A süti a legjobb marketingeszköz

egy ember sütit eszikA sütik (cookie-k) segíthetnek abban, hogy újból és újból megtaláljuk azokat a felhasználókat, akik már érdeklődtek a termékünk, szolgáltatásunk iránt. Mivel a statisztikák szerint 100-ból 67 ember kiválaszt egy terméket egy webáruházban, majd vásárlás nélkül távozik, elég vonzó lehetőség, hogy elérjük azokat, akik a kosárban hagytak valamit.

 

Számos esetben a vásárlók válogatnak egy webáruházban, a kosárba helyeznek egy vagy több terméket, majd végül távoznak anélkül, hogy megvásárolnák azokat. Ez kereskedői szemmel mondhatni, bosszantó, hiszen ha a vásárló eltűnt, kezdhetjük elölről az egész folyamatot onnantól, hogy valakit becsábítunk a webshopunkba azon át, hogy végigvezetjük a termékkeresés folyamatán.

Nos, erre most már nincs szükség. A felhasználók számítógépére települő sütik (cookie-k) segítségével felismerjük a korábban nálunk járt netes böngészőket és hirdetéseket is célozhatunk rájuk. És nem csak úgy vaktában! Szaladják Linda AdWords specialista a Marketingfesztiválon tartott előadásában elmondta, mi mindenre képes az aprócska kódrészlet. (Hogy mi a süti, arról ld. keretes írásunkat.)


Keresett termék újracélzása: ha egy látogató korábban női bokacsizmákat nézett az oldalunkon, sokkal hatékonyabb, ha nem a főoldalra hívjuk vissza egy hirdetéssel – hisz nem biztos, hogy nekiáll újra megkeresni azt a darabot, ami tetszett neki. Megtehetjük, hogy a cookie-k segítségével az adott felhasználónak konkrétan azt a terméket hirdetjük, amiről korábbi viselkedése alapján már tudjuk, hogy tetszett neki.

 
A süti (cookie)
A süti egy információcsomag, amelyet a szerver küld a böngészőnek, majd a böngésző visszaküld a szervernek minden, a szerver felé irányított kérés alkalmával. Bármilyen információtartalmat hordozhat. Az eljárás célja az állapot bevezetése az alapvetően állapotmentes HTTP tranzakcióba. Sütik hiányában minden egyes weboldal lekérése elszigetelt esemény, független a site többi oldalának lekérésétől. Ha a böngésző visszaküld egy sütit, a kiszolgálónak lehetősége van összekapcsolni az aktuális kérést a korábbiakkal.


Kosárelhagyók célzása: kínálhatunk például ingyenes szállítást, vagy speciális “csak ma” kedvezményeket azoknak, akik korábban valamilyen terméket a kosarukba tettek a webshopunkban, de végül nem vásárolták meg azt – a cookie-k segítségével pontosan tudjuk, hogy kik ők.


Upsell, cross-sell remarketing: ha valaki vásárolt nálunk egy babaágyat, feltételezhetjük, hogy szüksége lesz hozzá matracra vagy ágyneműre, sőt egyéb “babás” termékekre is. A további hirdetésekben a már megvásárolthoz ajánlhatunk további termékeket. Könnyebb helyzetben vagyunk, hiszen már biztosan tudjuk, hogy vásárolt nálunk valamit, sőt azt is pontosan tudjuk, hogy mit. Ez speciális termékek esetében különösen hasznos lehet: a különleges tisztítást igénylő túrakabáthoz kapcsolódhat a speciális mosószer és így tovább.


Reselling remarketinggel: tegyük fel, hogy valaki vesz tőlünk egy nyomtatót, amiről tudjuk, hogy átlagos használattal háromhavonta kell patront cserélni benne. A remarketing hirdetéseket a cookie-k alapján be tudjuk állítani úgy, hogy a vevő pontosan 90 nap múlva találkozzon a hirdetésünkkel, amiben a nyomtatójához való patront ajánlunk. De bármilyen más idő alapú célzás is elképzelhető: ha valaki megvette nálunk a téli gumit, fél év múlva célozhatjuk rá az ugyanahhoz az autóhoz való nyári szettet.


