Az employer branding szerepe a vállalati életben

A munkáltatói márkaépítés, más néven Employer Branding a HR szakma marketinggel történő összekapcsolása. Mint már korábban is írtunk róla, a rendelkezésre álló munkaerő, ezen belül is a képzett és tehetséges munkavállalók számának folyamatos csökkenése miatt vállalkozásunk külső megítélése folyamatos alakuláson megy keresztül.

 

A megfelelő munkáltatói márkaépítés segítségével valósabb keretek között tudjuk megítélni cégünk arculatát munkavállalói szemmel. Employer Branding szolgáltatásaink során feltárjuk a cég legnagyobb branding potenciálját, az elrejtett „egyéniségét”, valamint fényt derítünk azokra a hiányosságokra is, melyek visszafogják, és kijavításukkal növeljük a közvetített értékeket.

 

Mi köze van a marketinghez?

Mint egy márka esetében, itt is a megfelelő arculat és imázs kialakítására kell törekedni, melyhez a marketing eszköztár számos lehetőséget kínál és segítséget nyújt. Jelenlegi és potenciális munkavállalóinkban olyan képet szeretnénk kialakítani a cégről, mely kedvező irányba befolyásolja mindennapi munkavégzésüket, és hangulatukat: feltárjuk a pozitívumokat, amiért jó itt dolgozni, és megkeressük a negatívumokat, amiket javítani kell a nagyobb megelégedés érdekében. Az employer branding tehát nem tűzoltás, hanem gyökeres probléma kezelés, és a lehetőségek feltárása.

 

Egy rövid példa…

Ha megkérdezzük, hogy ki szeretne ügynök lenni, mindenkiben felmerül az elnyűtt inget viselő, porszívókat áruló, folyton úton lévő kisember képe. Ha ügynökség vagyunk, legrosszabb esetben saját munkavállalóink is így gondolnak a pozícióra, még akkor is, ha azt soha nem kellett ezt megtapasztalniuk. A márkaépítés keretén belül elbeszélgetünk arról, hogy mi az észlelt és a feltételezett pozíció közti különbség bennük, hogy definiálják saját munkájukat, és mi az, amivel elégedettek benne, mitől érzik különlegesnek magukat? Amit ilyenkor megkapunk, az máris egy sokkal emberközpontúbb kép a felkínált állásról. Kiderül, hogy nem is a hírhedten pejoratív ügynök szóval jellemezhetjük magunkat, hanem (saját esetünkben) Adwords, Facebook, és Tartalommarketing szakértők ülnek a cégben, akik ügyfelek kampányait menedzselik. Egy ilyen apró dolog helyrerakása a fejekben sokat hozzá tehet a mindennapi hangulat emelkedéséhez, hiszen a tudatalatti érzetek hozzájárulnak a jó vagy rossz közérzetünkhöz munkában. Egy ilyen átpozícionálás segít a fluktuáció csökkenésében és munkatársaink megtartásában is.

 

Hirdetési támogatás

Online marketing ügynökségként nem csak a szervezetfejlesztési problémákban és a munkáltatói márkaépítés jelen idejű folyamataiban tudunk segíteni, de további szolgáltatásainkat bevetve segíthetünk az átlagostól eltérő álláshirdetések írásában, célcsoportok targetálásában és új munkavállalók bevonzásában a cégek számára.

 

Összefoglalva

Az előrelépési, tanulási lehetőségek, a „versenyképes” fizetés és a nemzetközi környezet sokszor nem elég, hogy a munkavállalókat bevonzza, majd megtartsa a vállalatoknál. A cég jó hírneve, kifele sugárzott személyisége és munkavállalói elégedettsége nagyon nagy szerepet játszik abban, hogy felkeltse potenciális érdeklődők figyelmét, legyen szó pályakezdőkről, vagy több éve dolgozókról. Csomagjainkban számos problémában segítünk megoldást találni: fókuszcsoportos interjúkkal és elemzésekkel a munkahelyi attitűdöt, arculati lehetőségeket és problémákat tárunk fel, míg új munkavállalók esetében a hirdetési rendszerünkre támaszkodva a szokásos sablonoktól eltérő, egyedi megoldások létrehozásában működünk közre. Ha felkeltettük érdeklődésed, ne habozz megkeresni minket, és érdeklődni Employer Branding szolgáltatásainkról.

/netmarketing/

  • Digitalizáció, mezőgazdasági robotok és agrármarketing a HungexponIdén 2020. január 22–25. között rendezik meg a 38. AGROmashEXPO Nemzetközi Mezőgazdasági és Mezőgép Kiállítást, valamint a 10. AgrárgépShow Mezőgazdasági Eszköz-és Gépkiállítást. A magyar agrárgazdaság legjelentősebb szakmai rendezvényén csaknem 350 kiállító mutatja be termékeit, szolgáltatásait a HUNGEXPO Budapest Kongresszusi és Kiállítási Központban.
  • IoT és digitalizációs ötletekkel fejlesztik a mezőgazdaságot a magyar fiatalokMagyar tech-ötletekkel fejlesztenék a mezőgazdaságot, a főszerepben a digitalizáció és az IoT áll. NAK TechLab néven indult inkubációs program, ami az agrárágazatot modern eszközökkel közelítő megoldások piaci elterjedését segíti. A három hónapig tartó programot a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara a Design Terminal segítségével és nagyvállalatok bevonásával szervezi. Hiperlokális előrejelzés, megfigyelt rovarcsapdák és modern gabonamintavételezés.
  • Újrarendezték a hazai bormarketing feladatait2020 elejétől a Magyar Turisztikai Ügynökség felel a magyar borral kapcsolatos egységes állami kommunikációért és a borturizmusért, az Agrárminisztérium irányítása alatt működő Agrármarketing Centrum pedig a közösségi bormarketing állami feladatait látja el.