15 digitális marketing tanács

Sokszor, sok helyen hallunk mindenféle rapid megoldást arra vonatkozóan, hogy mi is igazán az a digitális marketing és mit érdemes figyelembe vennie a mindennapokban egy magára valamit is adó marketingesnek, ha a digitális világban biztos kézzel szeretné cégét a siker útjára vezetni. Nos, van egy jó hírünk: a digitális marketing kötelező!

 

„Oké, de mik azok a sarkalatos pontok, amikre figyelnem kell?” – kérdezhetnék. Nos, a Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által 15 éve életre hívott ’Az Év Honlapja’ pályázat szakmai zsűrije segítségével most számba vesszük, hogy mi az a 15 legfontosabb pont, aminek komolyan vétele sarkalatosan megváltoztathatja cégünk helyzetét.

 

Figyelj! - ne csak a piacra, de saját magadra is!

Tisztázd magadban, hogy ki a célpiacod. Kutasd ki vagy sejtsd meg a célpiacod elvárásait. Majd találd ki, hogy mitől tudsz Te többet biztosítani vevőidnek versenytársaidnál és valósítsd meg azt!


Kövess! - a trendek segítened az utadon!

Mindig figyeld a trendeket. Ha külföldi szakirodalmat, tanulmányokat, cikkeket olvasol, hamar felismered az utat, amerre haladunk!


Gyárts! - megfelelő minőségű tartalmat!

Legyen szó weboldalról, blogról, hírlevélről, vagy bármilyen más felületről, amit kezelsz, fontos, hogy lehessen rá építkezni… legyen mivel terelni a forgalmat… Hogy hova? Ahova csak szeretnéd! Viszont, ha már van ilyen felületed, vedd tudomásul, hogy köteles vagy folyamatosan friss tartalommal, újdonságokkal/hírekkel, és egyéb, a fogyasztóidnak releváns tartalommal megtölteni. Ne feledd,  a legtöbb fogyasztót ma már a videós tartalom érdekli!


Analizálj! - értsd meg, hogy mi történik!

A számok mindent elmondanak. Ha jól figyelsz rájuk, mindent megtudhatsz közönségedről és fogyasztói szokásaikról. Persze a tapasztalatokat aztán érdemes jól fel is használni!


Szerezz élményt! - bármiben!

Tudd, hogy ma azzal tűnhetsz ki a tömegből, ha valamiben mást, többet nyújtasz, mint versenytársaid. Ha bármiben élményt tudsz nyújtani vásárlóidnak, felhasználóidnak, nyert ügyed van!


Hallgass! - mármint a szekértőkre!

Ne félj segítséget kérni, nem lehet mindenki mindenben szakértő. Kezdj el élenjáró szakemberekkel dolgozni… persze nem lesz a legolcsóbb, de hidd el, megéri a befektetést!


Kísérletezz! - bátran, de okosan!

Mindig fontos, hogy rendszeresen vizsgáld felül saját online jelenlétedet. Állíts fel magadnak célokat és vizsgáld felül eszközeid sikerességét.


Tanulj! - mások vagy akár a saját hibáidból is!

Ne csak figyelj, láss is! Ha valami nem egyértelmű, kérdezz! Képezd magad (online, könyvekkel, workshopokon, konferenciákon), hogy értelmes kéréseket és kérdéseket tudj megfogalmazni. Ehhez legalább középszinten érteni kell minden részfeladathoz!


Változtass! - persze csak akkor, ha szükséged van rá…de akkor gyorsan!

Ha valamelyik eszköz nem hozza azokat a számokat, amiket szeretnél, változtass, tervezd át, próbáld máshogy! Bátran használj, tesztelj új eszközöket, de először csak kis költségvetéssel. Ha már működik és megéri csinálni, akkor mindent bele!


Fejlődj! - mindig!

A sok próbálkozás, sok tapasztalatot is fog hozni! Jó termékkel vagy szolgáltatással bátran próbáld ki a külpiacokat. Ma már a digitális eszközökkel könnyedén és költséghatékonyan érhető el bárki, akár külföldön is!


Újrahasznosítás! - kicsit másképpen!

Emlékezz, hogy vannak olyan eszközök, amiket már kitaláltak előtted, neked csak a saját vállalkozásodra kell szabnod! Ne félj más, külsős felületeket és megoldásokat használni, még akkor sem, ha azok sokszor külföldi szolgáltatások!


Használj remarketinget! - már tegnaptól!

