Az influenszer marketing legnagyobb veszélyei

Az influenszer marketing az utóbbi években a marketing egyik legnépszerűbb trendje lett. Jó okkal, hiszen 2018-ban a marketingszakemberek 81%-a számolt be arról, hogy marketingterveik megerősítésében az influenszerek bevonása rendkívül hatékony stratégiának bizonyult. Mivel manapság egyre több marketingszakember dolgozik vagy tervez közös munkát influenszerekkel, érdemes átgondolni milyen buktatói lehetnek a márka-influenszer partnerségnek.


Az Instagram influenszer megbízások a mélyponthoz közelednek

Mivel a közösségi média sok embernek lehetővé teszi, hogy könnyen hírnevet és influenszer státuszt szerezzenek, a közösségi média gyorsan túltelítetté vált. A közönség számára lehetetlen lépést tartani az általuk követett influenszerektől származó összes (főleg a szponzorált) tartalommal. Azt is érdemes megjegyezni, hogy a hírnév, főleg ami a közösségi médiában alakult ki, múlandó. Ugyanazok az influenszerek akik ma még meg tudják ragadni a közönség figyelmét, lehet, hogy holnap már nem tudják.

Hiteltelen partnerségek és tartalom

Mindenki jól tudja: egyáltalán nem biztos, hogy azokat a termékeket vagy szolgáltatásokat amelyeket az influenszerek támogatnak/reklámoznak a közösségi médiában, a való életben is használják és szeretnek. Noha úgy tűnik sok márkát/céget nem érdekel, hogy ez a támogatás valódi hitelességből származik-e, ha a közönség képes lenne felmérni, hogy ezek hitelesek vagy félrevezetőek, mind a márka és mind az influenszerek elveszítik hitelességüket.

A legjobb ötlet olyan influenszereket felkérni partnernek, akik már használták és szeretik a terméket vagy szolgáltatást még mielőtt megállapodást kötünk, de arról minimum meg kell bizonyosodnunk, hogy azok az influenszerek akiket felkérünk hiteles kapcsolatban állnak-e a márkánkkal.

Erkölcsi konfliktusok

Az influenszerek is emberek és követnek el hibákat, viszont óvatosnak kell lennünk még akkor is, ha egy influenszernek vonzó rajongótábora van. Egyes influenszerek veszélyes befektetésnek bizonyulnak. Gondoljunk csak azoknak a dilemmáira, akik Logan Paullal hirdettek a japán botránya idején. A legjobb az, ha előre kikutatjuk, mi rejlik egy-egy influenszer múltjában, mielőtt szerződést kötünk velük.

Bebiztosíthatjuk magunkat azzal, hogy erkölcsi kikötéseket illesztünk be a szerződésekbe így szabadon fel tudjuk bontani a megállapodást egy problémás influenszerrel, ha az cég vagy márka értékeivel ellentétesen cselekszik.

Követőfarmok

Fontos arra is figyelni, hogy olyan influenszerekkel hirdessünk, akik nem vásárolt lájkokból élnek. Nem ritka, hogy influenszerek követőket vásárolnak maguknak, hogy jobb színben tűnjenek fel. Éppen ezért fontos nem csak a követőszámot, hanem a felhasználói aktivitást is figyelembe venni vagyis az általunk felkért influenszer milyen minőségben reklámozza a terméket.

Forrás: https://www.socialmediatoday.com/
  • Az influenszer marketing legnagyobb veszélyeiAz influenszer marketing az utóbbi években a marketing egyik legnépszerűbb trendje lett. Jó okkal, hiszen 2018-ban a marketingszakemberek 81%-a számolt be arról, hogy marketingterveik megerősítésében az influenszerek bevonása rendkívül hatékony stratégiának bizonyult. Mivel manapság egyre több marketingszakember dolgozik vagy tervez közös munkát influenszerekkel, érdemes átgondolni milyen buktatói lehetnek a márka-influenszer partnerségnek.
  • 7 dolog ami a céged erős online jelenlétéhez kellHa van egy céged, akkor nyilván tisztában vagy azzal, hogy egy erős online jelenlét létfontosságú a sikert tekintve. De lehet nem tudod pontosan merre indulj, vagy mire figyelj. A következő pontokban összefoglaltuk hogyan alakíts ki erős online jelenlétet.
  • 5 poszt típus amit érdemes elkerülniAz online marketinges szakmában dolgozók számára az ötletes, nagy aktivitást kiváltó tartalmak posztolása alapfeladat, ám még a legnagyobb profik is képesek néha elkövetni olyan szarvashibákat, amikkel csökken a fiókjuk aktivitása, vagy épp követőket vesztenek.