Az employer branding szerepe a vállalati életben

A munkáltatói márkaépítés, más néven Employer Branding a HR szakma marketinggel történő összekapcsolása. Mint már korábban is írtunk róla, a rendelkezésre álló munkaerő, ezen belül is a képzett és tehetséges munkavállalók számának folyamatos csökkenése miatt vállalkozásunk külső megítélése folyamatos alakuláson megy keresztül.

 

A megfelelő munkáltatói márkaépítés segítségével valósabb keretek között tudjuk megítélni cégünk arculatát munkavállalói szemmel. Employer Branding szolgáltatásaink során feltárjuk a cég legnagyobb branding potenciálját, az elrejtett „egyéniségét”, valamint fényt derítünk azokra a hiányosságokra is, melyek visszafogják, és kijavításukkal növeljük a közvetített értékeket.

 

Mi köze van a marketinghez?

Mint egy márka esetében, itt is a megfelelő arculat és imázs kialakítására kell törekedni, melyhez a marketing eszköztár számos lehetőséget kínál és segítséget nyújt. Jelenlegi és potenciális munkavállalóinkban olyan képet szeretnénk kialakítani a cégről, mely kedvező irányba befolyásolja mindennapi munkavégzésüket, és hangulatukat: feltárjuk a pozitívumokat, amiért jó itt dolgozni, és megkeressük a negatívumokat, amiket javítani kell a nagyobb megelégedés érdekében. Az employer branding tehát nem tűzoltás, hanem gyökeres probléma kezelés, és a lehetőségek feltárása.

 

Egy rövid példa…

Ha megkérdezzük, hogy ki szeretne ügynök lenni, mindenkiben felmerül az elnyűtt inget viselő, porszívókat áruló, folyton úton lévő kisember képe. Ha ügynökség vagyunk, legrosszabb esetben saját munkavállalóink is így gondolnak a pozícióra, még akkor is, ha azt soha nem kellett ezt megtapasztalniuk. A márkaépítés keretén belül elbeszélgetünk arról, hogy mi az észlelt és a feltételezett pozíció közti különbség bennük, hogy definiálják saját munkájukat, és mi az, amivel elégedettek benne, mitől érzik különlegesnek magukat? Amit ilyenkor megkapunk, az máris egy sokkal emberközpontúbb kép a felkínált állásról. Kiderül, hogy nem is a hírhedten pejoratív ügynök szóval jellemezhetjük magunkat, hanem (saját esetünkben) Adwords, Facebook, és Tartalommarketing szakértők ülnek a cégben, akik ügyfelek kampányait menedzselik. Egy ilyen apró dolog helyrerakása a fejekben sokat hozzá tehet a mindennapi hangulat emelkedéséhez, hiszen a tudatalatti érzetek hozzájárulnak a jó vagy rossz közérzetünkhöz munkában. Egy ilyen átpozícionálás segít a fluktuáció csökkenésében és munkatársaink megtartásában is.

 

Hirdetési támogatás

Online marketing ügynökségként nem csak a szervezetfejlesztési problémákban és a munkáltatói márkaépítés jelen idejű folyamataiban tudunk segíteni, de további szolgáltatásainkat bevetve segíthetünk az átlagostól eltérő álláshirdetések írásában, célcsoportok targetálásában és új munkavállalók bevonzásában a cégek számára.

 

Összefoglalva

Az előrelépési, tanulási lehetőségek, a „versenyképes” fizetés és a nemzetközi környezet sokszor nem elég, hogy a munkavállalókat bevonzza, majd megtartsa a vállalatoknál. A cég jó hírneve, kifele sugárzott személyisége és munkavállalói elégedettsége nagyon nagy szerepet játszik abban, hogy felkeltse potenciális érdeklődők figyelmét, legyen szó pályakezdőkről, vagy több éve dolgozókról. Csomagjainkban számos problémában segítünk megoldást találni: fókuszcsoportos interjúkkal és elemzésekkel a munkahelyi attitűdöt, arculati lehetőségeket és problémákat tárunk fel, míg új munkavállalók esetében a hirdetési rendszerünkre támaszkodva a szokásos sablonoktól eltérő, egyedi megoldások létrehozásában működünk közre. Ha felkeltettük érdeklődésed, ne habozz megkeresni minket, és érdeklődni Employer Branding szolgáltatásainkról.

/netmarketing/

  • Ennyit mobiloznak el a magyar fiatalok havontaA fiatalok átlagosan 4800 forintért mobiloznak havonta, és 59%-uk saját maga fizeti a számláját – olvasható a K&H közleményében. A 19-29 éves fiatalok körében 94%-is az érintőképernyős okostelefonok aránya, és a korosztály idősebb tagjainál a havi összeg átlagosan már 5200 forintra rúg.
  • Hogyan válasszuk ki a jó online marketingest?Sok cég tisztában van azzal, hogy csak botladozik az online kommunikációs csatornákon, de azt sem tudják, honnan akaszthatják le a megfelelő szakembert. Szesztay Péter online marketing szakértő segítségével megmutatjuk, hogyan találhatjuk meg az igazán jó online marketingest a cégünknek és mikor érdemesebb inkább ügynökséggel vagy szabadúszóval dolgozni, mint alkalmazni valakit.
  • Az employer branding szerepe a vállalati életbenA munkáltatói márkaépítés, más néven Employer Branding a HR szakma marketinggel történő összekapcsolása. Mint már korábban is írtunk róla, a rendelkezésre álló munkaerő, ezen belül is a képzett és tehetséges munkavállalók számának folyamatos csökkenése miatt vállalkozásunk külső megítélése folyamatos alakuláson megy keresztül.