Agrárfejlesztések és digitalizáció: indul a 2020-as NAK TechLab

Folytatódik a magyar mezőgazdaság megújítása. A NAK TechLab célja, hogy segítse a magyar mezőgazdaság és élelmiszeripar szerkezetváltását, az agrárium modernizációját, illetve hogy az agrárszektor felfedezze, megismerje és alkalmazni kezdje azokat az innovatív megoldásokat, melyek alapjaiban és hosszú távon képesek megújítani a hazai agrárium és a feldolgozás működését.

A NAK TechLab és a Design Terminal tavaly indított innovációs együttműködésének a célja, hogy a legjobb, legújabb megoldások helyet találjanak maguknak a szektorban, lehetővé téve a hosszútávú beépülést. Ennek az együttműködésnek a keretén belül, a 2020-as évben egy egyetemi szinten meghirdetett ötletverseny során szeretnénk, ha ezek a megoldások utat törnének maguknak és elősegítenék az agrárium további innovációját.

 NAK TechLab 2020 - idén is indul az ötletverseny az egyetemista fiataloknak

A jelentkezők az ötletverseny során 2-4 fős csapatokban mérhetik össze a találékonyságukat és a kitartásukat.

A verseny alatt egy meghatározott kihívásra kell egy ötletet, megoldást kitalálni, kidolgozni, majd a szakmai zsűri előtt előadni. Az ötletverseny első szakaszát egy online elődöntő zárja, ahova 15-20 csapatot hívnak meg. Az elődöntőn egy 4 perces pitchben kell bemutatni az ötletet a zsűri előtt. Az általuk kiválasztott 5 legjobb ötlet jut tovább végül a döntőre, ahol szakmai zsűri előtt, professzionális közegben kell prezentálni a megoldást.

A döntőt 2020. augusztus 13-án rendezik a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara TechLab irodájában.

A mezőgazdaság hatékonyságának növelése hozzájárul a környezeti terhelés csökkentéséhez, megteremti egy fenntartható jövő alapjait. Ennek okán bármilyen olyan megoldást várnak, amely az alábbi területekhez kapcsolódik:
  • bármely élelmiszeriparhoz kapcsolódó technológiai megoldás, pl.: csomagolás, logisztika, raktározás stb.
  • szántóföldi növénytermesztésre, állattenyésztésre, erdőgazdálkodásra vonatkozó megoldás, mely a termelést segíti, könnyíti, adott esetben annak a folyamatát gondolja újra
  • kertészetekben, gyümölcsösökben felmerülő problémákra hozott ötlet
  • bármilyen mezőgazdasági folyamathoz kapcsolódó logisztikai megoldás, pl.: szállításszervezés, gépjárművek alkatrész ellátása, raktározás
  • nyersanyagok feldolgozására irányuló új megoldások, melyek a hatékonyságot és fenntarthatóságot támogatják
  • a nagyvállalatok, a gazdák és a fogyasztók közötti értékesítési folyamatokat elősegítő megoldások
  • vízgazdálkodással/öntözési folyamatokkal kapcsolatos megoldások
  • az emberi jelenlét pótlása a mezőgazdaságban az ismert körülmények kapcsán pl.: robotizált megoldások

 Indul a NAK TechLab 2020-as egyetemi ötletversenye

 

Az 1. helyezett díja

  • 1 DJI drón
  • Belépőjegy és utazási költségek biztosítása a csapat tagjainak egy nemzetközi startup rendezvényre (max. 4 fő részére)
  • Szakmai konzultáció egy, a NAK TechLab által biztosított szakértővel, mentorral
  • A verseny az arra érett csapatok számára lehetőséget tartogat a NAK TechLab inkubációs programban való részvételre.

Jelentkezz július 26-ig itt: http://nak.designterminal.org/

#NAKTechLab #DesignTerminal #NAK #agtech #egyetmiötletverseny #agrárdigitalizáció #robotok #fiatalok #tehetségesek #mesterségesintelligencia #digitalizáció

2020.07.24.
Csurja Zsolt
  • Agrárfejlesztések és digitalizáció: indul a 2020-as NAK TechLabFolytatódik a magyar mezőgazdaság megújítása. A NAK TechLab célja, hogy segítse a magyar mezőgazdaság és élelmiszeripar szerkezetváltását, az agrárium modernizációját, illetve hogy az agrárszektor felfedezze, megismerje és alkalmazni kezdje azokat az innovatív megoldásokat, melyek alapjaiban és hosszú távon képesek megújítani a hazai agrárium és a feldolgozás működését.
  • A mesterséges intelligenciával foglalkozó különbizottságot hozott létre az EUA mesterséges intelligenciával foglalkozó különbizottság a mesterséges intelligencia megjelenésének hatásait és kihívásait vizsgálja majd, emellett célkitűzésekkel és a célok eléréséhez szükséges lépésekkel teli menetrendet határoz meg az Európai Unió számára.
  • Megválasztották a Marketing Szövetség elnökségét: a Manta alapítója továbbra is a tagok közöttOnline platformon tartotta meg ezévi tisztújító közgyűlését az idén 30 éves Magyar Marketing Szövetség (MMSZ). A tagok megszavazták, hogy júniustól kibővült, 16 tagú elnökség irányítja a megbízói oldal hangsúlyosabb képviseletére összpontosító, közel 200 tagot számláló MMSZ stratégiájának megvalósítását.