Agrárdigitalizáció: online piactérrel segítenek az élelmiszer-termelőknek és a felvásárlóknak

 A koronavírus-járvány miatt hirtelen piacvesztést elszenvedő cégeket segíti a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara új internetes oldala, a NAK Piactér.


 

A digitális vállalkozói (B2B) platform élelmiszer-termelőket, -előállítókat, kistermelőket köt össze felvásárlókkal, kereskedőkkel. A kamara utóbbiak közül különösen számít a nagy forgalmat szervező kiskereskedelmi láncokra. A koronavírus terjedésének lassítása érdekében tett korlátozások, a HORECA szektor kiesése, illetve számos helyi piac bezárása miatt sok élelmiszertermelő, -előállító, valamint kistermelő részben vagy egészben elveszítette a lehetőséget a termékeinek eladására.

Ezen szeretne segíteni a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara a piaci kereslet és kínálat összekapcsolásával, egy vállalkozói (B2B – Business to Business) platform elindításával.

 

A NAK Piactér nevű, jelenleg még fejlesztés és kialakítás alatt lévő platform célja egy olyan – termékkörökre, mennyiségre, földrajzi területre keresési funkcióval rendelkező – online felület létrehozása, amely lehetővé teszi az élelmiszertermelők, -előállítók, illetve a kereskedők, felvásárlók közötti közvetlen kapcsolatfelvételt. A rendszerbe már lehet jelentkezni.

 Digitalizáció az agráriumban: az ellátási láncban értékesítési hely nélkül maradó élelmiszertermelőket segíti a NAK Piactér fejlesztés

A platformon vállalkozások közötti üzleti kapcsolat kialakítása a cél az agrárdigitalizáció segítségével. Ezért a kamara elsősorban olyan élelmiszertermelők, illetve -előállítók jelentkezését várja, amelyek kereskedelmi mennyiségű termékkel rendelkeznek. A jelentkezés feltételeiről bővebb információt itt lehet olvasni: www.nak.hu/piacter. A feltételeknek eleget tévő jelentkezőket a kamara a webes fejlesztés megvalósulásáig is összehozza egymással.


 Az agrármarketing elősegítése

A digitális B2B lehetőséggel csökkenhetnek a beszűkült piaci helyzetben, termékfelesleggel rendelkező kamarai tagok értékesítési nehézségei. Továbbá a felvásárlók és a kereskedők növelhetik a hazai beszállítóik körét, a kiskereskedelemben nőhet a helyi termékek aránya, továbbá csökkenhetnek a tranzakciós költségek.

 

 

 

2020.04.15.

Csurja Zsolt