Rajintelligencia - A kollektív tudás
Az állatvilág előttünk járt egy lépéssel, hamarabb felfedezte az együttműködés kiemelkedő jelentőségét és hasznosságát. Gondoljunk csak a méhekre, a hangyákra, halakra vagy a madarakra.
A rajintelligencia ezektől a kolóniákban, rajokban élő állatoktól ellesett magatartásminta. Önszervező, decentralizált individuumok együttműködése. A mesterséges intelligencia előszobája. Eddig az optimalizáció, a robotika, a nehezen vagy veszélyesen megközelíthető terek feltérképezésénél alkalmazták. Eddig.
Ma már a centralizált emberi gondolkodást leváltja a rajintelligencia, a kollektív intelligens viselkedés. Lényege az együttműködés. Miért? Mert együtt többet érünk, tudunk és tehetünk, mint külön-külön egyedenként. Mit hoz ez a marketing világába? Flexibilitást, önszervező képességet, együttműködési készséget, optimalizált és mérhető folyamatokat, csökkentett hibamennyiséget. Ezt a közösségi média térhódítása teszi lehetővé és egyszerűvé.
A marketing világában a kolónia tagjai a közösségi média felhasználói, akik egyénenként apró, de közösen óriási dolgokat alkotnak: posztolnak, megosztják/terjesztik azokat, státuszt frissítenek, like-okat szórnak szét a virtuális térben, hashtagekkel kategorizálnak, népszerűsítenek és keresik közösségük más tagjait. Ha a vállalatnak/márkának sikerül interakcióba lépnie ezekkel a felhasználókkal, sikeresen aknázhatja ki a közösségi média és a rajintelligencia adta kollektív, számos lehetőséget. Tanácsos több olyan különböző vagy speciális szférában ismert felhasználókkal interakcióba lépni, mint például zenészek, bloggerek, újságírók vagy tudósok, akik által együttműködve, a közösségi média körének nemcsak egy szeletét, hanem akár 360°-át is beláthatjuk, megszólíthatjuk.