Az influenszer marketing legnagyobb veszélyei

Az influenszer marketing az utóbbi években a marketing egyik legnépszerűbb trendje lett. Jó okkal, hiszen 2018-ban a marketingszakemberek 81%-a számolt be arról, hogy marketingterveik megerősítésében az influenszerek bevonása rendkívül hatékony stratégiának bizonyult. Mivel manapság egyre több marketingszakember dolgozik vagy tervez közös munkát influenszerekkel, érdemes átgondolni milyen buktatói lehetnek a márka-influenszer partnerségnek.


Az Instagram influenszer megbízások a mélyponthoz közelednek

Mivel a közösségi média sok embernek lehetővé teszi, hogy könnyen hírnevet és influenszer státuszt szerezzenek, a közösségi média gyorsan túltelítetté vált. A közönség számára lehetetlen lépést tartani az általuk követett influenszerektől származó összes (főleg a szponzorált) tartalommal. Azt is érdemes megjegyezni, hogy a hírnév, főleg ami a közösségi médiában alakult ki, múlandó. Ugyanazok az influenszerek akik ma még meg tudják ragadni a közönség figyelmét, lehet, hogy holnap már nem tudják.

Hiteltelen partnerségek és tartalom

Mindenki jól tudja: egyáltalán nem biztos, hogy azokat a termékeket vagy szolgáltatásokat amelyeket az influenszerek támogatnak/reklámoznak a közösségi médiában, a való életben is használják és szeretnek. Noha úgy tűnik sok márkát/céget nem érdekel, hogy ez a támogatás valódi hitelességből származik-e, ha a közönség képes lenne felmérni, hogy ezek hitelesek vagy félrevezetőek, mind a márka és mind az influenszerek elveszítik hitelességüket.

A legjobb ötlet olyan influenszereket felkérni partnernek, akik már használták és szeretik a terméket vagy szolgáltatást még mielőtt megállapodást kötünk, de arról minimum meg kell bizonyosodnunk, hogy azok az influenszerek akiket felkérünk hiteles kapcsolatban állnak-e a márkánkkal.

Erkölcsi konfliktusok

Az influenszerek is emberek és követnek el hibákat, viszont óvatosnak kell lennünk még akkor is, ha egy influenszernek vonzó rajongótábora van. Egyes influenszerek veszélyes befektetésnek bizonyulnak. Gondoljunk csak azoknak a dilemmáira, akik Logan Paullal hirdettek a japán botránya idején. A legjobb az, ha előre kikutatjuk, mi rejlik egy-egy influenszer múltjában, mielőtt szerződést kötünk velük.

Bebiztosíthatjuk magunkat azzal, hogy erkölcsi kikötéseket illesztünk be a szerződésekbe így szabadon fel tudjuk bontani a megállapodást egy problémás influenszerrel, ha az cég vagy márka értékeivel ellentétesen cselekszik.

Követőfarmok

Fontos arra is figyelni, hogy olyan influenszerekkel hirdessünk, akik nem vásárolt lájkokból élnek. Nem ritka, hogy influenszerek követőket vásárolnak maguknak, hogy jobb színben tűnjenek fel. Éppen ezért fontos nem csak a követőszámot, hanem a felhasználói aktivitást is figyelembe venni vagyis az általunk felkért influenszer milyen minőségben reklámozza a terméket.

Forrás: https://www.socialmediatoday.com/
  • Az AXIÁL újabb lépést tett a karbonsemlegessé válás útjánAz 1991-ben alapított AXIÁL Kft. az egyik vezető mezőgazdaságigép-kereskedelemmel foglalkozó vállalat Magyarországon. A cég tevékenységi köre kiterjed mezőgazdasági-, építőipari- és anyagmozgatógépek, valamint az ezekhez használható munkagépek, és eszközök értékesítésére. 
  • Civilek a SzigetenAugusztusban ismét jön kedvenc fesztiválunk, a Sziget, és a szervezők idén is várják a Civil Szervezetek jelentkezését.
  • Egységes töltő: a Parlament az e-hulladék csökkentése mellett Az Európai Parlament készen áll az egységes töltőről, így az e-hulladék csökkentéséről és a hordozható elektronikus készülékek egyszerűbb töltéséről a tagállamokkal folytatandó tárgyalásokra. Kevesebb felesleges vezeték és töltő: a környezet és a fogyasztók szempontjából egyaránt jó lépés A hordozható készülékeket USB C típusú csatlakozóval kell ellátni A képviselők a vezeték nélküli töltést is egységesítenék