B2B és B2C helyett jön a H2H

A cég renoméja fontosabb, mint valaha, a termék helyett egyre inkább az emberre kell koncentrálni - mondták a Cégvezetői Csúcs 2017 konferencia előadói. A negatív vélemények nemcsak a fogyasztói oldalon gyengítik egy vállalkozás pozícióját, de a munkaerővonzó erejét is elveszik. Ez pedig komoly gond, hiszen amúgy is munkaerőhiány van Magyarországon.

 

A mai világban a termékközpontú vállalkozásszervezés már elavultnak érződik. A fogyasztóknak nem termékekre van szükségük, hanem megoldásokra. Vagyis a tömegtermékek és egyen-szolgáltatások helyett, amik a “mindenkinek jó lesz ugyanaz”, vagyis a “one size fits all” elvével készültek, személyre szabott ajánlatokat szeretnének. Erősen szegmentálódik tehát a piac, fejtegette Kováts Péter, az Invitech Solutions középvállalati igazgatója a Piac & Profit által rendezett Cégvezetők Csúcstalálkozóján.

 

Ennek megfelelően az okos cégeknek is változtatnia kell: a produktum helyett inkább önmagát, mint megoldást kínáló brandet érdemes értékesíteni. Ebben a közegben elengedhetetlen, hogy a cégvezetők megfogalmazzák, milyen a fogyasztójuk (“buyer persona”), és hogy pontosan tudják, milyen “az ügyfél életciklusa”, mondta Kováts. Az üzleti szakirodalom ezért már arról beszél, hogy lejár a B2B vagy a B2C kora, s beköszönt a H2H, vagyis human-to-human korszaka.

 

Cégmárka, cégérzés


“Inkább kevés munkatársnak adjunk sok fizetést, mint fordítva”, foglalta össze munkaerő politikáját Szabó Zoltán, a Ghibli Kft. ügyvezető igazgatója a konferencián. A logisztikai cég vezetője szerint egy munkahelynél is az számít, ami az élet más terén, hogy “milyen sztorikkal gyarapodik a munkavállaló”, A céggel kapcsolatos pozitív érzelmek kialakítása a cél, nemcsak a fogyasztók, hanem a munkavállalók esetében is.

 

Az egyik neves kiskereskedelmi láncnál például azt gondolta a vezetőség, hogy a szolgáltatás erős, nincs szükség a szolgáltatói vagy munkáltatói márka erősítésére. De a logisztikai szakemberek közvélemény-kutatásánál kiderült, hogy nem szívesen mennének ehhez az áruházlánchoz dolgozni, mert kevés a bér, túl sok a munka és a túlóra, s nem kedvesek a főnökök.

 

Ha nemcsak a (potenciális) munkavállalók körében rossz egy cég megítélése, hanem a fogyasztóknál is rossz a renoméja, célszerű “beismerő kampányt” folytatni. Egy hazai összeszerelő üzem például azután sem tudott könnyen munkaerőt toborozni, hogy elmozdította az éveken át felettébb népszerűtlen, autoriter menedzsert, aki kellemetlenül bánt a gyári munkásokkal. Mert eddigre már rossz híre ment a cégnek. Miután felvállalták, hogy eddig helytelen volt a menedzsment hozzáállása, de most már minden másképp van, a negatív kommentek is eltűntek a cég közösségi médiás felületéről. Más esetekben is érdemes hasonlóképp kivenni a szelet az ellenérzések viharából – tanácsolta a szakember.

 

/piacesprofit.hu/

  • Mi a legfontosabb járványhelyzet idején? Hát a kekszLényegesen több kekszet eszünk, mióta kitört a járvány. A nagy felhalmozás alatt a háztartási kekszből 50 százalékkal nőtt a forgalom, és az extrudált kenyerekből is ennyivel több fogyott. Az adatok azt mutatják, hogy nem egyszeri vásárlásokról volt szó, hiszen ezekből az élelmiszerekből tartósan többet adnak el a boltokban, mint egy éve.
  • Nagydíjat kapott az AGROmashEXPO-n a mAXI-MAPA 2021. március 3. és 6. között megrendezésre kerülő virtuális AGROmashEXPO termékversenyén Hazai Termékfejlesztési Díj kategóriában Nagydíjat kapott az AXIÁL Kft. mAXI-MAP megoldása.
  • Újra terjed a #DeleteFacebook mozgalomMindenkit sokkhatásként ért az ausztrál hírtartalmak korlátozásáról szóló Facebook bejelentés. Minden hírt kitiltanak az ausztrál hírfolyamokról, illetve globális tiltólistára kerülnek az ausztrál sajtótermékek anyagai.