Az Év Honlapja

Az Év Honlapja Magyarország legnagyobb online-marketingkommunikációs pályázata, mely már 15. alkalommal díjazza Magyarország legjobb honlapjait 25 kategóriában.
Pályázatunk célja elsősorban a figyelemfelkeltés a korszerű marketinglehetőségek kiaknázására. A korszerű marketingtechnikák pályázat útján történő bemutatásával példát kívánunk állítani a cégek, vállalkozások számára, valamint ösztönzést, bátorítást adni a magasabb színvonalú szakmai tudás gyakorlati alkalmazására. Célunk még a hazai online-kultúra erősítése, illetve a hiánypótló, értékteremtő, kiemelkedő minőségű honlapok díjazása. Utat kívánunk mutatni minden vállalkozás számára, akik komolyan veszik az új gazdaság működését, illetve annak kihívásait.

Nevezési kategóriák

'Az Év Honlapja' pályázatra jelenleg 25 kategóriában lehet nevezni a honlapokat.

  1. Az Év Kreatív megoldása (banner,popup,microsite...)
  2. E-kereskedelem
  3. E-learning
  4. Egészségügy
  5. Elektronikus hírlevél
  6. Életmód és Sport
  7. Ifjúsági: 14 - 18 (középiskolai tanulók) év közötti személyek által fejlestett nem kereskedelmi céllal létrehozott, személyes weblap.
    Ebbe a kategóriába csak 14 - 18 (középiskolai tanulók) év közötti magánszemélyek nevezhetnek!
  8. B2B weboldalak (volt Ipari web kategória)
  9. Kereskedelem
  10. Kormányzat: Kormányzati oldalak, kormányzati háttérintézmények oldalai
  11. Közösségi marketing megoldások
  12. Közösségi oldal
  13. Kultúra
  14. Márkasite
  15. Márkázott digitális megoldások: Branded Content, Branded Entertainment
  16. Média (online és offline)
  17. Mobil marketing megoldások (applikációk, beágyazott hirdetések, kampányok, stb.)
  18. Művészek, közszereplők honlapja
  19. Oktatás
  20. Önkormányzatok és települések
  21. Portfólió oldalak: (régi személyes oldal kategória)
    Magánszemélyek tulajdonában lévő weblapok. Ebbe a kategóriába csak magánszemélyek nevezhetnek!
  22. Szolgáltatás
  23. Társadalmi és civil szervezetek (Non-profit kategória)
  24. Turizmus
  25. Vendéglátás (szállodák, éttermek honlapjai)

 

Elbírálás szempontjai

Design

A honlap vizuális megjelenése (színvilág, layout, tipográfia, grafika) támogatja-e a megadott célkitűzést, valamint mennyire van összhangban a honlap tartalmával.

Impresszió

A weblap vizuális megjelenése és tartalmának megismerése milyen összbenyomást kelt a látogatóban.

Innovativitás

Milyen újszerű tartalmi, formai és programozástechnikai megoldásokat alkalmaztak a weblap fejlesztői.

Interaktivitás

Milyen formában ad lehetőséget a honlap a látogatóknak / ügyfeleknek a kapcsolattartásra. A honlap tartalma / szolgáltatásai mennyire használják ki a web által nyújtott kétirányú kommunikációs lehetőségeket.

Kategóriának megfelelő tartalom (súlyozott pontszám)

Miután a versenyben különböző kategóriákban lehet nevezni, a tartalmat nem lehet általában értékelni, hanem csak a konkrét kategória jellegzetességeinek megfelelően. A honlap tartalmi része mennyire támogatja a nevezésben megadott marketing célkitűzés megvalósítását az adott kategóriában. A kereskedelmi kategóriában induló honlapok - az üzleti szolgáltatás minősége mellett - mennyire felelnek meg a kötelező jogi előírásoknak.

Navigáció

A látogatók részéről a leggyakoribb panasz a weblapokra, hogy egy idő után elveszítik a tájékozódást, nem tudják hol vannak, hogyan tudnak visszatérni a kezdőoldalra. Értékeljük, hogy a weblap mennyire áttekinthető, milyen segítséget nyújt a weblap egyes részeinek a megismeréséhez.

Reszponzivitás

A felhasználó eszközéhez / eszközeihez alkalmazkodó rugalmas webdizájn ma már elengedhetetlen feltétele egy jó honlapnak, éppen ezért értékeléseink során mi is nagy hangsúlyt fektetünk erre a szempontra.

  • Ennyit mobiloznak el a magyar fiatalok havontaA fiatalok átlagosan 4800 forintért mobiloznak havonta, és 59%-uk saját maga fizeti a számláját – olvasható a K&H közleményében. A 19-29 éves fiatalok körében 94%-is az érintőképernyős okostelefonok aránya, és a korosztály idősebb tagjainál a havi összeg átlagosan már 5200 forintra rúg.
  • Hogyan válasszuk ki a jó online marketingest?Sok cég tisztában van azzal, hogy csak botladozik az online kommunikációs csatornákon, de azt sem tudják, honnan akaszthatják le a megfelelő szakembert. Szesztay Péter online marketing szakértő segítségével megmutatjuk, hogyan találhatjuk meg az igazán jó online marketingest a cégünknek és mikor érdemesebb inkább ügynökséggel vagy szabadúszóval dolgozni, mint alkalmazni valakit.
  • Az employer branding szerepe a vállalati életbenA munkáltatói márkaépítés, más néven Employer Branding a HR szakma marketinggel történő összekapcsolása. Mint már korábban is írtunk róla, a rendelkezésre álló munkaerő, ezen belül is a képzett és tehetséges munkavállalók számának folyamatos csökkenése miatt vállalkozásunk külső megítélése folyamatos alakuláson megy keresztül.