Digitális átállás

A következő 15 évben kétségkívül le fog zajlani az első szintű digitalizáció. Biztos lesz a változás állandósága.

 

De mi is ez pontosan?

 

A digitális átállást több oldalról meg lehet fogni. Mondhatjuk, hogy digitális válasz a kor kihívásaira. A hagyományos tevékenységek támogatása áthelyeződik az online térbe. Például az ügyfélszolgálat, vevőkommunikáció, értékesítés támogatás, logisztika, folyamatirányítás.
A cél mindenképpen a gyorsabb, hatékonyabb és rugalmasabb folyamatok elérése.

 

Megjelent a digitális fogyasztó. Számuk nő és igényeik folyamatosan fejlődnek. Alap elvárásuk a vállalatoktól, közszolgáltatóktól, kormányzattól, önkormányzatoktól, hogy biztosítsák számukra az online felületeket, ügyintézést, elérhetőségeket. Megkövetelik a legprofibb oldalakat, alkalmazásokat. Élmény alapú vásárlást akarnak, és hogy minden azonnal készen álljon számukra. A vállalatok felismerik, hogy a digitális fogyasztót érdemes egyre jobban bevonni az értékalkotási folyamatokba. Ez kezdetben versenyelőnyt biztosít a számukra és nem csak a nagyon játszótere.

 

Pár év múlva elvárás lesz a digitalizáció magas fokú megléte. Azok pedig, akik nem veszik a kor kihívásait eltűnnek a süllyesztőben.
Nyilván kérdezhetnénk mi lesz a nagy hibrid cégek sorsa?! Nekik elegendő pénzük és erőforrásuk lesz ahhoz, hogy ezt a folyamatot bármikor is kezdik megfelelő piaci szeletet hasítsanak ki maguknak. A KKV-k a rugalmasságukkal és a nyíló piaci rések megtalálásával tudnak újabb falatokat szerezni.

 

Mielőbb érdemes megkezdeni a digitális átállás folyamatát, ugyanis a digitalizálással gyorsul a világ. Ami a digitális marketingben 1 év az a hétköznapokban 4 évnek számít. Nagyon gyorsan be lehet gyűjteni egy olyan lemaradást, ami a vállalat vesztét okozhatja.
Azok, akik időben felismerik az átállás fontosságát és gyorsan reagálnak is arra, versenyelőnyre tehetnek szert, azokkal a vállalatokkal szemben, akik később kapcsolódnak be ebbe a folyamatba.

 

A digitális startupok előnyben vannak a hibrid vállalatokkal szemben. A jövő vállalatai már kezdettől fogva digitális alapokra fognak helyeződni, ahol az offline munkavégzés a digitális kapcsolatok következménye. Azonban a digitális működés fogja meghatározni az offline működést.

 

Digitális átállás, de hogyan?

 

Minden vállalatnak a saját piacához, vevőihez és majdani vevőihez kell alakítania ezt a folyamatot, miközben körülötte mind a piac és mind a vevők is változnak.
Első körben a vállalat vezetőjének kell felismernie a digitalizáció fontosságát, kinevezni egy független felelős vezetőt, erőforrásokat és pénzt allokálni a programhoz. Ez egy több éves folyamat, amelyhez érdemes szakembert bevonni és egy külön szuper teamet létrehozni.

 

Gyors eredményt ne várjunk. Helyette a vállalati közgondolkodás változása következik be. Ez érinti a HR területet is, ahol előtérbe kerülnek azok az új típusú munkavállalók, akik készek a digitális együttműködések magasabb fokára lépni. A jövő munkáltatói már kizárólag e képességek birtokában lévő munkavállalókat fognak alkalmazni.

 

A folyamat már megkezdődött és a nagyvállalatoknál tart. Egyes online piaci szereplők már majd egy évtizede az árbevételük jelentős részét online szerzik. A jövő azoké, akik mielőbb felismerik ezt a kihívást.

 

 

A digitális átállás folyamatának részterületeihez a következő szolgáltatásokat szeretnénk még figyelmébe ajánlani, mellyel egy csapattal hatékonyabban viheti véghez céljait.

- Jövő kutatás

- Stratégiai marketing

- Weblapfejlesztés

- Teljes körű marketingtervezés

 - Sérülékenység vizsgálat

Szintet lép a kiberbűnözés

Szintet lép a kiberbűnözés

A becslések alapján 2020-ban több, mint 120 millió dollárt, átszámolva 37,2 milliárd forintot kereshettek a kiberbűnözők egy fejlett zsarolóvírus használatával - áll az IBM legfrissebb biztonsági jelentésében. Azokat az iparágakat, amik a COVID-19 elleni küzdelemben vesznek részt, kétszer annyi támadás érte, mint az azt megelőző években.


Széttörné az internetes multik egyeduralmát az EU új szabályozása

Széttörné az internetes multik egyeduralmát az EU új szabályozása

Zártkörű sajtóbeszélgetést rendezett az Európai Parlament magyarországi kapcsolattartó irodája a digitális szolgáltatások uniós szabályozásáról. Az Európai Unió megváltoztatná a legnagyobb média platformok reklámozási és szabályozási alapelveit, a mesterséges intelligencia és a tárolt személyes adatok felhasználását is. Az eseményen a Manta Digitál Marketing Kft. egyik digitális média szakértője is részt vett.

 

A kikapcsolódás érdekében korlátozná a home office elérést az EU

A kikapcsolódás érdekében korlátozná a home office elérést az EU

Törvényben garantálná az Európai Parlament, hogy a munkavállalók a munkaidőn kívül hátrányos következmények nélkül távol maradhassanak az elektronikus munkahelyi hálózatoktól.