A kisebb cégek is rájöttek, miért fontos a digitalizáció

A negyedik ipari forradalom Magyarországot is elérte. Az automatizálás, a hajtástechnika és a megújuló energia területén elérhető ipari megoldások iránti érdeklődés több mint másfélszeresére nőtt hazánkban a tavalyi év azonos időszakához képest – derült ki a Táblázat.hu, Magyarország legnagyobb b2b online piacterének legfrissebb felméréséből.

 

A negyedik ipari forradalom – vagy ahogy sokan hivatkoznak rá az ipar 4.0 – legfőbb jellemzője a virtuális és fizikai világ összekapcsolódása, ami a KPMG nemzetközi tanácsadó cég felmérése szerint az évtized végére 4 ezer milliárdos piacot jelent majd.


A digitalizáció, az automatizáció és a big data együttes alkalmazása lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy egyre növekvő hatékonysággal termeljenek. Noha egyes elemzések szerint Magyarországra csak lassabban gyűrűzik be a folyamat és elsősorban a multicégeket és azok beszállítóit érinti, vannak arra mutató jelek, hogy a kisebb cégek is nyitnak az új megoldások felé.

 

Az automatizációval kapcsolatos ipari megoldások iránt több mint 80%-kal nőtt az érdeklődés hazánkban az idei év első felében 2017 első félévéhez képest – derült ki a Táblázat.hu legújabb felméréséből.

 

„Az ipar 4.0 Magyarországon is megkerülhetetlen, hiszen rohamosan nő az érdeklődés az automatizálási megoldások iránt. Olyannyira aktuális ez a trend, hogy júniusban új termékkategóriát kellett bevezetnünk az ipari automatizáláson belül, ez pedig a robottechnika volt. Itt főleg ipari robotokat gyártó, forgalmazó és robotrendszerek fejlesztését végző cégek termékei és szolgáltatásai szerepelnek.” – mondja Solt Ádám, a Táblázat.hu ügyvezetője.

 

Az automatizációhoz szorosan kapcsolódó hajtástechnikai megoldások iránt is hasonló mértékben nőtt az érdeklődés a vizsgált időszakban a Táblázat.hu-n: ezeknek a termékoldalaknak az online látogatottsága 70%-kal, 19 000-re emelkedett az idei év első felében 2017. első félévéhez képest.

 

A CMS Wire elemzése szerint a negyedik ipari forradalomhoz szervesen kapcsolódó Internet of Things (IoT), azaz a dolgok internete területén is egyre fontosabb lesz a zöld és az alternatív energiaforrások alkalmazása.

 

A prognózis szerint a nap-, a szél- és a geotermikus energia – amelyek a hordható kütyükben már rég teret hódítottak-, hamarosan megjelennek az IoT megoldásokban is.



/piacesprofit.hu/

  • A reklámajándék már a múlté?A reklámajándékok olyan marketingeszközök, ahol a reklámozás más típusaihoz képest jóval alacsonyabb az elutasítottság. A felmérések szerint az emberek csupán 20%-a dobja ki ezeket a dolgokat, s a célzott személyek jelentős részében rögzül a küldő vállalat neve vagy emblémája. Ideálisak tehát a marketing kampányok támogatására.Napjainkban nagyot mennek az online kampányok, egyre több ember érhető el ilyen módon, ráadásul ezek a hirdetések számos előnnyel rendelkeznek az offline kampányokkal szemben. Utóbbiak mégsem haltak ki teljesen, egyes esetekben ugyanis kizárólag offline reklámokkal lehet célt érni.
  • Új funkcióval segíti a Facebook a piackutatókatMegérkezett a Facebook Study, melynek az lesz a célja, hogy egyszerűbbé tegye a cégek számára a piackutatást.
  • Ezért érdemes videót használni"Több elérést és aktivitást hoz, mint egy poszt vagy egy link?  Ez fontos, de vannak ennél izgalmasabb indokok is. Persze, ha ugyanannyi munka elkészíteni egy videót, mint egy blogbejegyzést, akkor ez is egy jó érv a videó mellett, de a videó nem szöveges tartalom helyett kell" – hívta fel a figyelmet Lévai Richárd.