Célba ér e a reklámlevél?

Néhány hatékonyságnövelő tipp a KutatóCentrum felmérése alapján: érdekes tárgy és bevezető, továbbkattintás és nyereményjáték.

A KutatóCentrum legújabb E-Mail Marketing Report felméréséből az derült ki, hogy az e-mailben kapott reklámüzenetek továbbra is hatékonyak. A kutatás szerint a megkérdezettek 93 százaléka szokott jóváhagyott reklámüzenetet kapni. 89 százalék olvassa végig a levelet, ha a tárgy érdekes és 98 százalék iratkozik fel ilyen típusú hírlevélre, melyet rendszeresen el is olvas.A hirdetők nincsenek könnyű helyzetben, ha fel akarják kelteni az internetezők figyelmét. Az e-mailezők 71 százaléka kap naponta 1-5 darab reklámüzenetet, és 22 százalék ötnél többet.A hirdető cégeknek ezért érdemes kikérni egy tapasztalt direkt marketing szakértő véleményét azzal kapcsolatban, hogy milyen tárgy, bevezető vagy grafika keltheti fel az emberek figyelmét, és milyen módon lehet őket aktivitásra bírni - mondta Fialka Krisztina, a Maxima vezetője.A tárgyválasztás mellett a  bevezető  kap hangsúlyos szerepet az online reklámok megírása esetében. A jóváhagyott reklámlevelekre regisztráltak 81 százaléka nem olvassa végig az üzenetet, ha a tárgyat és a bevezetőt nem találja érdekesnek. A reklám első mondatait viszont nem elég egyszerűen elolvasni. A hirdetőknek az is fontos, hogy a címzettek a kezdősorokról tovább kattintsanak az ajánlott linkre. A megkérdezettek 83 százaléka cselekszik így, ha olvasás közben a tartalom felkelti az érdeklődését. Ahhoz, hogy ezt a hirdetők elérjék, ismerniük kell a címzettek érdeklődési körét, ehhez viszont elengedhetetlen egy naprakész adatbázis.
Az internet-felhasználókat ezen kívül még nyereményjátékokkal lehet mozgósítani. A megkérdezettek 86 százaléka többször, 7 százaléka  egyszer vett részt ilyen típusú játékban. 3 százalék nyilatkozta azt, hogy még sosem vett részt, és a jövőben sem fog részt venni nyereményjátékban. A kutatásban megkérdezettek fele mondta azt, hogy minden alkalmat megragad a nyerésre. Őket nagyban motiválja maga a nyeremény: az emberek 72 százalékánál döntő szerepet játszik a felkínált ajándék.A regisztráltak kétharmada szívesen megadja adatait, ha esélyt lát a nyerésre. Györfi Anna, a KutatóCentrum kutatási projekt menedzsere szerint nem jellemző, hogy az emberek hamis adatokat adnak meg regisztráció közben, de a korcsoportokat vizsgálva az derült ki, hogy a fiatalok bizalmatlanabbak. 24 százalékuk adott meg hamis adatokat regisztráció során, míg ez a szám az idősek körében csak 10 százalék.

Forrás: btl.hu

2012.02.22.

  • Ezért reagálunk jobban a vizuális marketingreÉvek óta halljuk, hogy a vizuális élmény a közösségi marketing stratégia egyik kulcsfontosságú eleme. Nem véletlen, hogy az elmúlt években látványos fejlődésen ment keresztül az Instagram, míg a Facebookon és Youtube-on megjelenő videók elérése is exponenciálisan nőtt. Mai bejegyzésünkben a tudományt hívjuk segítségül annak megértéséhez, miért történt mindez így.  
  • Digitális marketing tippek startupoknakÉleted egyik legnagyobb és legizgalmasabb kihívása, amikor saját vállalkozás indításába fogsz. Legyen az ötleted azonban bármennyire is jó, az mit sem ér, ha a potenciális ügyfelek nem értesülnek róla.  Arról, hogy mindenki megismerje az elképzelésedet a marketingednek kell gondoskodni, ami napjainkban gyakorlatilag egyet jelent az online marketinggel és amit feltétlenül egy átgondolt marketingterv összeállításának kell megelőznie. Ehhez szeretnénk ma néhány tippet adni neked.
  • Tíz legnagyobb hiba, amit cégeladásnál elkövethetünkA csúcson kell abbahagyni – tartja a mondás és mind többen jutnak el erre a pontra a magyar cégvilágban. Becslések szerint a családi vállalkozások generációváltás előtt állnak és az átmenetet csak a cégek alig harmada éli túl. De akár a magánélet is közbeszólhat, hiszen egy válás, vagy egy családtag-tulajdonostárs elvesztése is vihart okozhat a cég működésében, arról nem is beszélve, hogy 10-20 év után akár a cégvezető is elfáradhat, és inkább mással szeretne foglalkozni. Ilyenkor reális opció lehet a cégeladás, és szóba kerülhet akkor is, ha a társaság egy mérföldkőhöz érkezett: a növekedési potenciálját kimerítette, a tulajdonos saját korlátaiba ütközik.