7 dolog ami a céged erős online jelenlétéhez kell

Ha van egy céged, akkor nyilván tisztában vagy azzal, hogy egy erős online jelenlét létfontosságú a sikert tekintve. De lehet nem tudod pontosan merre indulj, vagy mire figyelj. A következő pontokban összefoglaltuk hogyan alakíts ki erős online jelenlétet.

Manapság már magától értetődő, ha egy cég nincs jelen online lemarad a konkurenciával szemben. Persze csodákra az online jelenlét sem képes, de ez már ugyanolyan alapvető tényező mint néhány évtizede a hirdetés a szakmai névsorokban, lapokban.

Az erős online jelenlétnek sok pozitívuma van. Egyrészt erősíti a márkád jelenlétét, felismerhetőségét, ami nélkülözhetetlen amikor ügyfeleid üzleti döntést hoznak. Másrészt a vásárlói hűséget is erősítheted. Azok az ügyfelek, akik korábban kapcsolatba kerültek veled, visszatérő megrendelőid lesznek. 

Ezen előnyök miatt, érdemes átgondolni, hogy minden lehetőséget megragadtál-e. Nézzük mikre is kell figyelni! 

Üzleti terv

Mindig ezzel kezdünk! A leggyakoribb probléma még mindig az, hogy a cégek nem látják át céljaikat amikor belevágnak az online építkezésbe. Úgy gondolják, hogy önmagában a tevékenység végzése – egy blog írása vagy posztolás a közösségi médiában – már alkalmassá tesz a sikerre. 

Pedig ha nem tudod, hogy merre akarsz haladni, akkor nem fogod tudni meghatározni, hogy sikeres vagy és a célod felé haladsz-e. 

Az első és legfontosabb tehát a célok meghatározása, találd ki mit akarsz elérni és mit vársz el az online jelenléttől. Természetesen reálisan gondold ezt végig, és ne tűzz ki értelmetlen célokat. 

Stabil alap

Ha már megvannak az üzleti céljaid, a következő egy erős alap kidolgozása ahonnan az online jelenlét felépíthető. Erre általában a legalkalmasabb egy weboldal. Ha van egy gyors és jól használható weboldalad, arra akkor már érdemes látogatókat hozni, akik aztán megismerik ott a cégedet. 

A weboldaladnak tartalmaznia kell minden információt a cégedről. Győződj meg arról, hogy jó a navigáció és hasznos tartalommal van tele, ami csábítja a látogatókat. Megbízhatóságot és profizmust kell sugároznia. 

Folyamatos optimalizálás

Ha elkészült a weboldalad, akkor valószínűleg szeretnéd a keresőben is megjeleníteni. Ehhez szükséged lesz keresőoptimalizálásra, amely által előnyösebb pozíciót szerezhetsz a találati oldalakon. Ennek része a technikai SEO, ami a weboldal technikai paramétereit optimalizálja a kereső igényeire, illetve az on-page SEO ami a tartalommal teszi ugyanezt. 

Az alapvető beállítások nélkül a weboldalad akár láthatatlan is lehet a Google és így az emberek számára. Mindez persze még nem jelenti azt, hogy az első helyre fogsz ugrani a keresőben, egyszerűen csak jelen leszel, megteremtetted az alapot a további építkezésre.

Folyamatos tartalomkészítés

A folyamatos munka fontosságát nem mindig mérik fel a cégek. Úgy gondolják, hogy ha egy weboldal elkészült, akkor onnantól kezdve nincs további dolguk vele. 

Pedig az egyik fontos tényező a következetes munka. Ami természetesen nem azt jelenti, hogy mindennap írnod kell valamit, csak azt, hogy rendszeresen. A következetességnek meg kell nyilvánulnia a témákat és a hangnemet tekintve is, és ugyanennek kell megjelennie a közösségi médiában is. Fontos tényező a relevancia, és hogy a tartalomnak legyen értelme. 

