A reklám leghatékonyabb módjáról

Barátok és ismerősök nyíltan, őszintén, szavahihetően, valamint célzottan informálják egymást termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatban, amikor erre valós igény mutatkozik. Korunk reklámokkal túltelített világában a személyes termékajánlás a legjobb és leghatékonyabb módja annak, hogy eljussunk fogyasztóinkhoz - mutatta ki többek között a Nielsen 2009-es online kutatása.

A klasszikus média csatornák csak egy kis részét teszik ki azoknak a forrásoknak, amelyek a fogyasztókat napi szinten információval látják el. A Nielsen felmérése szerint a legtöbb és leghihetőbb információk a privát (barát, család) vagy munkahelyi (kollegák) körből származnak. Az ebben a körben zajló mindennapos beszélgetések gyakran cégekről, márkákról, termékekről vagy szolgáltatásokról szólnak,mert a fogyasztók szívesen beszélnek kedvenc termékeikről és új felfedezéseikről. Ezek az információk hitelesek és nagy befolyással bírnak, hiszen a Nielsen eredményei szerint a fogyasztók 90 százaléka meg is bízik az ismerősök ajánlásában. Ilyen beszélgetések pedig nap mint nap, mindenhol zajlanak: otthon, a nappaliban, a közértben, a sportpályán, az irodában, online közösségekben vagy a megszámlálhatatlan blogok egyikén. A reklámozók számára tehát ezek a beszélgetések kiemelkedő hatékonyságú reklámcsatornák.

A WOM bizalmat teremt

A Word-of-Mouth a bizalmi rangsor 1. és 2. helyén foglal helyet.

Forrás:Consumer Trust in Advertising by Channel (Trust Somewhat/Completely) - "Trust, Value and Engagement in Advertising" - Nielsen Global Online fogyasztói kutatás, 2009 július


Ma már lehetőség nyílik arra, hogy a szájreklám a média-mix stratégiai részét képezhesse: fogyasztók közötti termékbeszélgetések számszerűsített befoglalásával (más médiacsatornákhoz hasonlóan) - a reklámozónak transzparensen tervezhető és mérhető módon.

Amíg a klasszikus marketing kommunikáció a célcsoport egy-egy tagját próbálja megszólítani, addig a véleményvezéreken ("Hub", "Multiplikátorok") keresztül történő kommunikáció jóval hatékonyabb és pontosabb.

Klasszikus marketingkommunikáció: One-to-many kommunikáció, a befogadó passzív szerepe, inger- és információ-túltengés a fogyasztóknál, nagyon költséges.


WOM marketing multiplikátorokon keresztül: Szociális hálókon keresztüli kommunikáció, véleményvezérek és multiplikátorok célzott megszólítása, exponenciálisan, tulajdonképpen vírusszerűen terjedő információ, a fogyasztók aktív szerepe, meddőszórás nélkül.

WOM marketing multiplikátorokon keresztül


A WOM növeli a klasszikus média hatékonyságát

A szájreklám célzott bevetésével a kommunikációs és marketing mix kibővíthető és hatékonysága növelhető - mutatott rá a Nielsen kutatása.

A klasszikus média gyakran hatékonyan képes ismertséget építeni, de "szavahihetőségben" egyre ritkábban éri el a megfelelő eredményt. Egy Word-of-Mouth kampány, jelentős mértékben hozzájárul a teljes kampány hitelességének növeléséhez. A Word-of-Mouth kampány keretében célzottan beszélgetések generálása zajlik, baráti- és ismerősi-körben. Egy trnd kutatás kimutatta, hogy egy termék kipróbálásának végső kiváltó oka leggyakrabban a barátok vagy ismerősök ajánlása. Az első vásárlás, próbavezetés, kipróbálás kiváltó okaként a legtöbb megkérdezett a "barátok, ismerősök ajánlását" jelölte meg: pl. Nokia mobiltelefonok: WOM (44,1%), ezzel szemben TV (6,1%) és sajtó (13,2%) vagy Sony Playstation: WOM (42%), ezzel szemben TV (16%) és sajtó (13,3%).

A legjobb eredmények akkor érhetők el, ha a WOM és a klasszikus média kiegészítik egymást. Ebben az esetben a reklámüzenet nem csak a fogyasztók szemét éri el (klasszikus média / eyeballs), hanem hihető ajánlásoknak köszönhetően (WOM) cselekvésre, vásárlásra is ösztönöz.

Forrás:www.marketinginfo.hu

2011.09.02.

  • Ennyit mobiloznak el a magyar fiatalok havontaA fiatalok átlagosan 4800 forintért mobiloznak havonta, és 59%-uk saját maga fizeti a számláját – olvasható a K&H közleményében. A 19-29 éves fiatalok körében 94%-is az érintőképernyős okostelefonok aránya, és a korosztály idősebb tagjainál a havi összeg átlagosan már 5200 forintra rúg.
  • Hogyan válasszuk ki a jó online marketingest?Sok cég tisztában van azzal, hogy csak botladozik az online kommunikációs csatornákon, de azt sem tudják, honnan akaszthatják le a megfelelő szakembert. Szesztay Péter online marketing szakértő segítségével megmutatjuk, hogyan találhatjuk meg az igazán jó online marketingest a cégünknek és mikor érdemesebb inkább ügynökséggel vagy szabadúszóval dolgozni, mint alkalmazni valakit.
  • Az employer branding szerepe a vállalati életbenA munkáltatói márkaépítés, más néven Employer Branding a HR szakma marketinggel történő összekapcsolása. Mint már korábban is írtunk róla, a rendelkezésre álló munkaerő, ezen belül is a képzett és tehetséges munkavállalók számának folyamatos csökkenése miatt vállalkozásunk külső megítélése folyamatos alakuláson megy keresztül.