Célba ér e a reklámlevél?

Néhány hatékonyságnövelő tipp a KutatóCentrum felmérése alapján: érdekes tárgy és bevezető, továbbkattintás és nyereményjáték.

A KutatóCentrum legújabb E-Mail Marketing Report felméréséből az derült ki, hogy az e-mailben kapott reklámüzenetek továbbra is hatékonyak. A kutatás szerint a megkérdezettek 93 százaléka szokott jóváhagyott reklámüzenetet kapni. 89 százalék olvassa végig a levelet, ha a tárgy érdekes és 98 százalék iratkozik fel ilyen típusú hírlevélre, melyet rendszeresen el is olvas.A hirdetők nincsenek könnyű helyzetben, ha fel akarják kelteni az internetezők figyelmét. Az e-mailezők 71 százaléka kap naponta 1-5 darab reklámüzenetet, és 22 százalék ötnél többet.A hirdető cégeknek ezért érdemes kikérni egy tapasztalt direkt marketing szakértő véleményét azzal kapcsolatban, hogy milyen tárgy, bevezető vagy grafika keltheti fel az emberek figyelmét, és milyen módon lehet őket aktivitásra bírni - mondta Fialka Krisztina, a Maxima vezetője.A tárgyválasztás mellett a  bevezető  kap hangsúlyos szerepet az online reklámok megírása esetében. A jóváhagyott reklámlevelekre regisztráltak 81 százaléka nem olvassa végig az üzenetet, ha a tárgyat és a bevezetőt nem találja érdekesnek. A reklám első mondatait viszont nem elég egyszerűen elolvasni. A hirdetőknek az is fontos, hogy a címzettek a kezdősorokról tovább kattintsanak az ajánlott linkre. A megkérdezettek 83 százaléka cselekszik így, ha olvasás közben a tartalom felkelti az érdeklődését. Ahhoz, hogy ezt a hirdetők elérjék, ismerniük kell a címzettek érdeklődési körét, ehhez viszont elengedhetetlen egy naprakész adatbázis.
Az internet-felhasználókat ezen kívül még nyereményjátékokkal lehet mozgósítani. A megkérdezettek 86 százaléka többször, 7 százaléka  egyszer vett részt ilyen típusú játékban. 3 százalék nyilatkozta azt, hogy még sosem vett részt, és a jövőben sem fog részt venni nyereményjátékban. A kutatásban megkérdezettek fele mondta azt, hogy minden alkalmat megragad a nyerésre. Őket nagyban motiválja maga a nyeremény: az emberek 72 százalékánál döntő szerepet játszik a felkínált ajándék.A regisztráltak kétharmada szívesen megadja adatait, ha esélyt lát a nyerésre. Györfi Anna, a KutatóCentrum kutatási projekt menedzsere szerint nem jellemző, hogy az emberek hamis adatokat adnak meg regisztráció közben, de a korcsoportokat vizsgálva az derült ki, hogy a fiatalok bizalmatlanabbak. 24 százalékuk adott meg hamis adatokat regisztráció során, míg ez a szám az idősek körében csak 10 százalék.

Forrás: btl.hu

2012.02.22.

  • Ennyit mobiloznak el a magyar fiatalok havontaA fiatalok átlagosan 4800 forintért mobiloznak havonta, és 59%-uk saját maga fizeti a számláját – olvasható a K&H közleményében. A 19-29 éves fiatalok körében 94%-is az érintőképernyős okostelefonok aránya, és a korosztály idősebb tagjainál a havi összeg átlagosan már 5200 forintra rúg.
  • Hogyan válasszuk ki a jó online marketingest?Sok cég tisztában van azzal, hogy csak botladozik az online kommunikációs csatornákon, de azt sem tudják, honnan akaszthatják le a megfelelő szakembert. Szesztay Péter online marketing szakértő segítségével megmutatjuk, hogyan találhatjuk meg az igazán jó online marketingest a cégünknek és mikor érdemesebb inkább ügynökséggel vagy szabadúszóval dolgozni, mint alkalmazni valakit.
  • Az employer branding szerepe a vállalati életbenA munkáltatói márkaépítés, más néven Employer Branding a HR szakma marketinggel történő összekapcsolása. Mint már korábban is írtunk róla, a rendelkezésre álló munkaerő, ezen belül is a képzett és tehetséges munkavállalók számának folyamatos csökkenése miatt vállalkozásunk külső megítélése folyamatos alakuláson megy keresztül.