Rajintelligencia - A kollektív tudás

Az állatvilág előttünk járt egy lépéssel, hamarabb felfedezte az együttműködés kiemelkedő jelentőségét és hasznosságát. Gondoljunk csak a méhekre, a hangyákra, halakra vagy a madarakra.

A rajintelligencia ezektől a kolóniákban, rajokban élő állatoktól ellesett magatartásminta. Önszervező, decentralizált individuumok együttműködése. A mesterséges intelligencia előszobája. Eddig az optimalizáció, a robotika, a nehezen vagy veszélyesen megközelíthető terek feltérképezésénél alkalmazták. Eddig.


Ma már a centralizált emberi gondolkodást leváltja a rajintelligencia, a kollektív intelligens viselkedés. Lényege az együttműködés. Miért? Mert együtt többet érünk, tudunk és tehetünk, mint külön-külön egyedenként. Mit hoz ez a marketing világába? Flexibilitást, önszervező képességet, együttműködési készséget, optimalizált és mérhető folyamatokat, csökkentett hibamennyiséget. Ezt a közösségi média térhódítása teszi lehetővé és egyszerűvé.

 

A marketing világában a kolónia tagjai a közösségi média felhasználói, akik egyénenként apró, de közösen óriási dolgokat alkotnak: posztolnak, megosztják/terjesztik azokat, státuszt frissítenek, like-okat szórnak szét a virtuális térben, hashtagekkel kategorizálnak, népszerűsítenek és keresik közösségük más tagjait. Ha a vállalatnak/márkának sikerül interakcióba lépnie ezekkel a felhasználókkal, sikeresen aknázhatja ki a közösségi média és a rajintelligencia adta kollektív, számos lehetőséget. Tanácsos több olyan különböző vagy speciális szférában ismert felhasználókkal interakcióba lépni, mint például zenészek, bloggerek, újságírók vagy tudósok, akik által együttműködve, a közösségi média körének nemcsak egy szeletét, hanem akár 360°-át is beláthatjuk, megszólíthatjuk.

 

 

  • Hatékonyság növelés? Tartalommarketing!Ha azt mondanám, hogy van egy módja annak, hogy növeld a hatékonyságod?Hogy a konkurenseid előtt járj?Hogy még a vevőidet is oktasd? Meglepődnél? Ez még mindig nem elég? Ha azt mondom, hogy te is meg tudod csinálni és a vevőid még szeretni is fognak érte! Már érdekel?Az eszközödet úgy hívják, hogy TARTALOMMARKETING! Rendben, renden, de mi ez és hogyan tudnám használni?
  • Hogyan legyen jobb a marketingkommunikációd?Az online marketingkommunikáció megtervezése rengeteg odafigyelést igényel, ezekből szeretnénk kiemelni hetet, amelyek különösen fontosak lehetnek ha szeretnénk megfelelő kommunikációt kialakítani a digitális térben.
  • Érvek a tartalommarketing mellettA tartalommarketing sokkal több, mint egy egyszerű divatirányzat. A marketingesek több mint 85%-a él a tartalommarketing adta lehetőségekkel. Ha ezek után után még nem tudod, hogy Te belefogj-e, akkor most megkönnyítjük a dolgot. Felsorolunk néhány tényt, amelyek elolvasása után sokkal egyszerűbbé válik a döntés.