A saját és a külsős felületek folyamatba szervezése életbe vágó feladat! Ehhez érdemes bátran használni a Google és a Facebook remarketing megoldásait.


Duplázz! – használd jól a büdzsédet!

A ma adható lehető legjobb tanács, hogy a digitális büdzsédet a hagyományos marketing terhére duplázd meg!


Vond be közösséged! - de csak okosan!

Ne feledd, azokat, akiknek kommunikálsz! Építs közösséget, de csak azokon a felületeken és közösségi terekben, ahol egyébként is értelmezhető a vevőköröd!

(pl. csak azért ne legyen facebook oldalad, mert mindenkinek van, és csak akkor használj instagrammot, ha van mit megosztanod rajta)


….és talán a legfontosabb, hogy amit csinálsz, azt csináld jól!


Úgy érzed ezek nálad alappillérek? Hogy jól bánsz a számokkal, a remarketinggel és a közönségeddel? Hogy kiváló tartalmakat gyártasz?

Akkor mérettesd meg honlapod, applikációd vagy egyéb fejlesztésedet Magyarország elsőszámú online marketingkommunikációs versenyén, az ’Év Honlapja’ pályázaton!

 

www.azevhonlapja.hu

Türr Nikolett

Digital Hack

A Digital Hack a Magyar Marketing Szövetség szekciója, mely a marketing és média világa iránt érdeklődőknek nyújt tökéletes színteret. Az események ugyanis a digitális világ újításaiba kalauzolják el a résztvevőket, ahol olyan új megoldásokat, technológiákat fednek fel az előadók, amiket az utóbbi időben fejlesztettek ki, és első kézből lehet tájékozódni róluk.

 

A Digital Hacken ugyancsak fontos szerepet játszanak a start-up vállalatok, hiszen a legtöbb új keletű internetes és digitális megoldás forrását ezek a garázscégek biztosítják. Az esemény résztvevői átfogó képet alkothatnak a jelenlegi 01100100-ás korszak változásairól, továbbá betekinthetnek egy olyan jövőbe, ami minden bizonnyal hamarabb megérkezik, mint azt elképzelhetnék.

 

Az előadások és prezentációk minden alkalommal kiegészülnek a makrogazdaság stratégiai célkitűzéseinek feltárásával, így az innováció (K+F) és infokommunikáció hazai szabályozásairól, integrációs terveiről is értesülnek a vállalatok képviselői, aminek okán lesz idejük felkészülni az őket érintő változásokra.

 

Ugyancsak jelentős szerepet játszanak e rendezvénysorozat életében a mobileszközök, amik nélkül manapság egy lépést nem tesz egyetlen üzletember vagy fiatal sem. Azok a kényelmi megoldások, amik ilyen platformra készülnek, mind új lehetőséget biztosítanak a vállalatok számára célcsoportjaik eléréséhez, mélyebb megismeréséhez és pontosabb szegmentációjához. Ezen kívül a médiapiac a mobilon történő hirdetéseket is egyre szélesebb körben használja, újabb és újabb fejlesztéseket visznek véghez annak érdekében, hogy megrendelőiket, valamint fogyasztóikat egyaránt kiszolgálhassák a jövőben is.

Te milyen marketinges vagy?

Te milyen marketinges vagy?

Vannak azok a szakemberek akik egy témához jól értenek például: performance marketingesek vagy stratégák.

15 digitális marketing tanács

15 digitális marketing tanács

Sokszor, sok helyen hallunk mindenféle rapid megoldást arra vonatkozóan, hogy mi is igazán az a digitális marketing és mit érdemes figyelembe vennie a mindennapokban egy magára valamit is adó marketingesnek, ha a digitális világban biztos kézzel szeretné cégét a siker útjára vezetni. Nos, van egy jó hírünk: a digitális marketing kötelező!

Trendek, amik megváltoztatják a jövőt

Trendek, amik megváltoztatják a jövőt

Úgy tűnhet, hogy néhány most meghatározó trend, mint a fogyasztók igénye az azonnali ügyfélkapcsolatra, vagy a technológiától való elfordulás, egyik pillanatról a másikra jelenik meg a piacon. A technológiai forradalom által (is) kiváltott változások valóban félelmetes sebességgel következnek be, alig néhány hónap vagy év alatt teljesen felforgatva korábban évtizedekig működő piacokat. A cégek nem nagyon tehetnek mást, alkalmazkodniuk kell a megváltozott körülményekhez. Ehhez nyújtunk most fogódzót és néhány tanácsot a PwC friss tanulmánya segítségével.