A marketingkommunikáció jövője?

Egy friss kutatásból az látszik, hogy bár a márkaépítés és a performance marketing két különálló marketingszemlélet, melynek összehangolása nagy kihívást jelent a marketingvezetők számára, az optimális eredmények elérése érdekében a két terület együttműködése kell, hogy érvényesüljön a jövő kampányterveiben.

 

Már egy aranyhal is több ideig figyel, mint egy mai reklámfogyasztó, aki mindössze 8 másodpercig képes koncentrálni. Ez nagyrészt a digitális eszközhasználat és megnövekedett információmennyiség szűrésének kényszeréből fakad, hiszen ma átlagosan 6,7 millió fogyasztó néz tévét, ebből 6,3 millió lát reklámot. Egy fogyasztó naponta átlagosan 282 percet tévézik, amiből 31 percet tesznek ki a reklámok. Azaz az egy főre jutó reklámnézési idő a teljes tévénézési idő 11 százaléka, ami átlagosan napi 108 reklámot jelent. Hozzájárul mindehhez, hogy a legfiatalabb generációk reklámkerülése, a hirdetésblokkolók, a kábeles TV-csatornák alternatívájaként felbukkanó műsorszolgáltatók (Netflix, HBO) mind komoly közönséget vonnak el: az 540 milliárdos globális reklámpiac várhatóan 1/5-ét elveszíti 2025-re. A marketingeseknek ezért új csatornák, módszerek után kell nézniük - írják a közleményben.

 

 

A marketingvezetők 82 százaléka szerint a fogyasztók megfelelő elérése, 79 százaléka szerint a kampányok működtetése, míg 77 százaléka szerint a kampány hatékonyságának bizonyítása a legnagyobb kihívás ma a marketingben.

 

Milyen lehetőségek állnak rendelkezésükre? Mit mondanak a kutatások és a szakemberek saját tapasztalatai? Ennek feltérképezése érdekében “Brandformance” Márkaépítés és értékesítéstámogatás a hazai vállalatok marketingkommunikációjában címmel iparági elemzést készített az ADDICT Interactive és a MITTE Communications. Céljuk az volt, hogy utánajárjanak, hogyan kezeli ma a marketing szakma a márkaépítés és az értékesítéstámogatás eszközeit. 11 szektor 36 vállalati és intézményi marketingkommunikációs szakemberét kérdezték meg tapasztalataikról és az általuk elmondottakat párhuzamba állították nemzetközi kutatási eredményekkel is. Az elemzésből láthatóvá válik, hogy a jövő a performance marketing és a branding eszközeinek összehangolásával, a fogyasztók adatközpontúbb megközeleítésének irányába mutat. A két terület integrációja így már 2018-ban is a kampánytervezések egyik kulcseleme lehet.

 

 

Az IPA kutatása szerint a profiton a márkaépítő kampányok önmagukban 20%-ot, a sales fókuszú kampányok 15-20%-ot képesek emelni a profiton, míg a kettő együtt akár 25%-nál is magasabb növekedést érhet el.

 

 

Integrált szemléletmód és tervezés nélkül tehát mindkét terület félkarú óriás. Hiába két szakmailag felkészült, kiváló csapat, csak akkor lesznek hatékonyak külön-külön is, ha egy közös stratégiából fakad minden tevékenységük.  Az ilyen szemléletű kampányok, amelyek elérés, értékesítéstámogatás, márkaismertség és költséghatékonyság terén is jóval nagyobb eredményességet garantálnak – alapjában változtathatják meg a következő évek marketingkommunikációját.

 

/mediapiac.com/

  • Meggyre mentek a VOLT FesztiválonEljött a meggy, a barack, a ribizli, a paradicsom és a paprika szezonja, országszerte beérnek a hazai termelőknél a gyümölcsök és a zöldségek. Ezért most még fontosabb, hogy melyiket választjuk. Az idényzöldségek és idénygyümölcsök fogyasztásának fontosságára hívta fel a figyelmet az Agrármarketing Centrum (AMC) és a FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács a soproni VOLT fesztiválon.  
  • Moratórium: drágább a leves, mint a hús – a hitelcsere jobb megoldásEgy 10 milliós hitel esetében összességében akár 2 millió forinttal is nőhet annak az ügyfélnek a teljes törlesztési terhe, aki él a kormány újabb moratórium hosszabbításával. A money.hu szakértői a bennmaradás helyett a hitelcserét ajánlják. Bár a kormány a hiteltörlesztési moratórium újabb 6 hónapos hosszabbításáról döntött, a money.hu szakértői szerint lassan már a rászorulóknak sem éri meg a további védernyő alatt maradás. A következő 6 hónap törlesztőmentessége ugyanis már majdnem többet visz, mint amennyit hoz.
  • Megjöttek a magyarok a SzigetreEddig a nemzetközi sztárok sorát tették közzé a Sziget szervezői, de most megérkezett a hazai fellépők legjava is, megújítva a fesztivál magyar zenei koncepcióját és kínálatát.