Bünteti a Facebook a rossz minőségű weboldalakat

A Facebook régóta küzd a rossz minőségű tartalommal. Azokkal a linkekkel, amik hangzatos címekkel beterelik különböző weboldalakra az embereket, akik aztán csalódnak.

Korábban is voltak már ennek megakadályozására szolgáló hírfolyam algoritmus frissítések, most pedig megérkezett a következő, ami az organikus és a hirdetett posztokat is érinti.

 

A frissítés részeként a Facebook linkekhez tartozó weboldalak százezreit nézte végig annak érdekében, hogy beazonosítsa azokat, amiken kevés tényleges reklám van, cserébe pedig zavaró hirdetések tömege. Mesterséges intelligenciával elemezték ezeket a weboldalakat, és azokat is, amiket újként osztanak meg a Facebookon, hogy felismerhetők-e rajtuk rossz minőség jelei.
Ha egy újonnan megosztott linket úgy azonosítanak, hogy az rossz minőségű weboldalhoz vezet, akkor az alacsonyabban fog megjelenni a hírfolyamban, és lehet, hogy hirdetésben sem lesz használható. Azt remélik, hogy így kevesebb félrevezető, zavaró tartalom kerül a Facebookba.

 

Ahogy látjuk, ez a frissítés tulajdonképpen két fontos problémát hivatott kezelni. Egyrészt a csalódással járó Facebookozási élményt, másrészt a kamuhíreket is.

 

A Facebook oldalakra értelemszerűen hatással lehet ez a frissítés. Azok, akik minőségi weboldalra viszik az olvasóikat, lehet, hogy növekedést fognak tapasztalni a következő hónapokban, akiknek viszont a weboldala rossz minőségű, csökkenésre számíthatnak.

 

Mitől rossz minőségű egy weboldal a Facebook szerint?

Tulajdonképpen nagyon egyszerű kritériumokat határoztak meg:

– Aránytalanul sok hirdetés a tartalom körül. Ez kifejezetten a hirdetésekre vonatkozik, nem pedig az olyan törvény által kötelező elemekre, mint a cookie beleegyezési layer, vagy a privát tartalom.

– Szexualitást bemutató vagy sokkoló tartalom. Ezzel kapcsolatban érdemes elolvasni a két idevágó szabályzatot (Szenzációvadász tartalom, felnőtt tartalom).

– Rosszindulató vagy megtévesztő hirdetéseket tartalmazó weboldalak. Erről is a hirdetési szabályzat megfelelő részében érdemes tájékozódni.

– Olyan popup hirdetések vagy közbenső hirdetések a weboldalon, amik zavarják a felhasználói élményt.

– Ha más tartalom van a weboldalon, mint amire számít a felhasználó a kattintás során.

 

További részleteket a helpben lehet olvasni a témáról.

 

Egyrészről mondhatnánk, hogy ez teljesen érthető irány, ugyanakkor vegyük észre, hogy a Facebook tulajdonképpen kiterjesztette a hirdetési szabályzatát az internetre. Erőből próbálja lenyomni a saját szabályait a tartalomkészítők torkán.

 

/kozossegikalandozasok.hu - Lévai Richárd/

  • Ezért reagálunk jobban a vizuális marketingreÉvek óta halljuk, hogy a vizuális élmény a közösségi marketing stratégia egyik kulcsfontosságú eleme. Nem véletlen, hogy az elmúlt években látványos fejlődésen ment keresztül az Instagram, míg a Facebookon és Youtube-on megjelenő videók elérése is exponenciálisan nőtt. Mai bejegyzésünkben a tudományt hívjuk segítségül annak megértéséhez, miért történt mindez így.  
  • Digitális marketing tippek startupoknakÉleted egyik legnagyobb és legizgalmasabb kihívása, amikor saját vállalkozás indításába fogsz. Legyen az ötleted azonban bármennyire is jó, az mit sem ér, ha a potenciális ügyfelek nem értesülnek róla.  Arról, hogy mindenki megismerje az elképzelésedet a marketingednek kell gondoskodni, ami napjainkban gyakorlatilag egyet jelent az online marketinggel és amit feltétlenül egy átgondolt marketingterv összeállításának kell megelőznie. Ehhez szeretnénk ma néhány tippet adni neked.
  • Tíz legnagyobb hiba, amit cégeladásnál elkövethetünkA csúcson kell abbahagyni – tartja a mondás és mind többen jutnak el erre a pontra a magyar cégvilágban. Becslések szerint a családi vállalkozások generációváltás előtt állnak és az átmenetet csak a cégek alig harmada éli túl. De akár a magánélet is közbeszólhat, hiszen egy válás, vagy egy családtag-tulajdonostárs elvesztése is vihart okozhat a cég működésében, arról nem is beszélve, hogy 10-20 év után akár a cégvezető is elfáradhat, és inkább mással szeretne foglalkozni. Ilyenkor reális opció lehet a cégeladás, és szóba kerülhet akkor is, ha a társaság egy mérföldkőhöz érkezett: a növekedési potenciálját kimerítette, a tulajdonos saját korlátaiba ütközik.