A kisebb cégek is rájöttek, miért fontos a digitalizáció

A negyedik ipari forradalom Magyarországot is elérte. Az automatizálás, a hajtástechnika és a megújuló energia területén elérhető ipari megoldások iránti érdeklődés több mint másfélszeresére nőtt hazánkban a tavalyi év azonos időszakához képest – derült ki a Táblázat.hu, Magyarország legnagyobb b2b online piacterének legfrissebb felméréséből.

 

A negyedik ipari forradalom – vagy ahogy sokan hivatkoznak rá az ipar 4.0 – legfőbb jellemzője a virtuális és fizikai világ összekapcsolódása, ami a KPMG nemzetközi tanácsadó cég felmérése szerint az évtized végére 4 ezer milliárdos piacot jelent majd.


A digitalizáció, az automatizáció és a big data együttes alkalmazása lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy egyre növekvő hatékonysággal termeljenek. Noha egyes elemzések szerint Magyarországra csak lassabban gyűrűzik be a folyamat és elsősorban a multicégeket és azok beszállítóit érinti, vannak arra mutató jelek, hogy a kisebb cégek is nyitnak az új megoldások felé.

 

Az automatizációval kapcsolatos ipari megoldások iránt több mint 80%-kal nőtt az érdeklődés hazánkban az idei év első felében 2017 első félévéhez képest – derült ki a Táblázat.hu legújabb felméréséből.

 

„Az ipar 4.0 Magyarországon is megkerülhetetlen, hiszen rohamosan nő az érdeklődés az automatizálási megoldások iránt. Olyannyira aktuális ez a trend, hogy júniusban új termékkategóriát kellett bevezetnünk az ipari automatizáláson belül, ez pedig a robottechnika volt. Itt főleg ipari robotokat gyártó, forgalmazó és robotrendszerek fejlesztését végző cégek termékei és szolgáltatásai szerepelnek.” – mondja Solt Ádám, a Táblázat.hu ügyvezetője.

 

Az automatizációhoz szorosan kapcsolódó hajtástechnikai megoldások iránt is hasonló mértékben nőtt az érdeklődés a vizsgált időszakban a Táblázat.hu-n: ezeknek a termékoldalaknak az online látogatottsága 70%-kal, 19 000-re emelkedett az idei év első felében 2017. első félévéhez képest.

 

A CMS Wire elemzése szerint a negyedik ipari forradalomhoz szervesen kapcsolódó Internet of Things (IoT), azaz a dolgok internete területén is egyre fontosabb lesz a zöld és az alternatív energiaforrások alkalmazása.

 

A prognózis szerint a nap-, a szél- és a geotermikus energia – amelyek a hordható kütyükben már rég teret hódítottak-, hamarosan megjelennek az IoT megoldásokban is.



/piacesprofit.hu/

  • Az influenszer marketing legnagyobb veszélyeiAz influenszer marketing az utóbbi években a marketing egyik legnépszerűbb trendje lett. Jó okkal, hiszen 2018-ban a marketingszakemberek 81%-a számolt be arról, hogy marketingterveik megerősítésében az influenszerek bevonása rendkívül hatékony stratégiának bizonyult. Mivel manapság egyre több marketingszakember dolgozik vagy tervez közös munkát influenszerekkel, érdemes átgondolni milyen buktatói lehetnek a márka-influenszer partnerségnek.
  • 7 dolog ami a céged erős online jelenlétéhez kellHa van egy céged, akkor nyilván tisztában vagy azzal, hogy egy erős online jelenlét létfontosságú a sikert tekintve. De lehet nem tudod pontosan merre indulj, vagy mire figyelj. A következő pontokban összefoglaltuk hogyan alakíts ki erős online jelenlétet.
  • 5 poszt típus amit érdemes elkerülniAz online marketinges szakmában dolgozók számára az ötletes, nagy aktivitást kiváltó tartalmak posztolása alapfeladat, ám még a legnagyobb profik is képesek néha elkövetni olyan szarvashibákat, amikkel csökken a fiókjuk aktivitása, vagy épp követőket vesztenek.