

A folyamat már megkezdődött és a nagyvállalatoknál tart. Egyes online piaci szereplők már majd egy évtizede az árbevételük jelentős részét online szerzik. A jövő azoké, akik mielőbb felismerik ezt a kihívást.

 

 

A digitális átállás folyamatának részterületeihez a következő szolgáltatásokat szeretnénk még figyelmébe ajánlani, mellyel egy csapattal hatékonyabban viheti véghez céljait.

- Jövő kutatás

- Stratégiai marketing

- Weblapfejlesztés

- Teljes körű marketingtervezés

 - Sérülékenység vizsgálat

A magyarországi munkahelyek lehetnek az informatikusok kedvencei

A nemzetközi recessziós félelmek felborították a technológiai szektor munkaerőpiacát. Az USA-ban idén már több mint 40 ezer informatikust bocsátottak el, ami érzékenyen érinti az eddig KATA-val beszámlázó magyar szakembereket is. A 100 százalékig magyar tulajdonú ingatlan.com úgy döntött, hogy évközi béremelést nyújt valamennyi alkalmazottjának, akik így nemzetközi összevetésben is világszínvonalú fizetést kapnak. A piacvezető ingatlanhirdetési portál a következő 12 hónapban több mint 1 milliárd forint összegű jövedelmet biztosít a munkavállalóinak.

A MATE egyedülálló kezdeményezéssel támogatja az általános iskolai sportéletet

A MATE egyedülálló kezdeményezéssel támogatja az általános iskolai sportéletet

Az országban egyedülálló megállapodást kötött a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem sportegyesülete, a MATE - Gödöllői Egyetemi Atlétikai Club (MATE-GEAC), a Gödöllői Hajós Alfréd Általános Iskola és a Dunakeszi Tankerület, melynek keretében magas szintű sportolási tevékenységet biztosítanak a tanulók számára, megalapozva ezzel a kettős életpályamodellt.

Eddig több, mint 120 start-up vállalkozás nevezett be a fenntartható fejlődést célzó versenyen

Eddig több, mint 120 start-up vállalkozás nevezett be a fenntartható fejlődést célzó versenyen

2022. szeptember 30-ig meghosszabbítottuk a BASF Innovation Hub jelentkezési határidejét.

A BASF Innovation Hub olyan megoldásokat keres, amelyek közvetlenül vagy közvetve hozzájárulnak a Zöld Megállapodás pilléreinek (tiszta energia, intelligens közlekedés és a „termőföldtől az asztalig” stratégia) megvalósításához.

Eddig több, mint 120 innovátor és start-up vállalkozás nyújtott be projektet a fenntartható fejlődést célzó versenyen, amelyen 11 közép- és délkelet-európai ország vesz részt, köztük Magyarország is.  A legjobb megoldásokat pénzdíjjal fogják jutalmazni.