A hagyományos digitális reklámok nem érintik meg a Z generációt

A Kantar Millward Brown tanulmánya szerint a fiatalok ugyan több digitális médiát fogyasztanak, de a hagyományos médiában megjelenő hirdetésekhez pozitívabban viszonyulnak, mint a standard digitális reklámformátumokhoz. Ez Magyarországra különösen igaz.

 

Az AdReaction: Engaging Gen X, Y and Z című tanulmányhoz 39 országból 23.000 16-49 év közötti fogyasztót kérdeztek meg, az Egyesült Államokban, Németországban és Kínában pedig kvalitatív kutatással is kiegészítették a felmérést.

 

A megállapítások szerint a hirdetők továbbra sem mondhatnak le a hagyományos médiumok használatáról, miközben az online világban új, kreatívabb formátumokban érdemes gondolkodniuk. A fiatal fogyasztók ugyanis többre értékelik, ha egy reklám lehetővé teszi a közös alkotást vagy a véleménynyilvánítást, például ha opciók közül választhatnak, egy valós esemény megvalósulásáról szavazhatnak vagy döntéseket hozhatnak.

 

A Z generáció tagjai a mobil videókhoz (különösen a megtekintéshez előnyöket, pl. bónuszpontokat vagy extra játéklehetőséget kapcsoló videókhoz) és átugorható pre-rollokhoz pozitívabban viszonyulnak, mint az idősebbek, viszont az invazív formátumokat – a pop-upokat és a nem átugorható pre-rollokat – kifejezetten elutasítják.

 

"A Z generáció a végtelen lehetőségeket biztosító on-demand világába nőtt bele, és ez a reklámokkal szembeni ízlésüket és várakozásaikat is meghatározza" – mondja Duncan Southgate, a Kantar Millward Brown globális márkaigazgatója.

 

Ennek megfelelően az új technológiák, mint a kiterjesztett és a virtuális valóság, valamint az innovatív formátumok, a natív hirdetések, szponzorált szűrők és lencsék sokkal népszerűbbek körükben, mint az idősebb fogyasztók esetében. Ugyanakkor a kategóriák és a régiók között is jelentős eltéréseket tártak fel: a kulturális háttér továbbra is meghatározó.

 

Ha a magyar adatokat a nemzetközi számokkal vetjük össze, azt láthatjuk, hogy egyrészt a magyarok a nemzetközi átlagnál is erősebb online tartalomfogyasztók asztali gépeken, másrészt az átlagnál még jobban elutasítják a reklám legtöbb formáját. A reklámblokkolók bevallott használatának mértéke például szinte ijesztő. Nálunk méginkább igaz, hogy – a televízió kivételével - a hagyományos médiumokban megjelenő reklámok elfogadottsága nagyobb, mint a digitális hirdetéseké, az outdoor pedig kifejezetten jól szerepelt a kutatásban. A munkahelyen szintén a világátlagnál nyitottabbak vagyunk a reklámok befogadására. A márkázott rendezvények is viszonylag népszerűek, továbbá – az Y generáció kivételével - celebekkel is nehéz melléfogni.

 

 

/mediapiac.com/

  • 2018 után ismét a KITE precíziós gazdálkodási rendszer kapta az Agrár Innovációs DíjatA KITE Zrt. precíziós gazdálkodási rendszert tüntette ki a Magyar Innovációs Szövetség idén Agár Innovációs Díjjal. A bírálóbizottság 69 magyarországi vállalkozás közül választotta ki a 2020. évi innovációs nagydíjas társaságot. Ezen túl további 7 innovációs díjat, valamint az év Startup Innovációs Díját is kiosztották.
  • Eddig kiköpted, mostantól, az egészségmegőrzés érdekében, magadra kenhetedMezőgazdasági kutatás-fejlesztési együttműködés zárult le európai uniós támogatással a Széchenyi István Egyetem, a Pannonhalmi Apátsági Pincészet Kft. és a konzorciumvezető Kisalföldi Mezőgazdasági Zrt. részvételével. A projekt célja egy új típusú, gyógynövényeket is tartalmazó étrend-kiegészítő és kozmetikai termékcsalád létrehozása volt. Az új készítményekben a szőlőmagolaj hatóanyagait egészítették ki különböző gyógynövényekkel,illetve azok kivonataival.
  • Egyre kevesebb kerül, az egyre drágább élelmiszerek árából, a termelőkhözA koronavírus-járvány idején felértékelődött a helyi élelmiszerek fogyasztása - hallhattuk sokszor. Egy évvel a járvány kitörése után mit is jelent ez valójában?