Rajintelligencia - A kollektív tudás

Az állatvilág előttünk járt egy lépéssel, hamarabb felfedezte az együttműködés kiemelkedő jelentőségét és hasznosságát. Gondoljunk csak a méhekre, a hangyákra, halakra vagy a madarakra.

A rajintelligencia ezektől a kolóniákban, rajokban élő állatoktól ellesett magatartásminta. Önszervező, decentralizált individuumok együttműködése. A mesterséges intelligencia előszobája. Eddig az optimalizáció, a robotika, a nehezen vagy veszélyesen megközelíthető terek feltérképezésénél alkalmazták. Eddig.


Ma már a centralizált emberi gondolkodást leváltja a rajintelligencia, a kollektív intelligens viselkedés. Lényege az együttműködés. Miért? Mert együtt többet érünk, tudunk és tehetünk, mint külön-külön egyedenként. Mit hoz ez a marketing világába? Flexibilitást, önszervező képességet, együttműködési készséget, optimalizált és mérhető folyamatokat, csökkentett hibamennyiséget. Ezt a közösségi média térhódítása teszi lehetővé és egyszerűvé.

 

A marketing világában a kolónia tagjai a közösségi média felhasználói, akik egyénenként apró, de közösen óriási dolgokat alkotnak: posztolnak, megosztják/terjesztik azokat, státuszt frissítenek, like-okat szórnak szét a virtuális térben, hashtagekkel kategorizálnak, népszerűsítenek és keresik közösségük más tagjait. Ha a vállalatnak/márkának sikerül interakcióba lépnie ezekkel a felhasználókkal, sikeresen aknázhatja ki a közösségi média és a rajintelligencia adta kollektív, számos lehetőséget. Tanácsos több olyan különböző vagy speciális szférában ismert felhasználókkal interakcióba lépni, mint például zenészek, bloggerek, újságírók vagy tudósok, akik által együttműködve, a közösségi média körének nemcsak egy szeletét, hanem akár 360°-át is beláthatjuk, megszólíthatjuk.

 

 

  • Digitalizáció, mezőgazdasági robotok és agrármarketing a HungexponIdén 2020. január 22–25. között rendezik meg a 38. AGROmashEXPO Nemzetközi Mezőgazdasági és Mezőgép Kiállítást, valamint a 10. AgrárgépShow Mezőgazdasági Eszköz-és Gépkiállítást. A magyar agrárgazdaság legjelentősebb szakmai rendezvényén csaknem 350 kiállító mutatja be termékeit, szolgáltatásait a HUNGEXPO Budapest Kongresszusi és Kiállítási Központban.
  • IoT és digitalizációs ötletekkel fejlesztik a mezőgazdaságot a magyar fiatalokMagyar tech-ötletekkel fejlesztenék a mezőgazdaságot, a főszerepben a digitalizáció és az IoT áll. NAK TechLab néven indult inkubációs program, ami az agrárágazatot modern eszközökkel közelítő megoldások piaci elterjedését segíti. A három hónapig tartó programot a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara a Design Terminal segítségével és nagyvállalatok bevonásával szervezi. Hiperlokális előrejelzés, megfigyelt rovarcsapdák és modern gabonamintavételezés.
  • Újrarendezték a hazai bormarketing feladatait2020 elejétől a Magyar Turisztikai Ügynökség felel a magyar borral kapcsolatos egységes állami kommunikációért és a borturizmusért, az Agrárminisztérium irányítása alatt működő Agrármarketing Centrum pedig a közösségi bormarketing állami feladatait látja el.