Új termék bevezetése: azoknak a cookie-ja alapján célozhatunk, akik korábban vásároltak nálunk. Mondjuk, ha vetőmagot árulunk, akik már vásároltak nálunk, valószínűleg nyitottak lesznek az újonnan bevezetett növényvédő szer termékcsoportunkra.


Egyedi ajánlatok: anélkül tudunk VIP tartalmat stb. adni a korábbi vásárlóknak, hogy feliratkoztak volna bármire. Természetesen e-mailt is küldhetünk, de a szakértő szerint érdemes kipróbálni ezt a megoldást is – hisz úgyis elemezzük a kampányaink hatékonyságát. Ugye?


Keresési remarketing: olyan embereknek jeleníti meg a Google keresési hálózatán a hirdetésünket, akik korábban már jártak a weboldalunkon. Ez például remekül használható a prémium termékek eladására, hiszen már van valamiféle bizalom velünk szemben. De ha épp belépő terméket hirdetnénk, akár azt is megtehetjük, hogy kizárjuk a hirdetésből azokat, akik már jártak az oldalunkon. A különbség a tartalmi kampányokhoz képest, hogy azok esetében 100 cookie kell egy kampány elindításához, a keresési típusban legalább 1000 cookie-ra van szükség és maximum 180 napig lehet gyűjteni a látogatókat.


Analytics remarketing: ha összekötjük a hirdetési fiókot a Google Analytics fiókunkkal, láthatjuk, hogy egy adott látogató mennyi időt töltött nálunk, mit nézett meg pontosan. Ennek alapján lehet igazán pontos beállításokat megtenni. Az Analytics, vagyis viselkedés alapú kampányok még nagyobb lehetőségeket kínálnak. Szűkíthetjük például a listánkat úgy, hogy csak azokra célzunk, akik mondjuk töltöttek 2 percet legalább egy bizonyos aloldalunkon.


Video remarketing: azokat érhetjük el, akik a YouTube-on kapcsolatba kerültek velünk. Megnéztek videót, lájkoltak, feliratkoztak a csatornánkra.


Dinamikus remarketing: pontosan azt tudjuk megmutatni újból hirdetésként, amit korábban nézett a látogató. Pontosan azt a cipőt, azt a hotelt stb. így tényleg csak egy kattintsára lesz a vásárlástól, nem kell újból keresnie.


Facebook remarketing: egészen friss változás, hogy a legnagyobb közösségi oldal belső hirdetéseiben is a korábban már megtekintett termékkel célozhatjuk meg a potenciális vásárlókat.

 

/piacesprofit.hu/

  • Íme 2017 legjobb honlapjai! 16. alkalommal került megrendezésre az online marketingkommunikációs szakma legrangosabb hazai eseménye, Az Év Honlapja pályázat. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által szervezett versenyen összesen 201 nevezés érkezett.
  • Folytatódhat a nevezés - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat! Bár idén rövidített nevezési időszakkal zajlik a pályázat, a szervezők nem szeretnék, ha bárki lemaradna… ezért mostantól meghosszabbított határidővel, október 31-ig lehet jelentkezni az online szakma egyik legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra! A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által 16 éve életre hívott digitális megmérettetés díjátadójára novemberben kerül sor!
  • Edukáció és minősítés - elindult a 2017-es ’Az Év Honlapja’ pályázat! Egy rövid early bird időszak után, rövidített menetrenddel és a szokásos feltételekkel folytatódik Magyarország legismertebb online marketingkommunikációs pályázata, ’Az Év Honlapja’ pályázat!  A Magyar Marketing Szövetség által szervezett verseny szakmai zsűrije idén is a digitális marketing legújabb és legkreatívabb megoldásait keresi.