Ami az állásinterjún azonnal kiderül

Minden vállalkozás csak olyan jó lehet, amilyenek a munkatársai. Kulcskérdés ezért, kit veszünk fel - és előtte  hogyan mérjük fel a jelentkező képességeit, jellemét. Néhány tanács, amerikai szakembertől. David Walker, egy nagy ingatlanközvetítő cég vezetője sok embert vett már fel és azt mondja: a lényeg, hogy megkülönböztessük, ki a jó eladó – és ki az, aki  csak magát tudja jól eladni… Walker általában néhány alapvető kérdést tesz fel a jelentkezőknek, hogy ezt el tudja dönteni.

 

– Korábbi állásában ösztönözte-e a munkahelyi légkör, vagy inkább visszafogta?

Amikor előző munkaadójáról kérdeznek valakit, akkor válaszában az illető sokat elárul magáról is – tapasztalta Walker. Tanulságos látni, hogy a jelentkező a felkínált lehetőségre azonnal szidni kezdi-e korábbi főnökét, vagy pedig tárgyilagosan ítéli meg, és látja annak pozitív tulajdonságait is. Válasza egyébként azt is megmutatja, foglalkoztatja-e egyáltalán a jövendő kollégát a munkahelyi légkör.

 


– Milyen volt eddig legjobb főnöke?…

Amennyiben az első kérdésre adott válasz nem árulta el, kivel van dolgunk, a második bizonyosan segít ebben. Kitűnik ugyanis a válaszból, milyen munkahelyet kedvel a jelölt: olyat, ahol nyílt a légkör és partnernek tekintik – vagy az olyat, amelyet a főnöktől való távolságtartás, az utasításos rendszer jellemez?  Szeret-e kezdeményezni, vagy ahhoz van szokva, hogy irányítsák?

 

– Hogyan oldott meg egy konfliktust kollégájával korábbi munkahelyén?

Walker a kérdéssel konkrét, gyakorlati példát kér. Érdekes válaszokat kaphatunk, mivel sokan mást-mást értenek konfliktus alatt – de azok mindenképpen, még a legjobb munkahelyi légkörben is előfordulnak. A kérdés, hogyan kezeli az ilyen eseteket az illető: tapintattal, a másik iránti tisztelettel – vagy támadóan, erőszakosan, ami arra utal, hogy nem igazán lehet alkalmas új közösségbe beilleszkedni.

 

– Milyen gyakran kíván visszajelzést kapni munkájáról?

Az erre a kérdésre kapott válasz is sokat elárul arról, mennyire lesz alkalmas a jelentkező.Azt igényli-e, hogy személyéről kapjon visszajelzést – vagy csak arról, hogyan értékelik munkateljesítményét? Szeretne rendszeresen, hetente értékelést kapni – vagy megelégszik azzal, ha egy évben egyszer minősítik?

 

/piacesprofit.hu/

  • Ennyit mobiloznak el a magyar fiatalok havontaA fiatalok átlagosan 4800 forintért mobiloznak havonta, és 59%-uk saját maga fizeti a számláját – olvasható a K&H közleményében. A 19-29 éves fiatalok körében 94%-is az érintőképernyős okostelefonok aránya, és a korosztály idősebb tagjainál a havi összeg átlagosan már 5200 forintra rúg.
  • Hogyan válasszuk ki a jó online marketingest?Sok cég tisztában van azzal, hogy csak botladozik az online kommunikációs csatornákon, de azt sem tudják, honnan akaszthatják le a megfelelő szakembert. Szesztay Péter online marketing szakértő segítségével megmutatjuk, hogyan találhatjuk meg az igazán jó online marketingest a cégünknek és mikor érdemesebb inkább ügynökséggel vagy szabadúszóval dolgozni, mint alkalmazni valakit.
  • Az employer branding szerepe a vállalati életbenA munkáltatói márkaépítés, más néven Employer Branding a HR szakma marketinggel történő összekapcsolása. Mint már korábban is írtunk róla, a rendelkezésre álló munkaerő, ezen belül is a képzett és tehetséges munkavállalók számának folyamatos csökkenése miatt vállalkozásunk külső megítélése folyamatos alakuláson megy keresztül.