Agrárdigitalizáció: online piactérrel segítenek az élelmiszer-termelőknek és a felvásárlóknak

 A koronavírus-járvány miatt hirtelen piacvesztést elszenvedő cégeket segíti a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara új internetes oldala, a NAK Piactér.


 

A digitális vállalkozói (B2B) platform élelmiszer-termelőket, -előállítókat, kistermelőket köt össze felvásárlókkal, kereskedőkkel. A kamara utóbbiak közül különösen számít a nagy forgalmat szervező kiskereskedelmi láncokra. A koronavírus terjedésének lassítása érdekében tett korlátozások, a HORECA szektor kiesése, illetve számos helyi piac bezárása miatt sok élelmiszertermelő, -előállító, valamint kistermelő részben vagy egészben elveszítette a lehetőséget a termékeinek eladására.

Ezen szeretne segíteni a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara a piaci kereslet és kínálat összekapcsolásával, egy vállalkozói (B2B – Business to Business) platform elindításával.

 

A NAK Piactér nevű, jelenleg még fejlesztés és kialakítás alatt lévő platform célja egy olyan – termékkörökre, mennyiségre, földrajzi területre keresési funkcióval rendelkező – online felület létrehozása, amely lehetővé teszi az élelmiszertermelők, -előállítók, illetve a kereskedők, felvásárlók közötti közvetlen kapcsolatfelvételt. A rendszerbe már lehet jelentkezni.

 Digitalizáció az agráriumban: az ellátási láncban értékesítési hely nélkül maradó élelmiszertermelőket segíti a NAK Piactér fejlesztés

A platformon vállalkozások közötti üzleti kapcsolat kialakítása a cél az agrárdigitalizáció segítségével. Ezért a kamara elsősorban olyan élelmiszertermelők, illetve -előállítók jelentkezését várja, amelyek kereskedelmi mennyiségű termékkel rendelkeznek. A jelentkezés feltételeiről bővebb információt itt lehet olvasni: www.nak.hu/piacter. A feltételeknek eleget tévő jelentkezőket a kamara a webes fejlesztés megvalósulásáig is összehozza egymással.


 Az agrármarketing elősegítése

A digitális B2B lehetőséggel csökkenhetnek a beszűkült piaci helyzetben, termékfelesleggel rendelkező kamarai tagok értékesítési nehézségei. Továbbá a felvásárlók és a kereskedők növelhetik a hazai beszállítóik körét, a kiskereskedelemben nőhet a helyi termékek aránya, továbbá csökkenhetnek a tranzakciós költségek.

 

 

 

2020.04.15.

Csurja Zsolt

  • A magyarországi munkahelyek lehetnek az informatikusok kedvenceiA nemzetközi recessziós félelmek felborították a technológiai szektor munkaerőpiacát. Az USA-ban idén már több mint 40 ezer informatikust bocsátottak el, ami érzékenyen érinti az eddig KATA-val beszámlázó magyar szakembereket is. A 100 százalékig magyar tulajdonú ingatlan.com úgy döntött, hogy évközi béremelést nyújt valamennyi alkalmazottjának, akik így nemzetközi összevetésben is világszínvonalú fizetést kapnak. A piacvezető ingatlanhirdetési portál a következő 12 hónapban több mint 1 milliárd forint összegű jövedelmet biztosít a munkavállalóinak.
  • A MATE egyedülálló kezdeményezéssel támogatja az általános iskolai sportéletetAz országban egyedülálló megállapodást kötött a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem sportegyesülete, a MATE - Gödöllői Egyetemi Atlétikai Club (MATE-GEAC), a Gödöllői Hajós Alfréd Általános Iskola és a Dunakeszi Tankerület, melynek keretében magas szintű sportolási tevékenységet biztosítanak a tanulók számára, megalapozva ezzel a kettős életpályamodellt.
  • Eddig több, mint 120 start-up vállalkozás nevezett be a fenntartható fejlődést célzó versenyen2022. szeptember 30-ig meghosszabbítottuk a BASF Innovation Hub jelentkezési határidejét. A BASF Innovation Hub olyan megoldásokat keres, amelyek közvetlenül vagy közvetve hozzájárulnak a Zöld Megállapodás pilléreinek (tiszta energia, intelligens közlekedés és a „termőföldtől az asztalig” stratégia) megvalósításához. Eddig több, mint 120 innovátor és start-up vállalkozás nyújtott be projektet a fenntartható fejlődést célzó versenyen, amelyen 11 közép- és délkelet-európai ország vesz részt, köztük Magyarország is.  A legjobb megoldásokat pénzdíjjal fogják jutalmazni.