Agrárdigitalizáció: online piactérrel segítenek az élelmiszer-termelőknek és a felvásárlóknak

 A koronavírus-járvány miatt hirtelen piacvesztést elszenvedő cégeket segíti a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara új internetes oldala, a NAK Piactér.


 

A digitális vállalkozói (B2B) platform élelmiszer-termelőket, -előállítókat, kistermelőket köt össze felvásárlókkal, kereskedőkkel. A kamara utóbbiak közül különösen számít a nagy forgalmat szervező kiskereskedelmi láncokra. A koronavírus terjedésének lassítása érdekében tett korlátozások, a HORECA szektor kiesése, illetve számos helyi piac bezárása miatt sok élelmiszertermelő, -előállító, valamint kistermelő részben vagy egészben elveszítette a lehetőséget a termékeinek eladására.

Ezen szeretne segíteni a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara a piaci kereslet és kínálat összekapcsolásával, egy vállalkozói (B2B – Business to Business) platform elindításával.

 

A NAK Piactér nevű, jelenleg még fejlesztés és kialakítás alatt lévő platform célja egy olyan – termékkörökre, mennyiségre, földrajzi területre keresési funkcióval rendelkező – online felület létrehozása, amely lehetővé teszi az élelmiszertermelők, -előállítók, illetve a kereskedők, felvásárlók közötti közvetlen kapcsolatfelvételt. A rendszerbe már lehet jelentkezni.

 Digitalizáció az agráriumban: az ellátási láncban értékesítési hely nélkül maradó élelmiszertermelőket segíti a NAK Piactér fejlesztés

A platformon vállalkozások közötti üzleti kapcsolat kialakítása a cél az agrárdigitalizáció segítségével. Ezért a kamara elsősorban olyan élelmiszertermelők, illetve -előállítók jelentkezését várja, amelyek kereskedelmi mennyiségű termékkel rendelkeznek. A jelentkezés feltételeiről bővebb információt itt lehet olvasni: www.nak.hu/piacter. A feltételeknek eleget tévő jelentkezőket a kamara a webes fejlesztés megvalósulásáig is összehozza egymással.


 Az agrármarketing elősegítése

A digitális B2B lehetőséggel csökkenhetnek a beszűkült piaci helyzetben, termékfelesleggel rendelkező kamarai tagok értékesítési nehézségei. Továbbá a felvásárlók és a kereskedők növelhetik a hazai beszállítóik körét, a kiskereskedelemben nőhet a helyi termékek aránya, továbbá csökkenhetnek a tranzakciós költségek.

 

 

 

2020.04.15.

Csurja Zsolt

  • A cégeknek továbbra is megéri napelemes erőmű-rendszert telepíteniAkár 2-5 év alatt megtérülhet az energiaköltségeket optimalizáló beruházás az A1 Csoport számításai szerint, de elsősorban olyan vállalkozások számára, amelyek nyitottak a saját működésük újragondolására.
  • Kedvező irányt vett a lakáshitelek kulcsfontosságú mutatójaKedvező irányba mozdultak el a lakáshitelek kamatát, végső soron pedig a havi törlesztőrészletet nagyban befolyásoló úgynevezett BIRS-mutatók. Az 5, 10 és 20 éves futamidejű BIRS 1,9-2,3 százalékponttal csökkent az október végi csúcsokhoz képest. Ha tartósan alacsonyan maradnak a BIRS-kamatok, az kedvező irányba terelheti a lakáshitelek kamatait. Bár a bizonytalanabbá váló gazdasági helyzet, a korábbi időszakhoz képest magasabb kamatszintek visszafogják a hitelkeresletet, a bankok közötti verseny javíthatja a lakáshitel-felvételt tervezők helyzetét.
  • Először került magyar cég a fejvadászok toplistájának éléreA fejvadászcégek között a HumanField Vezető- és Specialistakiválasztó Kft. lett az első a Budapest Business Journal (BBJ) – Book of Lists friss rangsorában. Idén először került magyar cég a lista élére. Dr. Molontay Patrik ügyvezető igazgató a munkaerőpiaci trendekről meglepő tényeket is közölt, előfordul, hogy a jelöltek már a jelenlegi fizetésük dupláját jelölik meg bérigényként.