Rajintelligencia - A kollektív tudás

Az állatvilág előttünk járt egy lépéssel, hamarabb felfedezte az együttműködés kiemelkedő jelentőségét és hasznosságát. Gondoljunk csak a méhekre, a hangyákra, halakra vagy a madarakra.

A rajintelligencia ezektől a kolóniákban, rajokban élő állatoktól ellesett magatartásminta. Önszervező, decentralizált individuumok együttműködése. A mesterséges intelligencia előszobája. Eddig az optimalizáció, a robotika, a nehezen vagy veszélyesen megközelíthető terek feltérképezésénél alkalmazták. Eddig.


Ma már a centralizált emberi gondolkodást leváltja a rajintelligencia, a kollektív intelligens viselkedés. Lényege az együttműködés. Miért? Mert együtt többet érünk, tudunk és tehetünk, mint külön-külön egyedenként. Mit hoz ez a marketing világába? Flexibilitást, önszervező képességet, együttműködési készséget, optimalizált és mérhető folyamatokat, csökkentett hibamennyiséget. Ezt a közösségi média térhódítása teszi lehetővé és egyszerűvé.

 

A marketing világában a kolónia tagjai a közösségi média felhasználói, akik egyénenként apró, de közösen óriási dolgokat alkotnak: posztolnak, megosztják/terjesztik azokat, státuszt frissítenek, like-okat szórnak szét a virtuális térben, hashtagekkel kategorizálnak, népszerűsítenek és keresik közösségük más tagjait. Ha a vállalatnak/márkának sikerül interakcióba lépnie ezekkel a felhasználókkal, sikeresen aknázhatja ki a közösségi média és a rajintelligencia adta kollektív, számos lehetőséget. Tanácsos több olyan különböző vagy speciális szférában ismert felhasználókkal interakcióba lépni, mint például zenészek, bloggerek, újságírók vagy tudósok, akik által együttműködve, a közösségi média körének nemcsak egy szeletét, hanem akár 360°-át is beláthatjuk, megszólíthatjuk.

 

 

  • Hogyan védekezik az EU a kibertámadások ellen? Az ellopott adatoktól a blokkolt kórházi rendszerekig: a kibertámadások veszélyes következményekkel járhatnak. Összefoglaltuk, miért olyan nagy a jelentősége a kiberbiztonságnak.
  • Új rekordokat és élénkülést hozhat a zöld hitelAz energiatakarékos új lakások térnyerését célzó Zöld Otthon Program indulása máris hatással volt a piacra: az új lakások iránt érdeklődők száma jelentősen, éves szinten például 68 százalékkal nőtt. A következő időszakban még több új lakás épülhet, a lakásépítési kedv egyébként is erősödik. Az év első nyolc hónapjában 14 százalékkal több lakóépület kapott engedélyt, mint a járvány előtt.
  • Elindult a NAK TechLab harmadik agrár startup programjaSzeptemberben kezdetét vette a NAK TechLab harmadik agrár startup inkubációs programja, amelyben olyan friss vállalkozások, új típusú fejlesztések támogatása zajlik, melyek elősegítik az agrárium digitalizációjának előremozdítását. A három hónapos programban új agrárszolgáltatások megjelenését megalapozó projektek indulhatnak a startupok és nagyvállalatok között.