Célba ér e a reklámlevél?

Néhány hatékonyságnövelő tipp a KutatóCentrum felmérése alapján: érdekes tárgy és bevezető, továbbkattintás és nyereményjáték.

A KutatóCentrum legújabb E-Mail Marketing Report felméréséből az derült ki, hogy az e-mailben kapott reklámüzenetek továbbra is hatékonyak. A kutatás szerint a megkérdezettek 93 százaléka szokott jóváhagyott reklámüzenetet kapni. 89 százalék olvassa végig a levelet, ha a tárgy érdekes és 98 százalék iratkozik fel ilyen típusú hírlevélre, melyet rendszeresen el is olvas.A hirdetők nincsenek könnyű helyzetben, ha fel akarják kelteni az internetezők figyelmét. Az e-mailezők 71 százaléka kap naponta 1-5 darab reklámüzenetet, és 22 százalék ötnél többet.A hirdető cégeknek ezért érdemes kikérni egy tapasztalt direkt marketing szakértő véleményét azzal kapcsolatban, hogy milyen tárgy, bevezető vagy grafika keltheti fel az emberek figyelmét, és milyen módon lehet őket aktivitásra bírni - mondta Fialka Krisztina, a Maxima vezetője.A tárgyválasztás mellett a  bevezető  kap hangsúlyos szerepet az online reklámok megírása esetében. A jóváhagyott reklámlevelekre regisztráltak 81 százaléka nem olvassa végig az üzenetet, ha a tárgyat és a bevezetőt nem találja érdekesnek. A reklám első mondatait viszont nem elég egyszerűen elolvasni. A hirdetőknek az is fontos, hogy a címzettek a kezdősorokról tovább kattintsanak az ajánlott linkre. A megkérdezettek 83 százaléka cselekszik így, ha olvasás közben a tartalom felkelti az érdeklődését. Ahhoz, hogy ezt a hirdetők elérjék, ismerniük kell a címzettek érdeklődési körét, ehhez viszont elengedhetetlen egy naprakész adatbázis.
Az internet-felhasználókat ezen kívül még nyereményjátékokkal lehet mozgósítani. A megkérdezettek 86 százaléka többször, 7 százaléka  egyszer vett részt ilyen típusú játékban. 3 százalék nyilatkozta azt, hogy még sosem vett részt, és a jövőben sem fog részt venni nyereményjátékban. A kutatásban megkérdezettek fele mondta azt, hogy minden alkalmat megragad a nyerésre. Őket nagyban motiválja maga a nyeremény: az emberek 72 százalékánál döntő szerepet játszik a felkínált ajándék.A regisztráltak kétharmada szívesen megadja adatait, ha esélyt lát a nyerésre. Györfi Anna, a KutatóCentrum kutatási projekt menedzsere szerint nem jellemző, hogy az emberek hamis adatokat adnak meg regisztráció közben, de a korcsoportokat vizsgálva az derült ki, hogy a fiatalok bizalmatlanabbak. 24 százalékuk adott meg hamis adatokat regisztráció során, míg ez a szám az idősek körében csak 10 százalék.

Forrás: btl.hu

2012.02.22.

  • Íme 2017 legjobb honlapjai! 16. alkalommal került megrendezésre az online marketingkommunikációs szakma legrangosabb hazai eseménye, Az Év Honlapja pályázat. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által szervezett versenyen összesen 201 nevezés érkezett.
  • Folytatódhat a nevezés - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat! Bár idén rövidített nevezési időszakkal zajlik a pályázat, a szervezők nem szeretnék, ha bárki lemaradna… ezért mostantól meghosszabbított határidővel, október 31-ig lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra! A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által 16 éve életre hívott digitális megmérettetés díjátadójára novemberben kerül sor!
  • Edukáció és minősítés - elindult a 2017-es ’Az Év Honlapja’ pályázat! Egy rövid early bird időszak után, rövidített menetrenddel és a szokásos feltételekkel folytatódik Magyarország legismertebb online marketingkommunikációs pályázata, ’Az Év Honlapja’ pályázat!  A Magyar Marketing Szövetség által szervezett verseny szakmai zsűrije idén is a digitális marketing legújabb és legkreatívabb megoldásait keresi.