70 százalék mobilfelhasználó lesz

A világ lakosságának mintegy 70 százaléka, 5,4 milliárd mobilfelhasználó lesz 2020-ra, így várhatóan több ember rendelkezik majd mobiltelefonnal, mint elektromossággal, folyóvízzel, vagy autóval – közölte az internetes hálózati cég, a Cisco.

 

A Cisco Visual Networking Index (VNI) legfrissebb előrejelzése szerint 2015-2020 között a globális mobil adatforgalom csaknem nyolcszorosára nő, eléri a 366 exabájtot, ami a 2010-ben generált adatforgalom 120-szorosa, illetve megfelel 81 ezer milliárd fotónak, mintha a világ minden lakója egy éven át naponta 28 képet továbbítana.

 

A mobil adatforgalom 76 százalékát generálták az okostelefonok, ez az arány 2020-ra világszerte 81 százalékra, Kelet-Közép-Európában pedig 82 százalékra nőhet. A régió mobiladat-forgalma a globális átlagnál nagyobb mértékben, kilencszeresére nő 2020-ra, amelynek 75 százalékát a videó adhatja. A felhőalapú alkalmazások 2020-ban a teljes mobil adatforgalom 91 százalékát adják majd a régióban, szemben a 2015. évi 82 százalékkal.

 

A felmérés egyúttal kitért a gépek közötti kommunikációra is, emlékeztetve, hogy az M2M kapcsolat azokat az alkalmazásokat jelenti, amelyek lehetővé teszik a vezeték nélküli rendszereknek, hogy hasonló eszközökkel kommunikáljanak. Ilyenek például a globális helymeghatározó rendszerek (global positioning satellite – GPS), a vagyontárgyak nyomonkövetését segítő biztonsági rendszerek, vagy a közműszolgáltatók és mérőóráik közötti kommunikáció. Az M2M kapcsolatok alszegmense, a testen viselhető eszközök, mint az okosórák, és orvosi megfigyelő eszközök.

 

Az elemzők számításai szerint a testen viselhető eszközök száma 2015-ben 97 millió volt, ez a szám 2020-ra hatszorosára nő majd, elérve az 600 millió darabot. 2020-ra az M2M kapcsolatok a mobilkapcsolattal rendelkező eszközök 26,4 százalékát fogják kitenni, ez az arány 2015-ben még 7,7 százalék volt.

 

/MTI – BrandTrend/

  • Az influenszer marketing legnagyobb veszélyeiAz influenszer marketing az utóbbi években a marketing egyik legnépszerűbb trendje lett. Jó okkal, hiszen 2018-ban a marketingszakemberek 81%-a számolt be arról, hogy marketingterveik megerősítésében az influenszerek bevonása rendkívül hatékony stratégiának bizonyult. Mivel manapság egyre több marketingszakember dolgozik vagy tervez közös munkát influenszerekkel, érdemes átgondolni milyen buktatói lehetnek a márka-influenszer partnerségnek.
  • Kulcsszókutatás 4 egyszerű lépésbenA kulcsszókutatás a keresőoptimalizálás tervezésének legfontosabb része. Ha viszonylag gyorsan jó eredményeket szeretnénk elérni, a kulcsszókutatás során megtaláljuk azokat a kifejezéseket, amelyekkel a legtöbb releváns látogató csábítható a honlapunkra.
  • 7 dolog ami a céged erős online jelenlétéhez kellHa van egy céged, akkor nyilván tisztában vagy azzal, hogy egy erős online jelenlét létfontosságú a sikert tekintve. De lehet nem tudod pontosan merre indulj, vagy mire figyelj. A következő pontokban összefoglaltuk hogyan alakíts ki erős online jelenlétet.