Az internet jövőre már lenyomja a tévét is

2019-ben jelentős fordulat következik a tartalomfogyasztási szokásokban, hiszen a Zenith ügynökség előrejelzése szerint jövőre az emberek már több időt fognak tölteni online mint amennyit a televízió előtt. A Zenith adatai szerint 2019-től egy átlagos felhasználó napi 170,6 percet tölt majd majd az interneten, míg a tévézésre szánt idő 170,3 percre “csökken”.

 

A változás persze egyáltalán nem váratlan, ugyanakkor korábban még az elemzők sem gondolták, hogy ilyen hamar be fog következni, hiszen még a Zenith tavalyi előrejelzésében is az szerepelt, hogy 2019-ben a televízió lesz az uralkodó platform. A legfrissebb kimutatás viszont már jövőre várja a fordulópontot, ami a cég szerint elsősorban a kifejezetten olcsó, de alapszintű internetezésre alkalmas telefonok jelentős elterjedésének köszönhető  – főleg a fejlődő országokban.

 

A Zenith becslései szerint szintén a mobilok lesznek felelősek a médiafogyasztás több mint negyedéért, és ezek a készülékek fokozatosan veszik majd át a szerepet a sokáig hagyományosnak számító tartalomfogyasztási tevékenységektől. 2011-ben a mobiltelefonok még csak a teljes médiafogyasztás 5%-át fedték le, 2018-ban viszont már 24%-nál tartunk, 2020-ra pedig már 28%-ot jósolnak az elemzők.

/marketingmorzsak.hu, recorde/

  • A cégeknek továbbra is megéri napelemes erőmű-rendszert telepíteniAkár 2-5 év alatt megtérülhet az energiaköltségeket optimalizáló beruházás az A1 Csoport számításai szerint, de elsősorban olyan vállalkozások számára, amelyek nyitottak a saját működésük újragondolására.
  • Kedvező irányt vett a lakáshitelek kulcsfontosságú mutatójaKedvező irányba mozdultak el a lakáshitelek kamatát, végső soron pedig a havi törlesztőrészletet nagyban befolyásoló úgynevezett BIRS-mutatók. Az 5, 10 és 20 éves futamidejű BIRS 1,9-2,3 százalékponttal csökkent az október végi csúcsokhoz képest. Ha tartósan alacsonyan maradnak a BIRS-kamatok, az kedvező irányba terelheti a lakáshitelek kamatait. Bár a bizonytalanabbá váló gazdasági helyzet, a korábbi időszakhoz képest magasabb kamatszintek visszafogják a hitelkeresletet, a bankok közötti verseny javíthatja a lakáshitel-felvételt tervezők helyzetét.
  • Először került magyar cég a fejvadászok toplistájának éléreA fejvadászcégek között a HumanField Vezető- és Specialistakiválasztó Kft. lett az első a Budapest Business Journal (BBJ) – Book of Lists friss rangsorában. Idén először került magyar cég a lista élére. Dr. Molontay Patrik ügyvezető igazgató a munkaerőpiaci trendekről meglepő tényeket is közölt, előfordul, hogy a jelöltek már a jelenlegi fizetésük dupláját jelölik meg bérigényként.