A fiatalokkal halad az agrárdigitalizáció: "Gazdálkodj műholddal!" innovációs ötletverseny indul

FARMING BY SATELLITE verseny ösztönzi a fiatal európai szakembereket, mezőgazdasági termelőket és hallgatókat a Copernicus földmegfigyelési rendszer, valamint az EGNOS és a Galileo műholdas helymeghatározó rendszerek fejlesztésére.

 

Még márciusban kezdődött el az idei FARMING BY SATELLITE Precíziós gazdálkodás verseny, amit az Európai GNSS Ügynökség (GSA) és az Európai Környezetvédelmi Ügynökség (EGT) kezdeményezésére a fiatal gazdálkodók, valamint gyakornokok és hallgatók számára indítottak. A feladatokat elsősorban a számítógépes, gépészmérnöki és mezőgazdasági tudományok területén jártas fiataloknak találták ki. A verseny egyik célja, hogy folyamatosan bővítse a GNSS- és a földmegfigyelő rendszerek használatát az európai és az afrikai mezőgazdaságban.

A szervezők szeretnék, ha megvalósulna:

  • a fenntartható mezőgazdasági gyakorlatok támogatása,
  • a hatékonyság és az erőforrások felhasználásának javítása,
  • ezáltal pedig a környezetre gyakorolt káros hatás csökkentése.

 Farming by Satellite - Gazdálkodj műholddal ötletverseny indult, 3,5 millió forintos összdíjazással

A műholdas adatok felhasználása elengedhetetlen ahhoz, hogy a mezőgazdasági ágazat alkalmazkodjon a globális kihívásokhoz, mint például a világ népességnövekedéséhez és az éghajlatváltozás következményeihez. A FARMING BY SATELLITE verseny ösztönzi a fiatal európai szakembereket, mezőgazdasági termelőket és hallgatókat a Copernicus földmegfigyelési rendszer, valamint az EGNOS és a Galileo műholdas helymeghatározó rendszerek használatához új, fenntartható és környezetkímélő megoldások kifejlesztésére. A 2020-as verseny Afrikának egy különdíjat is kiírt, amelynek díjazottja a kontinens közösségeinek és földterületeinek sajátos szükségleteinek és erőforrásainak kielégítése, az önellátás javítása és a hazai mezőgazdaság fenntartható korszerűsítése szempontjából fontos fejlesztést kitaláló versenyző, vagy csapat lesz.

Galileo és Kopernikusz nyomdokain halad az agrárdigitalizáció

Ki gondolta volna, hogy a Galileo és a Kopernikusz meggyőzheti a fiatal gazdálkodókat, hogy olyan technológiai hozzáértésű vállalkozókká, szakemberekké váljanak, akik az „űradatokat” innovációs célokra használják az életminőség javítása érdekében? Szükségünk van olyan fiatal gazdálkodókra, akik innovatívak a versenyképes, mégis fenntartható mezőgazdaság kialakításához. Mindezt úgy, hogy kihasználják az űrtechnológiák adta előnyöket. A célunk, hogy ezzel a versennyel támogassuk őket a lehető legjobb megoldás elérésében - mondta Pascal Claudel, a GSA ügyvezető igazgatója.

A pályázók önállóan vagy csoportként is részt vehetnek 2020. március 16-tól június 15-ig tartó versenyen, amire online lehet regisztrálni. A legjobb csapatok a döntőbe kerülnek, majd egy végső körben mérik össze a tudásukat. A 10 ezer eurós össznyereményt (3,5 millió forint) a négy legjobb között osztják el. A verseny részletes információi a www.farmingbysatellite.eu oldalon találhatók meg.

Farming by Satellite - Gazdálkodj műholddal ötletverseny indult az agrárdigitalizáció és a műholdak használatával

 

2020.05.03.

Csurja Zsolt

  • Agrárfejlesztések és digitalizáció: indul a 2020-as NAK TechLabFolytatódik a magyar mezőgazdaság megújítása. A NAK TechLab célja, hogy segítse a magyar mezőgazdaság és élelmiszeripar szerkezetváltását, az agrárium modernizációját, illetve hogy az agrárszektor felfedezze, megismerje és alkalmazni kezdje azokat az innovatív megoldásokat, melyek alapjaiban és hosszú távon képesek megújítani a hazai agrárium és a feldolgozás működését.
  • A mesterséges intelligenciával foglalkozó különbizottságot hozott létre az EUA mesterséges intelligenciával foglalkozó különbizottság a mesterséges intelligencia megjelenésének hatásait és kihívásait vizsgálja majd, emellett célkitűzésekkel és a célok eléréséhez szükséges lépésekkel teli menetrendet határoz meg az Európai Unió számára.
  • Megválasztották a Marketing Szövetség elnökségét: a Manta alapítója továbbra is a tagok közöttOnline platformon tartotta meg ezévi tisztújító közgyűlését az idén 30 éves Magyar Marketing Szövetség (MMSZ). A tagok megszavazták, hogy júniustól kibővült, 16 tagú elnökség irányítja a megbízói oldal hangsúlyosabb képviseletére összpontosító, közel 200 tagot számláló MMSZ stratégiájának megvalósítását.