Digital Hack Beszámoló 2013

Ezúttal Digital Hack néven, s immár 24. alkalommal került megrendezésre az Országos Marketing Konferencia, amely azt a színvonalat hozta, amit a korábbi tapasztalatok alapján elvárhattunk tőle. Meg még annál is egy kicsit többet.

A szervezők már reggeltől a helyszínen készültek arra, hogy a budapesti Boscolo Palace, Róma rendezvénytermében tökéletes környezetet teremtsenek a vendégeknek és a meghívott előadóknak. A hotel és rendezvényhelyszín adottságainak köszönhetően ez könnyen ment, így minden készen állt a szakma képviselőinek fogadására. Több kiállító tette tiszteletét az előcsarnokban, egyebek között a Mastercard, InfoArtnet - SeoSeeker, Intel, Five Senses ? Hello kampány, Extremenet, Akadémiai Könyvkiadó, Cleverboard, Origo, Sanoma, Ringier, Present Store, Ferling Webline, Bisnode és a Mendax Informatika települt ki különleges ajánlatával. A sorok között foglalt helyet a Magyar Marketing Szövetség elnöke, Hinora Ferenc is.

A rendezvény házigazdái a Magyar Marketing Szövetség elnökségéből Bonyhádi Gábor (Lamirez.com) és Varga István (Manta Marketing) voltak. 10+5 perces előadások, és számos inspiráló, érdekes kérdéskör és megoldási javaslat várta a jelenlévőket. Az Infokommunikációs Államtitkárság képviseletében Dr. Kelemen Csaba vezette fel az eseményt, röviden ismertette a hazai online szolgáltatások technikai hátterét. Elmondta, hogy Magyarországon ma még mintegy 3,5 millió ember nélkülözi a számítógépes ismereteket, de a vezetékes szélessáv kiépítése már európai viszonylatban is elég jónak számít hazánkban. Ezt erősítették meg Szelei Szabolcs, a Google magyarországi marketingvezetőjének szavai, aki a világ egyéb tájairól is biztató híreket hozott a szakmabelieknek: Ázsiából forradalom érkezése várható, méghozzá a digitális fajtából; robbanásszerű lesz az Indiából és Kínából érkező felhasználók számának növekedése, ezáltal a piac összetétele is jelentősen változik majd. Érdemes a következő szavakat ízlelgetni egy kicsit; az elmúlt két esztendő során annyi információ keletkezett, mint a világtörténelemben azelőtt összesen.

Sok szó esett startup témában is, több fiatal, innovatív vállalat ért el jelentős nemzetközi sikereket az utóbbi időben. Érdekes prezentációval készült Dr. Meskó Bertalan, az orvosi jövőkutató a nem is olyan messzi jövő káprázatos technológiai megoldásait mutatta be. Egész nap érdemes volt jegyzetelni, mert a szerteágazó témákban rengeteg olyan információ hangzott el, melyek ismeretében a cégek továbbléphetnek a fejlődés által kikövezett útjukon. Gyakorlati és jövőbe mutató megoldások váltották egymást az előadások során, továbbá számos nemzetközi áttörésről és újdonságról esett szó. A vendégek sikeres kampányok, technikai innovációk, és szuper szolgáltatások történetét és működését ismerhették meg mind a magyarországi, mind a külföldi piacról. A mostanában egyre divatosabb 3D nyomtatás sem maradt ki Simó György (FreeDee) tolmácsolásában, ahogy az érdeklődők Éles Lászlótól (SeoSeeker) megtudhatták azt, miért, hogyan, és mennyiért érdemes a saját honlapjukról minél többet megtudni. A pörgős prezentációkban forradalmi Youtube-megoldások, tablet optimalizálás, reszponzív weboldalak, kollektív gondolkodás, mobil applikációk, és a QR-kódok jelenlegi és hamarosan valóra váló felhasználása is terítékre került. Számos üzleti területen létezik kisebb anyagi ráfordítással járó megoldás, ezekből is elhangzott egy szép csokorra való, melyek segíthetik a marketingesek munkáját. A rendkívül tartalmas és pörgős napot a főtámogató MasterCard képviseletében Mondovics Péter újszerű fizetési technológiákról szóló előadása zárta, majd a szervezők nevében Varga István egy előremutató gondolattal engedte útjukra az egybegyűlteket: ?Mindannyian vigyünk haza egy-egy olyan gondolatot, amely akár egy nagy világcég megalapításához vezethet.?

A konferenciáról több hír és cikk is született már, melyek közül az egyik kedvencünkben Éles László weblap technikai szakértő írta le a saját maga számára levont tanulságokat. László cikke itt található: http://seosiker.hu/digital-hack-tanulsagok

A következő konferenciára 2014 tavaszán kerül sor, melyre a www.digitalhack.hu honlapon már most lehet jelentkezni, 2013. november 30-ig extra kedvezményes early-bird áron 29.900 Ft + Áfa összegért.

2013.11.13.

  • Ezért reagálunk jobban a vizuális marketingreÉvek óta halljuk, hogy a vizuális élmény a közösségi marketing stratégia egyik kulcsfontosságú eleme. Nem véletlen, hogy az elmúlt években látványos fejlődésen ment keresztül az Instagram, míg a Facebookon és Youtube-on megjelenő videók elérése is exponenciálisan nőtt. Mai bejegyzésünkben a tudományt hívjuk segítségül annak megértéséhez, miért történt mindez így.  
  • Digitális marketing tippek startupoknakÉleted egyik legnagyobb és legizgalmasabb kihívása, amikor saját vállalkozás indításába fogsz. Legyen az ötleted azonban bármennyire is jó, az mit sem ér, ha a potenciális ügyfelek nem értesülnek róla.  Arról, hogy mindenki megismerje az elképzelésedet a marketingednek kell gondoskodni, ami napjainkban gyakorlatilag egyet jelent az online marketinggel és amit feltétlenül egy átgondolt marketingterv összeállításának kell megelőznie. Ehhez szeretnénk ma néhány tippet adni neked.
  • Tíz legnagyobb hiba, amit cégeladásnál elkövethetünkA csúcson kell abbahagyni – tartja a mondás és mind többen jutnak el erre a pontra a magyar cégvilágban. Becslések szerint a családi vállalkozások generációváltás előtt állnak és az átmenetet csak a cégek alig harmada éli túl. De akár a magánélet is közbeszólhat, hiszen egy válás, vagy egy családtag-tulajdonostárs elvesztése is vihart okozhat a cég működésében, arról nem is beszélve, hogy 10-20 év után akár a cégvezető is elfáradhat, és inkább mással szeretne foglalkozni. Ilyenkor reális opció lehet a cégeladás, és szóba kerülhet akkor is, ha a társaság egy mérföldkőhöz érkezett: a növekedési potenciálját kimerítette, a tulajdonos saját korlátaiba ütközik.