Ha értékes és releváns tartalmat sikerül összehoznod, akkor a céged egy idő után iparági szakértőként fog megjelenni. Kialakulhat egy erős közösség és a márkád körül, ami már valóban erős online jelenlétet jelent.Közösségi média

A hagyományos médiával az a legnagyobb probléma, hogy a kommunikáció egyirányú. Kommunikálni ma legjobban a közösségi média felületeken lehet. A közösségi média segít a kapcsolatok kialakításába, ott segítséget nyújthatsz az embereknek, akik teljesen természetes módon nyúlnak már hozzá, ha valamit mondani vagy kérdezni akarnak. Ha itt is sikerül jó tartalmat megjelenítened, akkor további potenciális ügyfelek találhatnak meg. 

Közösségi média 

A hagyományos médiával az a legnagyobb probléma, hogy a kommunikáció egyirányú. Kommunikálni ma legjobban a közösségi média felületeken lehet. A közösségi média segít a kapcsolatok kialakításába, ott segítséget nyújthatsz az embereknek, akik teljesen természetes módon nyúlnak már hozzá, ha valamit mondani vagy kérdezni akarnak. Ha itt is sikerül jó tartalmat megjelenítened, akkor további potenciális ügyfelek találhatnak meg.

Kapcsolatok kialakítása 

Az online jelenlét révén kapcsolatot alakíthatsz ki az iparágad kulcsfontosságú szereplőivel. Nekik már lehet egy erős, kapcsolódó közösségük, és megalapozták hitelességüket az iparágban. Meg kell tudnod határozni, hogy kik a kulcsszereplők azon a területen, ahol Te is jelen vagy. 

Ne csak a táboruk nagyságát nézd, hanem hogy milyen aktivitást tudnak generálni. Ez mutatja meg igazán, mennyire jelentős a hatásuk. Érdemes meghatározni, hogy van-e átfedés a Te és az ő célközönségük között.

Ha sikerül kialakítani a kapcsolatot a megfelelő emberekkel, akkor hozzáférésed lehet az ő közönségükhöz is, akiket egyébként nem nagyon tudnál elérni. Azt sem felejtsd el azonban, hogy a kapcsolatot nem csak kialakítani kell, hanem fenntartani is.

Vendégposztok

Végezetül említsük meg az off-page SEO szempontból fontos eszközt: a vendégposztok írását. Egyszerűen az általad írt tartalmak más oldalakon való megjelentetéséről van szó. Ha sikerül hiteles és tekintélyes oldalakon megjelenned a tartalmaiddal, az presztízst is ad a cégednek, szakértőként tűnhetsz fel és kapcsolatba léphetsz az adott oldalak közönségével is. 

Ha ezekben a vendégposztokban linkeket is elhelyezel a saját oldaladra, azzal linképítést végzel, aminek pozitív hatása lesz a helyezésedre is a találati oldalakon.

Forrás: http://blog.webshark.hu/2019/06/19/mi-kell-egy-ceg-eros-online-jelenletehez-7-dolog/
 
  • Kulcsszókutatás 4 egyszerű lépésbenA kulcsszókutatás a keresőoptimalizálás tervezésének legfontosabb része. Ha viszonylag gyorsan jó eredményeket szeretnénk elérni, a kulcsszókutatás során megtaláljuk azokat a kifejezéseket, amelyekkel a legtöbb releváns látogató csábítható a honlapunkra.
  • 7 dolog ami a céged erős online jelenlétéhez kellHa van egy céged, akkor nyilván tisztában vagy azzal, hogy egy erős online jelenlét létfontosságú a sikert tekintve. De lehet nem tudod pontosan merre indulj, vagy mire figyelj. A következő pontokban összefoglaltuk hogyan alakíts ki erős online jelenlétet.
  • 5 poszt típus amit érdemes elkerülniAz online marketinges szakmában dolgozók számára az ötletes, nagy aktivitást kiváltó tartalmak posztolása alapfeladat, ám még a legnagyobb profik is képesek néha elkövetni olyan szarvashibákat, amikkel csökken a fiókjuk aktivitása, vagy épp követőket vesztenek.