Célba ér e a reklámlevél?

Néhány hatékonyságnövelő tipp a KutatóCentrum felmérése alapján: érdekes tárgy és bevezető, továbbkattintás és nyereményjáték.

A KutatóCentrum legújabb E-Mail Marketing Report felméréséből az derült ki, hogy az e-mailben kapott reklámüzenetek továbbra is hatékonyak. A kutatás szerint a megkérdezettek 93 százaléka szokott jóváhagyott reklámüzenetet kapni. 89 százalék olvassa végig a levelet, ha a tárgy érdekes és 98 százalék iratkozik fel ilyen típusú hírlevélre, melyet rendszeresen el is olvas.A hirdetők nincsenek könnyű helyzetben, ha fel akarják kelteni az internetezők figyelmét. Az e-mailezők 71 százaléka kap naponta 1-5 darab reklámüzenetet, és 22 százalék ötnél többet.A hirdető cégeknek ezért érdemes kikérni egy tapasztalt direkt marketing szakértő véleményét azzal kapcsolatban, hogy milyen tárgy, bevezető vagy grafika keltheti fel az emberek figyelmét, és milyen módon lehet őket aktivitásra bírni - mondta Fialka Krisztina, a Maxima vezetője.A tárgyválasztás mellett a  bevezető  kap hangsúlyos szerepet az online reklámok megírása esetében. A jóváhagyott reklámlevelekre regisztráltak 81 százaléka nem olvassa végig az üzenetet, ha a tárgyat és a bevezetőt nem találja érdekesnek. A reklám első mondatait viszont nem elég egyszerűen elolvasni. A hirdetőknek az is fontos, hogy a címzettek a kezdősorokról tovább kattintsanak az ajánlott linkre. A megkérdezettek 83 százaléka cselekszik így, ha olvasás közben a tartalom felkelti az érdeklődését. Ahhoz, hogy ezt a hirdetők elérjék, ismerniük kell a címzettek érdeklődési körét, ehhez viszont elengedhetetlen egy naprakész adatbázis.
Az internet-felhasználókat ezen kívül még nyereményjátékokkal lehet mozgósítani. A megkérdezettek 86 százaléka többször, 7 százaléka  egyszer vett részt ilyen típusú játékban. 3 százalék nyilatkozta azt, hogy még sosem vett részt, és a jövőben sem fog részt venni nyereményjátékban. A kutatásban megkérdezettek fele mondta azt, hogy minden alkalmat megragad a nyerésre. Őket nagyban motiválja maga a nyeremény: az emberek 72 százalékánál döntő szerepet játszik a felkínált ajándék.A regisztráltak kétharmada szívesen megadja adatait, ha esélyt lát a nyerésre. Györfi Anna, a KutatóCentrum kutatási projekt menedzsere szerint nem jellemző, hogy az emberek hamis adatokat adnak meg regisztráció közben, de a korcsoportokat vizsgálva az derült ki, hogy a fiatalok bizalmatlanabbak. 24 százalékuk adott meg hamis adatokat regisztráció során, míg ez a szám az idősek körében csak 10 százalék.

Forrás: btl.hu

2012.02.22.

  • Az AXIÁL újabb lépést tett a karbonsemlegessé válás útjánAz 1991-ben alapított AXIÁL Kft. az egyik vezető mezőgazdaságigép-kereskedelemmel foglalkozó vállalat Magyarországon. A cég tevékenységi köre kiterjed mezőgazdasági-, építőipari- és anyagmozgatógépek, valamint az ezekhez használható munkagépek, és eszközök értékesítésére. 
  • Civilek a SzigetenAugusztusban ismét jön kedvenc fesztiválunk, a Sziget, és a szervezők idén is várják a Civil Szervezetek jelentkezését.
  • Egységes töltő: a Parlament az e-hulladék csökkentése mellett Az Európai Parlament készen áll az egységes töltőről, így az e-hulladék csökkentéséről és a hordozható elektronikus készülékek egyszerűbb töltéséről a tagállamokkal folytatandó tárgyalásokra. Kevesebb felesleges vezeték és töltő: a környezet és a fogyasztók szempontjából egyaránt jó lépés A hordozható készülékeket USB C típusú csatlakozóval kell ellátni A képviselők a vezeték nélküli töltést is egységesítenék