Az élmény mindent visz

A márkakommunikáció az élmény-alapú, személyes tapasztalatok létrehozására koncentrál. Az így létrejövő digitális tartalmak aztán több csatornán, ezek közül is hangsúlyosan a saját és a célcsoport social média felületein építik tovább a márkát – ezt azonosítja 2017 legfontosabb kommunikációs piaci trendjeként Duca Andrea, a HD Group Kommunikációs Ügynökség ügyvezető partnere.

 

A személyes márkaélményre épített 2017-es marketingstratégiáknak már jól látható jelei vannak a hazai piacon. A kedvező piaci trend oka a megváltozott fogyasztói attitűdben keresendő, amely a márkával kialakított érzelmi kapcsolatra építi a vásárlást, a lojalitást, az ajánlást. Egy különleges élmény – az érezni, kipróbálni, élvezni hármasa – amellett, hogy támogatja a márkával történő azonosulást, forrást jelent a résztvevők számára saját fotó, videó tartalom létrehozásához és megosztásához, így multiplikálódik kedvező hatása a fogyasztói social média felületeken.

 

A célcsoport specifikus, minőségi tartalom továbbra is kulcsfontosságú marad a fogyasztói elköteleződés kialakulásában. Az Adweek felmérése szerint a megkérdezettek 85%-a a vizuális, a fogyasztók által készített tartalmat jóval hatásosabbnak tartja, mint a márkafotót vagy videót. Ez az oka annak, hogy a márkák egyre nagyobb arányban integrálják a résztvevők által készített tartalmakat az event marketing stratégiájukba.

 

„Az Event Track felméréséből már 2016-ban világossá vált, hogy a vásárlók 72%-a pozitívan látja azt a márkát, amely élmény alapú eventeken keresztül kommunikál, és 98%-uk készít az eseményeken digitális, vagy social tartalmat, amit 100 százalékban meg is oszt a felületein” – hangsúlyozta Duca Andrea. A digitális tartalmak közül 2017-ben a videók fogják uralni a terepet, mivel rövid, könnyen emészthető, informális tartalmat jelentenek, amelynek előállítása széles tömegek számára vált technológiailag egyszerűvé. Egy a Cisco által publikált tanulmány szerint a video tartalom a teljes mobil adatforgalom kétharmadát fogja kitenni 2020-ra.

 

A megfelelő digitális tartalom kialakításánál arra is érdemes odafigyelni, hogy az event a különböző vállalatméreteknél milyen üzleti célokat szolgál. Egy az Eventbrite által végzett kutatás szerint a nagyvállalati kommunikációban az event a legnagyobb szerepet a networkingben, a kapcsolatépítésben tölti be a válaszadók 45%-a szerint, általános márkaismertség növelésére a válaszadók 40%-a használja, a kis- és középvállalatok viszont még mindig elsősorban lead generálásban látják az eseménymarketing szerepét. A felmérés arra is kiterjed, hogy mi alakítja 2017-ben a rendezvények tartalmát: a válaszadók 48%-a szerint az új technológiák, 46%-uk szerint pedig az ügyfélközpontúság lesz a fókuszban. Az eventeken használt digitális technológiák közül a social média vezeti a listát 98%-os jelenléttel, emellett a mobilra letölthető event applikációk (78%) további térnyerésére lehet számítani, miközben alacsony bázisról meglepő növekedést prognosztizálnak a drónok (30%) elterjedésének is.


/BrandTrend/

  • Íme 2017 legjobb honlapjai! 16. alkalommal került megrendezésre az online marketingkommunikációs szakma legrangosabb hazai eseménye, Az Év Honlapja pályázat. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által szervezett versenyen összesen 201 nevezés érkezett.
  • Folytatódhat a nevezés - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat! Bár idén rövidített nevezési időszakkal zajlik a pályázat, a szervezők nem szeretnék, ha bárki lemaradna… ezért mostantól meghosszabbított határidővel, október 31-ig lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra! A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által 16 éve életre hívott digitális megmérettetés díjátadójára novemberben kerül sor!
  • Edukáció és minősítés - elindult a 2017-es ’Az Év Honlapja’ pályázat! Egy rövid early bird időszak után, rövidített menetrenddel és a szokásos feltételekkel folytatódik Magyarország legismertebb online marketingkommunikációs pályázata, ’Az Év Honlapja’ pályázat!  A Magyar Marketing Szövetség által szervezett verseny szakmai zsűrije idén is a digitális marketing legújabb és legkreatívabb megoldásait keresi.